Parijs ~ een stad met allure

Ik laat me altijd inspireren door de gevoeligheid van het oog, kunstenaars, interieurontwerpers en het universum en bundel mooie momenten veelal in een blogpost “

Born this way – lady GAGA modehuis La fayette Paris

Als autonome denker en straatfotograaf doe ik niets liever dan kijken. Kijken om me heen. Anders kijken naar precies hetzelfde. En zo dan deze dingen vormgeven en mijn eigen gedachten er op los laten. Alles wat ik doe moet uit mijn hart komen anders ga ik stuiteren. Alles op het gevoel dus. Als er een kleine verbinding of rode draad in mijn werk te vinden is, dan is dat het grote geluk. Het vertellen van een nieuw verhaal, dat is wat mij op de been houdt. Gewaagd misschien maar ik doe het daar het beste op. Geen vaste patronen of algoritmes. Gewoon het ritme van mijn hart.

Gepassioneerd door het hart #belairfineart – Place du Tetre Montmartre.

De samenwerkingen die hieruit voortvloeien zie ik als een natuurlijk groeiproces. Vanaf 2010 ben ik al met het thema spiegelen en verbondenheid bezig, en ik moet je eerlijk zeggen het verrijkt mij leven op alle fronten. Want je moet nooit uitgekeken raken op je eigen leven. Het heeft je zoveel te vertellen. Dingen waar je veelal niet of nauwelijks bij stilstaat, maar geloof me Leef in het moment en je zult het zelf ook ervaren.

Straatfotografie is verwant aan documentairefotografie en journalistieke fotografie, met dit verschil dat niet de inhoud, maar de kunst van het fotograferen voorop staat. Een straatfotograaf werkt niet in opdracht en gaat als een vrijbuiter op jacht naar een unieke foto die op het intuïtief juiste moment wordt genomen.

Over mijn werk zeg ik altijd : het moet je raken. Wat is het verhaal? Waarom doet ze wat ze doet en waarom? Ik hou van combinaties in foto’s en kunstvormen die anders zijn. Oog hebben voor details daar gaat het in mijn werk om. Ik verzin niks nieuws maar dingen komen terug maar dan op een andere manier.

Amsterdam Parijs
Wie geen plezier vindt in kunst zal niet van de vrijheid houden.

Parijs stond al een tijdje op het verlanglijstje. De sfeervolle straatjes, de kunst, het cultureel erfgoed, de prachtig pleinen en een belevenis rondom het station Gard du Nord moest er een keer van komen. Dit drukke spoorwegstation van SNCF is bijna al een stad op zich! Ik was verbaasd over de vriendelijkheid van de mensen toen ik met mijn familie aankwam op dit eindstation Amsterdam ~ Parijs om vervolgens naar de leukste wijk Le Marais te gaan. Een wijk verdeeld over het 3e en 4e arrondissement wat tevens de hipste wijk op dit moment blijkt te zijn, van oorsprong ook een joodse wijk. Een druk maar sfeervol wijkje dat bol staat met leuke winkels en restaurantjes.

Gard du Nord Parijs
Het treinstation aan de voorkant

We vervolgen onze weg via Google Maps richting het Hotel Marais Home gelegen aan de Rue du Temple. Het is een wandeling van ongeveer 20 minuten via de Place de la Repúblic . Het is druk, heel druk. Het valt me op hoeveel dakloze mensen er op straat liggen te slapen. Het doet me pijn en toch loop je door. Heel er onmachtig en dubbel voelt het.

Het plein wordt gedomineerd door een enorm bronzen standbeeld van Marianne, het symbool van de Franse republiek. Place de la République

Hotel Marais Home ligt zeer centraal in het gezellige uitgaansleven van Parijs. Het is een klein cozy hotel met leuke lichtinstallaties. Het ademt sfeer en de mensen werkzaam in dit hotel zijn erg behulpzaam en vriendelijk. Alles wat je nodig hebt is aanwezig, er is zelf een klein dakterras met ligstoelen.

Hotel Marais Home

Tijd om het hotel te onderzoeken hebben we niet want we hebben een diner afspraak staan bij Café A. We lopen door de gezellige straatjes met veel kleur in deze wijk. Café A is apart en lijkt een beetje op Pllek in Amsterdam Noord. Hip, trendy en het eten is lekker. Café A is volgens de Fransen een plek voor ontmoetingen en uitwisselingen georganiseerd door de Regionale Raad van de Orde van Architecten, waar ook het Huis van de Architectuur is gevestigd.

Mimosa drankje – De mimosa is het symbool geworden van de vrouw. Daar proosten we dan ook op.

Na het diner lopen we weer weer terug richting Place de la Republiek voor een einddrankje pornstar martini bij Moncoco. De rest is historie….!

Dag 2

Een zomerse wandeltocht volgt. De weergoden zijn aan onze zijde en we leggen een bodem voor onze wandeltocht met een healthy food in een gestyled Cafe in Parijs. Pastel tinten en sierlijke tafels maken deze zoete plek tot een chique geheel in Le Marais – wat ‘moeras’ betekent. We zetten onze tanden in een heerlijke granola yoghurt maaltijd met cruslie en perzik en broodje met pindakaas en banaan.

Café Berry Paris

Het Picasso museum ligt paralel aan het Centre Pompido en is gehuisvest in het Hotel Salé dat een mooi overzicht geeft van het totale werk van Picasso. Ik hou het bij mijn eigen inspiratie plek Montancourt Middelburg waar een vleugje Picasso terug te vinden is in de hal van dit statige rijksmonument en geschiedschrijver huis uit 1596.

Tijdens onze wandeltocht komen we uit bij het stadhuis van Parijs. Hôtel de Ville de Paris is het stadhuis van Parijs en te vinden in het 4e arrondisement. Hoewel Parijs al sinds 1357 wordt bestuurd is het huidige gebouw helemaal al in voorbereiding van de Olympische Spelen in 2024. Codenaam: SEINE OLYMPIQUE show en boten spektakel openingsceremonie 26 juli 2024

We komen uit bij Pont Notre Dame dat uitkijkt naar de Kathedraal Notre Dame. Dit torenhoge 13 e-eeuwse kathedraal met luchtbogen en waterspuwers is een rooms katholieke kerk. In 1793, tijdens de Franse Revolutie, werd de kerk omgedoopt tot Tempel van de Rede. In 1804 was de Notre Dame de plek waar de kroning van Napoleon Bonaparte plaatsvond. Geschiedenis wordt doorgaans gezien als iets dat opgeborgen ligt maar is toch echt heden ten dage zeer actueel. Het schimmige verleden blijft sommige mensen nog steeds achtervolgen. Oneerlijke driehoeksverhoudingen zorgen nog steeds voor lucratieve handel.

Tijdens onze wandeling begint het even te spetteren maar niet getreurd, we laten ons er niet door leiden en vervolgens onze weg beneden langs. De Seine is druk, de boten varen af en aan en vlak bij Pont Neuf zien we een groep slow dansers. Het is net of we een beeld uit Japan voor ons hebben.

Achter geschiedenis staat geen punt, maar een komma.

Water & the City

Ons Parijs avontuur verandert al heel snel van regendruppels naar zonneschijn. Plezier maken en genieten is een beproeving op het moment zelf en wat heb je een hoop lol achteraf bij het vertellen van de verhalen. Onvergetelijke reiservaringen met eigen boodschappen zijn toch de allerleukste om te lezen. De kunst van verhalen verzamelen is een verslaving .

De stad van de liefde en romantiek in overvloed. Veel epische liefdesverhalen, begraven in een doolhof van obstakels, hebben met succes de creativiteit en het talent van de Franse literaire elite gedemonstreerd door het idee van Parijs als een romantische stad uit roepen.

She decorate like a pro

Parijzenaren zelf noemen Parijs ook wel Paname. De stad van liefde, mode en licht.

In Parijs is zoveel te zien dat je ogen en oren te kort komt, maar we vervolgen onze weg richting het beroemde historische herkenningspunt van aannemer Gustav Eiffel uit 1889, die je met trappen en liften naar de observatieplatforms brengen. De Eiffeltoren is hèt symbool van Parijs. De toren van smeedijzer is 317 meter lang. Op de Eiffeltoren zijn 72 namen aangebracht van Franse wetenschappers ,ingenieursen en enkele andere notabele mensen.

Maar voor we bij dit impulsante bouwwerk aankomen gaan we eerst langs bij het Louvre. Het Louvre van kasteel tot paleis en van paleis tot museum. De Mona Lisa van Leonardo Davinci is waarschijnlijk het beroemdste stuk uit de collectie vanher Louvre. Napoleon veranderde de naam in het Musée Napolėon

Louvre

We steken de brug over en komen aan bij Musée d’Orsay in Parijs. Dit is een kunstmuseum dat de geschiedenis van de westerse kunst tussen 1848 en 1914 bestrijkt, met een sterk accent op de 19e-eeuwse Franse kunst. Het museum bezit een vermaarde verzameling impressionistische werken. Ook herbergt het museum beeldhouwkunst en toegepaste kunst. #wikipedia wat een gebouw zeg… zo indrukwekkend. Ook de Hop On Hop Off boot stopt voor dit gebouw. Het is adembenemend mooi.

Van Gogh als inspiratiebron in Musée Orsay

Van Gogh en zijn leven zijn door de jaren heen een inspiratiebron geweest van diverse culturele uitingen. Ook ik heb mij laten inspireren door Van Gogh – Thema : wie ben je als niemand goed kijkt en luistert? Een droomvlucht voor een Aanpak met Andere Ogen.

Silvia Koning alias TruusvanGogh
Musée Orsay in de oude stationshal

De neushoorn, is een van mijn favoriete dieren dit omdat deze natuurlijke kracht en intensiteit uitstraalt. In sommige culturen staat het symbool voor ‘authenticiteit’ en heeft het een mythische waarde die vorm geeft aan daadkracht, doelgerichtheid en zelfs oer-wijsheid. Eigenlijk lijken we dus heel erg veel op elkaar… !

We besluiten een koffietje te doen bij Les deux Musées aan de Rue de Lille. Het is er een komen en gaan. Je kijkt je ogen uit. Daarna lopen we door richting Rue de la L’universite om zo langs Hōtel Les Invalides te wandelen.

En dan…. dan zien we dit perfecte plaatje. Een tegekke Fiat 500 tussen de bloembakken. Restaurant L’Alma genaamd. Te leuk gewoon.

Waarom zijn X BRON dromen zo realistisch? La tour EI (X) FFEL. De toren is het symbool van liefde voor de stad Parijs. De toren werd in 1887 gebouwd door Gustva Eiffel en zijn ingenieurs Koechlin en Nouguier. De toren is met de met antenne meegerekend 330 meter hoog.

Een droom is een stroom van beelden, gedachten en gevoelens. Dromen kunnen je dingen vertellen over dingen die je meemaakt of een gemoedstoestand. Ik droom altijd met mijn ogen open en een open mind. Ik visualiseer en ontdek, daardoor komen er steeds meer leuke dingen op mijn pad. Ik onderzoek en ben nieuwsgierig. Eigenlijk lijk ik op Sherlock Holms. Autonomie staat bij mijn hoog in het vaandel.

Deze eeuwenoude skyline verveelt natuurlijk nooit. De geschiedeins van Parijs leeft niet alleen voort in de hoofden van mensen maar ook in de opgesmukte woonhuizen en restaurants die de stad rijk is. Het restaurant waar we lunchen ligt aan de schaduwzijde van deze mooie bezienswaardigheid. De gevels getuigen van het rijke verleden van de stad en geven dan ook een extra dimensie aan het centrum. Door alle prikkels die we opdoen en de snelheid waarmee we moeten ontdekken kunnen we de innerlijke mens natuur niet vergeten. We settelen ons dus bij La Coguette, een trendy adres voor de lunch. Ons oog viel op de glimlach en ogen van de gastheer. Een zaak waar iedereen naar onze mening Happy de deur uit gaat.

Net nadat we de lunch op hebben begint het te spetteren. Niet getreurd want er is een Uber besteld.. binnen 3 minuten stond er mooie Mercedesbus voor de deur met automatische deurvergrendeling om ons naar Galerie La Fayette te brengen.

Galeries Lafayette is een Fransewarenhuisketen die eigendom is van de Groupe Galeries Lafayette. In meer dan vijftig grote Franse steden is een warenhuis van Lafayette aanwezig. Daarnaast zijn er buitenlandse vestigingen in onder meer Duitsland, Dubai en China. #wikipedia

Alle mooie merken zijn hier te vinden. Chapeau aan de stylisten in dit bijzondere warenhuis.

In 1893 openden de Elzasser-joodse kooplieden Théophile Bader en zijn neef Alphonse Kahn een “noviteitenwinkel” die ze hadden overgenomen. De winkel op de hoek van de Rue La Fayette en de Rue de la Chaussée d’Antin had een oppervlakte van 70 m² en kreeg de naam “Les Galeries”. De winkel werd geleidelijk uitgebreid met de aankoop van het hele gebouw drie jaar na de opening, waarna deze werd omgedoopt tot “Galeries Lafayette”. In 1905 werden panden aan de Boulevard Haussmann 38, 40 en 42 en aan de Rue de la Chaussée dÁntin 15 verworven. Het bekendste en meest prestigieuze filiaal is gelegen in het 9e arrondissement van Parijs. Het staat aan de Boulevard Haussmann, een van de belangrijkste winkelstraten in Parijs. Vanaf het dak van Galeries Lafayette heeft men een weids uitzicht over Parijs. In dit tien verdiepingen tellende warenhuis worden meer dan 75 000 merken aangeboden en bevinden zich meerdere restaurants en bars. Het gebouw is een stadsmonument.#Wikipedia

De regen houdt aan dus bestellen we weer een Uber. Binnen 4 minuten kwam er de reddende engel… want de beentjes waren moe van het vele wandelen. Het bestellen van de Uber werd het hoogtepuntje van geluk .. als je moe bent wil je maar één ding : zitten en snel naar huis, in ons geval het hotel Marais.

Time to ReTurn to the Table

Na een heerlijk middagdutje knappen we onszelf weer op, kammen we ons haar en doen ons gebit weer in en lopen via Rue dus Temple naar restaurant Ober Mamma. Een Italiaans restaurant dat onderdeel is van BIG Mamma.

Niemand in Parijs wilde dit oude, 32 jaar oude Corsicaanse restaurant kopen omdat het gewoon een lange, smalle ruimte was, weggestopt in de Main-d'Or-gang. Maar met een beetje fantasie konden we herkennen dat deze ongewenste ruimte alle charme bezat van een typisch Italiaanse trattoria: bakstenen muren, oude stenen... eigenlijk een super gastvrije ruimte met groot sexy karma. Wat eten betreft, het is een ode aan de dingen waar we van houden: geweldige ingrediënten rechtstreeks geïmporteerd van onze producenten in Italië, houtgestookte Napolitaanse pizza's gemaakt met het meest pure respect voor traditie, verse pasta met de hand gemaakt (mis de truffelpasta niet ) en 180 soorten wijnen die we rechtstreeks van de wijnboeren zelf halen. Oh, en nog een laatste ding, als je een glas wijn bestelt en een kruik water krijgt, schrik dan niet: ons personeel is 100% Italiaans.
Googlemaps & Translatie

Wij hebben een superleuke plek bij de spiegels.. altijd leuk als Spiegelreflexkunstenaar om daar te zitten. Het is druk en de akoestische geluiden klinken gezellig. Alleen voor wie een slecht gehoor heeft is het lastig om alles te verstaan. We proosten op het leven en de gezelligheid met elkaar. Dit doen we met een Belinni.

Na een heerlijke avond vertrekken we weer richting ons hotel, waar we nagenieten van een geweldig dag in Parijs.

Dag 3

We staan redelijk vroeg op en ontbijten beneden in het hotel. Vandaag staat in het teken van de Sacre Couer. “Al wat je je kan inbeelden is echt” Pablo Picasso. Het buffet is simpel maar alles wat je nodig hebt voor een goede buffer is heerlijk, yohurtjes, kaas, vleeswaren, eitjes, fruit,koffie en thee….wie start er niet mee?

“Ik zoek nooit – Ik vind”

Na het ontbijt, pakken we onze koffertjes weer in en rekenen af bij de receptie…we mogen gelukkig onze bagage laten staan tot in de namiddag. We installeren onze googlmaps route richting Sacre Coeur.

Porte Saint Martin

We lopen en lopen, struinen langs leuke winkels, doen even tussendoor een koffietje en theetje bij Richards (een koffiehuis sinds 1892) aan de Rue Notre -Dame de Lorette, een heerlijke plek op een druk kruispunt waar van alles misgaat…dit komt omdat men omhoog moet richting de heuvel….Place du Tetre. We willen graag blijven zitten maar de tijd neemt ons geluk in beslag….en dan zien we dan ineens een hond in de etalage genieten van de ochtendzon. We stoppen even maar de hond stoort zich niet aan ons….gelukkig maar.

Montmartre, een wijk en heuvel in Parijs, gelegen in het 18e arrondissement. Het is een plek die veel toeristen trekt en waar van oudsher veel kunstenaars wonen. De bekendste attracties zijn dan ook de basiliek du Sarcré-Coeur en de Place du Tetre. Boven op Montmartre heb je dan ook een geweldig uitzicht…..als je de trappen naar boven hebt behaald.

De basiliek is gewijd aan de Heilig Hartverering. De kerk valt vooral op door de prachtige beelden en witte uiterlijk. Om er te komen moet je 237 trappen op, op je kunt de funiculaire nemen. De basiliek is een symbool voor vrede en verzoening. Iets wat we in deze tijd wel kunnen gebruiken. We omarmen de omgeving maar de drukte wordt ons toch teveel. We lopen via schaduwzijde langs de leuke slotjes leuningen richting Place du Tetre (Heuvelplein) waar schilders en portrettekenaars het razend druk hebben. De terrassen zittent sjok vol, en stoppen we bij Biscuiterie de Montmartre voor een overheerlijke merengue.

De tijd tikt langzaam door en langzaam lopen we terug naar restaurant Season Martyrs voor een heerlijke lunch met een koude rosé. Wat een geluk, want na 10 minuten volgt er een kleine wolkbreuk. Wat een geluk hebben wij toch weer.

Na deze heerlijke tijd is het weer tijd om een Uber te bestellen. Deze brengt ons na een tussenstop bij het Hotel Marais naar Gard du Nord om de reis naar huis voort te zetten. Bij aankomst op Gard du Nord kan ik nog even wat mooie foto’s maken van dit prachtige gebouw in de zon.

Tip: ontdek de kracht van Parijs – Be kind and Positive.

De trein vertrekt …..en wij hebben Parijs voor altijd in ons hart.

Liefs Silvia – een dwars denker, een die onderzoekend denkt, met durf, inzicht en uithoudings-vermogen. Mij nieuwsgierigheid ligt in de betrokkenheid. Soeverein, en gedreven door een diepe wens iets te veranderen en dat is: zie de mens

Internationale vrouwendag ~ Shit waar je als vrouw mee moet dealen.

Het is vandaag woensdag 8 maart 2023 oftewel Internationale Vrouwendag. Bij het ontwaken werd ik verrast door het wit van de sneeuw.

Omdat mensen onwetend zijn, begrijpen ze me niet. Slechts weinig mensen begrijpen me. Ik vind dat een compliment.” 🍏

De olijfboom staat er prachtig bij en de rust stroomt weer door mijn aderen. Dat is wel eens anders geweest. Na het ontbijt maak ik een kop Buscaglione koffie en ga ik zitten aan mijn Maroeska Metz bureau / werktafel. Waar zal ik het vandaag eens over gaan hebben? Ik besluit jullie alvast mee te nemen in de voorbereiding voor de expositie in de Oostkerk op 2 juli 2023 tijdens de Kunst en Cultuur route in Middelburg.

De straat het toneel voor Raw Reality

Maandelijks ontvang ik mooie waardevolle informatie via het blad Happinez. En dit deel ik dan ook graag vanwege mooie teksten en foto’s. Het geluk dat je dit kunt delen is dan ook een onderdeel door het via mijn eigen onafhankelijke platvorm She is online Lifestyle Guide verder te verspreiden. Ik adviseer echt lid te worden van dit blad. Het geeft je mooie nieuwe inzichten.

Levenskunstenaar met bronnen vanuit de natuur.

Mijn expositie met de naam BRAIN REGAIN EEJ* komt voort vanuit de shit met betrekking tot de ongelijke Behandelingswetgeving voor Vrouwen en hun grondrechten. De leermeesters en en wetenschappen van toen blijken toch niet helemaal te kloppen ten opzichte van religie en wetenschap van voor Napoleons politieke moorden op vrouwelijk schoon, betrekkende hebbende op Vrouwenrechten in het Algemeen.

Word ook verliefd op een Zeeuwse Oester uit Middelburg

Affiniteit met Affirmatie moest ik wel inschakelen om dichtbij de nationale empathie te komen en om mezelf te blijven. Tip: Praat tegen jezelf, dit zorgt ervoor dat je goed blijft en kunt nadenken als je ruimte opzoekt en ziet om u heen.

Malala, een krachtig meisje dat de strijd aangaat voor onderwijs voor alle kinderen en mijn strijd heeft betrekking op gelijkheid op basis van sexe.

Maar lieve mensen ook ik maak van elke shit een hit. Ik zie mij zelf inmiddels als een vrouwelijke Kunstpaus, een met een informele zorgplicht binnen onze democratie op een bepaald gebied; met speciale kennis die ik heb vergaard binnen een bepaald vakgebied: de Entiteit BV Nederland.

Transparantie is de sleutel voor Gelijkwaardigheid – Word ook verliefd op een Zeeuwse Oester 🇳🇱

Sinds een paar weken mag ik gelukkig weer meedoen. na 13 jaar lang zaaien ( in mijn hoofd strijden) omdat weer in een hokje pas. Mede is dit tot stand gekomen door een goed gesprek met de burgemeester die Orionis Walcheren inschakelde als tussenpersoon.

Via het Zeeuwse Mobiliteitsteam en Wende Werkt kwamen we tot een eindconclusie Hoog Begaafd

En mag ik me inmiddels een echte Zeeuwse kunstenaar noemen en bekleed ik tegenwoordig een positie van buitengewoon partner binnen de Nederlandse Rijksoverheid voor Vrouwelijke Ondernemers in de tweede helft van de twintigste eeuw. Be young Be foolisch & Be happy. Nu mijn pensioen regelgeving nog even fixen. Er is maar een Nederlander zoals jij, zorg goed voor jezelf.

Ik ben alles

Ik trad jarenlang op als handelaar, proudmom, criticus, stylist, mensenrechten activist, verzamelaar, mediator en ben inmiddels expert op het gebied van zorg en welzijn binnen het sociale Zekerheidsstelsel economische zaken en bestuursrecht. Het tegendeel mag nu de Centrale Raad van Beroep nog aanleveren.

Be you and that’s your Power

Door mijn gave Op Eigen Kracht Werk Aan de Toekomst kan ik als beeldend kunstenaar inmiddels mijn werk naar mijn eigen hand zetten doordat de verschillende rollen elkaar onderling versterken dat weer zorgt voor nieuwe wetgeving en verbindingen.

Alle eendjes zwemmen in het Zeeuwse OOSTER Schelde Water.

Mijn werk en optreden door “fiscale gevangenschap” boden mij toch een kans ondanks alle shit om mezelf niet te verliezen in verdriet, maar bood bood MAO via LinkedIn mij een aura om kennis aan te leveren voor zelfregie, zelfsturing en zelfredzaamheid. Binnenkort als spreker bij Pakhuis de Zwijger in Amsterdam

Mao – https://www.aanpakmetandereogen.nl/agenda/thema/16/dialoog-12-met-andere-ogen-bouwen-aan-een-pedagogische-basis
En daar gaan we dan ook verantwoordelijk in nemen samen.

Leer kinderen en ouders en leerkrachten een methode waar kunst als cultureel erfgoed de basis vormt voor welke methode men kiest.

Marinus Knoope ontdekte in 1989 de creatiespiraal, een praktische en herkenbare beschrijving van de natuurlijke weg van wens naar werkelijkheid waarlangs de mens zijn eigen wensen kan realiseren.

Geef kinderen les op het gebied van totale onafhankelijkheid; mijn activiteiten zelfstandig ondernemer, als handelaar in confectie, proudmom, straatfotograaf, verzamelaar en adviseur verzekering en solidariteit verschaffen mij sinds 2021 de status als cultureel kunstkenner en wordt mij nu een goede ingang binnen het onderwijs, erfgoed en cultuur sector oftewel binnen de kunst en handel geboden.

Een mooi nieuw netwerk van contacten met een college binnen een vrijwillige adviesraad wat het voor organisaties aantrekkelijk maakt om hun lot aan de onze te verbinden.

Hoe kunst een belangrijke rol in de imagovorming van kunstenaars als Van Gogh, Leonardo DaVinci, Vivian Maier, Pablo Picasso, Frieda Kahlo, Dali en Kanters kan spelen is dan ook niet zo moeilijk.

Mijn biografie is een integrale studie naar het leven en werk van mannelijke en vrouwelijke kostwinners en proudmoms binnen onze Moeder Maatschappij Entiteit De BV Nederland en de biologische werking van Moeder der Aarde zal binnenkort een in handboekje voor Alle Kings & Queens een leuke handleiding worden. Nu maken alle mannen er een maar een potje van. En trouwens… mannen kunnen veel relaxter gaan worden! Ze hoeven in de toekomst minder hard te gaan werken, daarentegen kunnen gaan vrouwen meer gaan werken. Maar dan moet de wetgeving wel eerst herzien gaan worden.

Dus wie nu boos wordt krijgt er straks weer iets moois voor terug.

Alle negatieve emoties en gevoelens zijn ook gezonde prikkels. Maar je moet er mee leren spelen en zo ontdek je dat je beiden emoties nodig hebt om tot een ontknoping te komen. Daar ontmoet je de zin van je bestaan. Greef en neem, stuur en volg, idealiseer en wees reëel, pas je aan maar blijf jezelf. Onze onderbuik gevoelens is je beste Navigatiesysteem, dat je de weg wijst naar een scheppend, waardevol en krachtig leven.

Het is tevens ook een portret van een wereld van particulier verzamelen en tips via het Move2Prove platform en diverse mecenas waaronder de inmiddels verdwenen Theo Lindeboom ( 1937 -2007).

Fornasetti Design of Dreams

Wordt dus verliefd op een Oester en niet op een kwal. Kwallen zijn weekdieren zonder brein en kunnen lelijke steken uitdelen.

Be your own Dali my dear.

Nou dat was het weer voor vandaag: onthoud De meest artistieke kunstenaar zal zijn publiek gelijkwaardig bedienen. De buik is en blijft de baas van de hersenen. Het is maar hoe je kijkt!

Boeken zijn te koop bij de leukste boekenwinkel van Nederland: De Drvkkerij in Middelburg

Wees een beetje lief voor elkaar ❤️ Ciao – De Kunstpaus – Een vleugje Italië in Middelburg

Liefst Silvia

Booster uw eigen geweten Staat der Nederlanden, gemeenten, verzekeraars en belastingdienst!!

Hoe een hulpvraag naar beschut werk leidde naar discriminatie vrouwenrechten ….iets wat gewoon in strijd is op grond van de Gelijkewetbehandelingswetgeving art 1 & participatiewet art 7 en het VN Verdrag Handicap. Als iedereen je afwijst moet je de taal van de straat gebruiken – ACTIE door geweldloze communicatie in te zetten.

Er wordt een grondrechtelijke politieke moord in Nederland gepleegd. Een endocrinoloog, een klinisch geneticus, een cryptoloog en een Harvard-professor werken samen dag en nacht om het mysterie achter deze moord op te lossen. TruusvanGogh Codelogic

Silvia Koning – en de Ministeries , gemeenten, verzekeraars en belastingdienst
Verstuurd 26 januari 2017

“De slaven van het verleden zijn de hoeren van heden” toch Marco. L( je moet jezelf maar verkopen)! Ik hoop dat je mijn boekje en glazen boltje nog hebt liggen in een la. God ziet alles. 👀 #lokatie gemeente Edam Volendam.

Ik heb moed om te falen…. Focus wat de mens toekomt en de rest komt vanzelf.

Spiegel je geweten en de waarheid komt uiteindelijk naar boven.

Het is nu wachten op Excuses, Erkenning & Compensatie van de Overheid, de gemeenten, de particuliere aov / verzekeraar en de belastingdienst. Alle informatie is inmiddels gedeeld met het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, de belastingdienst, de gemeenten, de verzekeraars, de Rechtspraak en is de hoge raad ook ingelicht.

Page 38 – als WAO er kom je niet meer aan de slag. Proficiat met dank aan Joost Hesseling van uitgeverij Toorts Haarlem en de Zeeuwse Bibliotheek

Stop Salon Salonsocialisme

Salonsocialist, neo-gauchisme (nieuw-links), gauche caviar (kaviaar-links) en bourgeois-bohémien (burgerlijk non-conformist) zijn licht pejoratieve termen die gebruikt worden om iemand te omschrijven die pretendeert socialist te zijn, maar zich in werkelijkheid een kapitalistische levensstijl aanmeet.

Sla bestek @

Mijn Decent proposal eis is inmiddels ingediend bij Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid op 18 november 2021 en bij Samen Recht Vinden en mijn huisarts.

Het enige verschil tussen een gek en ik is dat ik niet gek ben Mark. Art model Dali.

Ik, Silvia Koning Lindeboom nam jaren geleden het initiatief om Op Eigen Kracht achter de alle feiten te komen ….waarom ik werd achtergesteld ten opzichte van alle andere Nederlanders? Waarom werd ik niet geholpen bij die ene vraag? De Staat der Nederlanden, de gemeenten , de verzekeraars en de belastingdienst hebben mij mijn Eigenwaarde & Autonomie afgenomen en is er blijvend letselschade overgebleven omdat ik, op papier door marktwerking , differentiatie en disruptie door hiaten in de wetgeving onder curatele blijk te staan. Er is gediscrimineerd op grond van leeftijd, beroep en geslacht. Een soort van Toeslagen affaire 2.0… maar dan als individueel zeldzaam geval.

Een rechtsstaat is een staat waarin vrijheid, rechtszekerheid en rechtsgelijkheid voor de burger een recht zijn. Bovendien geniet de burger bescherming van zijn rechten en vrijheden, tegen medeburgers én tegen de overheid. En de Nederlandse staat is een rechtsstaat, omdat iedereen zich aan het Nederlandse recht moet houden: burgers, organisaties en overheid. Maar wat als…. De Overheid en organisaties dit niet doen en ik wel? Sjoemelen met mensenrechten is gewoon strafbaar. En afhankelijk van willekeur is geen recht.

Mijn brief aangetekend verstuurd op 28 december 2018. Een persoonlijke uitnodiging voor mijn expositie bij het Scip onderdeel van de Regenboog 🌈 groep in Amsterdam.

De overheid moet de volksgezondheid in Nederland bevorderen en ze moet zorgen voor voldoende goede woningen. Verder schept de overheid voorwaarden voor ontplooiing en vrijetijdsbesteding. 1.De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid. 2. Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid. 3. Zij schept voorwaarden voor maatschappelijke en culturele ontplooiing en voor vrijetijdsbesteding. In alle drie de bepalingen krijgt de Overheid dus een taak;

1. ze moet bevorderen,

2. ze moet zorgen,

3. ze moet voorwaarden scheppen.

Helaas zijn ze al deze “zorg”verplichtingen niet nagekomen en dat noemen we ook bij de Overheid sjoemelen met mensenrechten. En dat is verboden.

Post voor de Koning verstuurd 26 januari 2017

In één woord samengevat: er is geen gebruik gemaakt van hun zorgplicht. Terwijl dit toch echt de verhouding tussen de overheid en de burger betreft.

Ik ben een participerende Proudmom , geen salon socialist, daar hebben we er in Nederland genoeg van… links lullen – rechts vullen. De Nederlandse bureaucratie zit etterig in elkaar. Ze kunnen geen label op me plakken. En als je geen label hebt ben je Oud & Afgedankt of verdacht. Ik weiger een label te dragen. Ik ben een democraat in hart en nieren. Ik wil waarheid informatie geven, ongebonden aan ideologie, partijpolitiek, geloofsovertuiging en andere bullshit club. Ik zet me in waar nodig.. onafhankelijkheid en gelijkwaardig.

Maar wat als ….zij ( de bovengenoemden) allemaal de grondwet hebben geschonden, de regels niet hebben nageleefd omdat ze zich gewoonweg niet aan de basisregels oftewel de grondwet art 1 gelijkebehandelingswetging en art 7 van de participatie wetgeving hebben gehouden met betrekking tot een hulpvraag naar beschut werk…. Niet gerelateerd aan mijn verzekerde beroep….( in verband met Man Made Fibers) Sarcoidose en volgens het VN Verdrag Handicap.

Selfie

Zorgplicht defenitie

De Zorgplicht ….verplicht om voldoende informatie van de klant in te winnen om hem of haar passend te kunnen adviseren. Daarnaast zijn ook de banken verplicht om de klant voldoende te informeren zodat de klant een weloverwogen keuze kan maken om een product of dienst af te nemen. De zorgplicht gaat dus over de verplichting om informatie te geven, zodat ik als Nederlands Staatsburger op de hoogte ben van eventuele risico’s. Gelukkig is de bank de enige geweest die aan zijn voorwaarden uit eindelijk heeft voldaan.

De kracht van focussen
Luisteren naar je lijf kan je leven veranderen – een praktische gids voor het zwanenechtpaar. Te bestellen via Uitgeverij Toorts

Verzekeraars

Verzekeraars hebben een ook zorgplicht. Dit is wettelijk vastgelegd. Maar wat als….Reaal en Nationale Nederland- nu Movir hun zorgplicht niet zijn nakomen door een dreigbrief van het Ministerie van Financiën? Ik vind NN nog altijd de beste en eerlijkste verzekeraar van Nederland. Hun slogun : Er is maar een Nederlander zoals jij staat al sinds jaar en dag centraal in een van de huizen Lindeboom.

Gemeenten

Gemeenten hebben ook zorgplicht en is verantwoordelijk voor de Wet maatschappelijke ondersteuning, de Participatiewet en de jeugdhulp. Maar wat als ..ook zij hun verplichtingen niet zijn komen ( omdat ik geen verdienmodel voor de gemeente was)?

Belastingdienst

Zorgplicht belastingdienst of Inspecteurs

Soms maken belastingplichtigen fouten en heeft dit tot gevolg dat er forse belastingaanslagen (moeten) worden opgelegd. De wet is soms hard, maar het is de wet. … Ook de Hoge Raad kan niet veel anders dan de wet toepassen, de wet is de wet !

Maar wat als …de Belastingdienst zelf ook fouten heeft gemaakt door onterecht loonbelasting en zvw belasting te innen terwijl client geen handelaar in confectie is waarvoor zij zichzelf al in 1995 ( voor de afschaffing van de AAW wet ) particulier had verzekerd tegen derving van inkomen als handelaar in confectie.

Ongekend Onterecht 2.0

Het gevoel van ongelijkheid en ongelijkwaardigheid groeide daarom ook met de dag. Het is tijd voor de ommekeer. Doe het voor alle kwetsbare mensen, zelfstandigen vrouwen met een particuliere AOV ( afgesloten in 1995 bij derving van inkomen, die ook onder grote druk zijn komen te staan. Doe het voor mij ( het individuele geval zoals de belastingdienst dit noemt) oftewel de zeldzame vrouwelijke chronisch zieke Nugger. Wouter Koolmees

Waneer ging het mis?

Het ging mis na afschaffing van de AAW wet… In 1998 was er bij arbeidsongeschiktheid een volksverzekering, waar iedere Nederlander recht op had ongeacht of je werk had, in loondienst of een zelfstandige was. Onder druk van VVD & CDA is deze PVDA wet afgeschaft en is er marktwerking, differentiatie en disruptie ontstaan. Hier overtrad de Overheid al de wet door hiaten in de wetgeving te creëren door de particuliere AOV’s in te voeren. Invoering Pembawet – afschaffing Pembawet. Niet iedereen werd getoetst aan de grondwet. Het is alleen nog erger dan gedacht. Vrouwenrechten werden ook hier alweer ter discussie gesteld en weggewimpeld als een zeldzaam individueel geval .. ik dus.

De wetenschap dat het goed is”


Het SEO Economisch Onderzoek heeft onafhankelijk toegepast onderzoek gedaan in opdracht van overheid en bedrijfsleven en is in 2020 gepubliceerd.. Dit onderzoek moest hun opdrachtgevers de juiste informatie geven bij het nemen van beslissingen. SEO Economisch Onderzoek is gelieerd aan de Universiteit van Amsterdam. Dat geeft zicht op de nieuwste wetenschappelijke methoden. Ze hebben geen winst- oogmerk en investeren continu in het intellectueel kapitaal van de medewerkers via promotietrajecten, het uitbrengen van wetenschappelijke publicaties, kennisnetwerken en congresbezoek. Mijn intellectuele kapitaal moet er dan ook nog toegevoegd worden en uitbetaald dient worden!!

4.3 Conclusie van dit SEO Onderzoek- Hiaten in de particuliere AOV’s


Een deel van de zelfstandigen met een zwaar beroep heeft de mogelijkheid om zich bij private verzekeraars tot de AOW-leeftijd te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. Deze verzekeringen hebben een beperkte dekking, zijn relatief duur of zetten in op re-integratie in een andere beroep. Zelfstandigen met de zwaarste beroepen, vaak gedefinieerd als beroepsklasse vijf, hebben weinig tot geen mogelijkheden om zich te verzekeren tot de AOW-leeftijd. Zelfstandigen met een zwaar beroep kunnen zich ongeacht de zwaarte van het beroep en de leeftijd aansluiten bij een schenk- kring. Schenkkringen bieden echter maar een beperkte uitkeringsduur aan, waardoor zelfstandigen die vroegtijdig en/of langdurig arbeidsongeschikt raken alsnog in de problemen komen. Openstel- len van de vrijwillige verzekering van UWV voor zelfstandigen die in de private markt een verze- kering tot de technische eindleeftijd hebben afgesloten, waarbij de vrijwillige verzekering de periode vanaf de technische eindleeftijd tot de AOW-leeftijd dekt, kan een oplossing bieden voor zelfstan- digen met een zwaar beroep. Een verplichte publieke arbeidsongeschiktheidsverzekering kan het probleem oplossen voor zelfstandigen die te maken krijgen met een technische eindleeftijd. De mate waarin is echter wel afhankelijk van de wijze waarop deze verplichte verzekering wordt ingericht. Maar ook hier viel ik weer buiten de boot door discriminatie op grond van leeftijd, beroep en geslacht.

logo

Er werd vanaf het begin dan al op grote schaal al gesjoemeld met vrouwrechten. In 2015 deed de Participatiewet zijn intrede en is het discrimineren alleen nog maar erger geworden.

De Nederlandse overheid heeft toch bepaald dat iedere Nederlander recht heeft op een inkomen en dat de lasten in balans moeten zijn met het inkomen. Om de lasten in balans te kunnen krijgen en te houden heeft de overheid bedacht dat er een financiële bijdrage geleverd moet worden. Een financiële bijdrage van de overheid als de lasten onevenredig hoog zijn ten opzichte van het inkomen. Maar nu is het nog steeds de omgekeerde wereld.

Maar welke rechten heb ik dus als vrouw – de kostwinner in dit geval? Het gaat hier dan onder andere over lichamelijke onschendbaarheid en autonomie; vrij zijn van seksueel geweld; op deelname aan verkiezingen (kiesrecht); om ambtelijke functies uit te oefenen; om juridische overeenkomsten aan te gaan; recht op gelijke behandeling op arbeid; op gelijke beloning en enz. Nou geloof me.. ik heb ze dus niet.

Tipsmakeyoumove

Zet uw ego opzij lees ik net in het Noord Hollands Dagblad van vrijdag. Voorop pagina 3. Moeite met basisregels Booster je motivatie ! Een mooi stuk over het naleven van de coronaregels. Ik zeg.. dan ook tegen u: Moeite met de grondwet regels? Ik booster nu uw even uw geweten…..Overheid, gemeenten, verzekeraars & belastingdienst……zet je ego opzij en bewijs mij dat ik er hartstikke naast zit… op papier? Mark Rutte, Wobke Hoestra, Wouter Koolmees Yoram Schwarz en de burgemeesters van Edam – Volendam & Middelburg.

Conclusie Discriminatie

Sinds 1995 blijk ik dus al onder curatele van de Staat der Nederlanden 🇳🇱. te staan. En daar wil ik per direct vanaf… elke rechter kijkt gewoon naar de feiten? Rechters hebben het laatste woord bij conflicten, overtreding van regels of een misdaad. Ze beslissen of iemand de wet heeft overtreden of schuldig is aan een misdrijf. … Het oordeel van de rechter is bindend. Daar vertrouw ik dan maar gewoon op.

Mijn casus is een optelsom van feiten. Vastgelegd krachtens de Crowd. We don’t follow your rules – we follow the rights of democracy.

De financieel geleden schade, de fysieke en mentale schade die ik hierbij heb opgelopen is niet meer te herstellen. Sarcoidose & hartfalen door een stresssyndroom.

Liefs Silvia Alias TruusvanGogh – Afhankelijk van willekeur is geen recht.

De bijnaam TruusvanGogh heb ik opgedragen gekregen omdat er naar Vincent van Gogh ook niet geluisterd is. Hij sneed niet voor niets zijn oor af…Ik zeg: Ho – ik spreek de waarheid- ik ging de dialoog aan en wil nu excuus, erkenning en compensatie.. Reinier van Zutphen.. ik sta niet aan de zijlijn net zo als u.

Zullen we binnenkort even een bakkie doen Eric

Gerechtigheid geschied nog steeds zonder aanziens des persoons. Citaat Willem Oltmans.

Het Vertrouwensbeginsel – Onder Moeders Paraplu

Hallo lieve mensen, daar ben ik weer… na een paar geweldige boosterdagen in Milaan vorige week ben ik de afgelopen week weer druk aan het werk geweest vanuit het mooie Middelburg.

Verandering kan niet zonder waarheidsvinding

Ik had even een oplaad moment nodig na mijn maandenlange onderzoek en besprekingen naar de rechten van mij als zelfstandige verzekerde uitkeringsgerechtigde, oftewel de democraat, 1. De Verzekerde die het risico bij arbeidsongeschiktheid afdekte. 2. De Uitkeringsgerechtigde die beschut werk wilde binnen ons Sociale Zekerheidsstelsel.

Een Overheid die dit “Individuele Geval “ zoals dhr. S van de belastingdienst mij noemt, zonder sociale rechten geweld aan doet is zo strafbaar als het maar kan.. Toch Mark Rutte?

Totdat het tegendeel bewezen is vertrouw ik de geloofwaardigheid van de Nederlandse overheid, verzekeraars, belastingdienst en accountantskantoren en gemeenten niet. Ik kom tot deze conclusie omdat ik inmiddels voldoende bewijs in handen heb om de informatie die zij versterkt hebben niet als betrouwbaar te kunnen aannemen.

Wat blijkt.. mijn groep staat nergens tussen!

Het begint allemaal bij het Algemeen beginsel van behoorlijk bestuur, dat voorschrijft dat een burger erop moet kunnen vertrouwen, dat een bepaalde toezegging van een bestuursorgaan ook nagekomen worden en/ of een wettelijke / overeenkomst bepaling wordt nageleefd, maar een belastingdienst die onvolledige informatie deelt met de Rechtspraak, zoals ook te zien in de Toeslagenaffaire… ontzegt burgers en chronisch zieken het recht op een onafhankelijke recht. De Rechtspraak stuurde mij onlangs codes toe waar mijn haren echt recht van overeind gingen staan. Mijn voor gevoel klopte dus…! De bijbehorende verweer brief van de belastingdienst bleek incompleet.

Aankomende weken staan als alles iedereen zich aan zijn afspraak houdt dan ook in het teken van een nieuwe bijeenkomst van de Triagezaak Decent or Indecent Proposal. De kritische vragen zijn opgesteld, het bewijs : Het pronkstuk op zal gaan we de juiste antwoorden krijgen en dat er eindelijk een definitieve doorbraak komt. Jarenlang heb ik zo hará gewerkt aan dit dossier …ik besta …wat je gerust dossier Onbekend maakt Onbemind kunt noemen.

Als geest en hand niet samengaan, ontstaat er geen kunst. Model Leonardo

Ik weet inmiddels na heel veel gelezen te hebben over het sociale Zekerheidsstelsel en de particuliere aov’s uit 1995 en 2002 dat mijn zesde zintuig toch mijn allerbeste raadgever en vriend blijkt. Er is maar een Nederlander zoals… zorg goed voor jezelf…wat er ook gebeurt. Nou dat heb ik in de gaten.. alles wat ze schrijven blijkt dis een grote leugen of ik moet een speciaaltje zijn.

Al vanaf 1 januari 2011 klopt er elke maand iets niet ….en ik kreeg het er maar niet doorheen bij de beroepsprofessionals…iedereen zei: geef het op …je maakt geen schijn van kans, het zijn wettelijke bepalingen, maar mijn intuïtie vertelde mij dat ik door moest blijven gaan. Ik moest als een alchemist op pad om alles vanuit eigen ervaring te regisseren en uit voeren. Maar Oh wat werd ik op de proef gesteld zeg…Ik moest nog meer leren en vertrouwen op dat zesde zintuig maar ik maak gelukkig nu snellere sprongen. Ieder mens heeft een zesde zintuig maar velen gebruiken deze niet of nauwelijks.

Waar die gedrevenheid vandaan komt weet ik inmiddels heel goed.. mijn rechtvaardigheids gevoel ..en nu zijn de Overheid, de verzekeraar de boekhouders en de belastingdienst aanzet. Zoekt en gij zult vinden kreeg van binnenuit door… en dat had ik mijzelf ook voorgenomen..om iets te doen… het is een aansporing die zegt dat als men iets gedreven genoeg najaagt, men het ook krijgt. Oftewel Wie zoekt, zal vinden, dat voort komt uit Bijbels Lexicon

Op bijna alle vragen moest ik de zoekmachine Google & Wikipedia gebruiken omdat de gemeente, de belastingdienst, de accountants en de verzekeraars mij niet de juiste beroepsantwoorden op de kritische vragen wilde geven.

Wikipedia loodste mij uiteindelijk door de laatste fase heen om de “code” te kraken. Als mijn zaak afgesloten is en het recht is geschied zal ik deze club met een mooie donatie belonen. Gelukkig heb ik denktijd gekregen en zo kon ik mij focussen op mijn doel. Soms is het hebben van een ziekte een extra kwaliteit als je zoekt naar een passende maatschappij.

Het bestek 🥬 voor zoef de haas. Hoe ik mezelf verloste van en door een Op Eigen Kracht ontwikkelde trauma therapie. Spiegelreflexkunst

In 1995 verzekerde ik me op aanraden van mijn vader extra vanwege de stap en risico’s bij zelfstandige ondernemerschap. Ik wilde ten alle tijden de regie over mijn eigen leven in eigen hand houden om zelfstandig te kunnen blijven dus … autonoom.

De Jaren van financiële ellende begonnen in 2007 na ziek te zijn geworden…en dit stopte niet…. Zowel medisch, zakelijk ..en als verzekerde Proudmom knokte ik jaren lang en zocht ik naar antwoorden die ik niet kreeg van de Kroongetuigen oftewel van onze gecertificeerde professionele dienstverleners. Het leek wel een voetbalwedstrijd waarin ik als enige speler in het veld bleek, die het moest op nemen tegen de tegenpartij. Waarom kreeg ik geen hulp, waarom werd ik niet geholpen door de verzekeraars, waarom werd ik steeds op het verkeerde spoor gezet….!!

Waar sta ik tussen als verzekerde uitkeringsgerechtigde?

Toen ik erachter kwam dat ik voor de belastingdienst een verdienmodel bleek te zijn en voor de gemeente geen verdienmodel en voor rest …geen enkel sociaal recht bleek te hebben volgens de staat sloegen alle stoppen door. De verzekeraars hebben me sinds 2010 als oud & afgedankt afgeschreven en onderdruk gezet en nooit gezocht naar de oorzaak van mijn ziekte….Man Made Fibers. In de medische wereld werden mijn symptomen bestreden.. omdat daar het verdienmodel op zat en voor de rest werd ik het proefkonijn voor de wetenschap.

Eenzijdigheid werd de norm in het procesbelang van de verzekeraar, de belastingdienst en de gemeenten. Opzeggen van de verzekering kon als ik niet tevreden was… maar ook dit was geen optie voor mij want dan keerde ze niet uit! Ik wijzig nooit een polis om welk voordeel dan ook! Zorgplicht hadden ze maar ook bij de AFM, de DNB, de WFT Club en ook heeft de NBA zitten slapen en hebben de accountants alles zomaar klakkeloos overgenomen….. Bewust of onbewust.. zeg het maar..Harry…ik heb geen idee maar ik weet wel…2022 is het jaar van de spiegelreflex door een Aanpak met Andere 👀


Ze maakten niet alle fouten zelf.. ze gaven hun collega’s ook een kans”
Liefs een #verzekerdeuitkeringsgerechtigde

Er is maar een Nederlander zoals jij, zorg goed voor jezelf, wat er ook gebeurt.

De Kroongetuigen
Nationale-Nederlanden – Reaal – Belastingdienst Movir – Accountants- Gemeente Edam-Volendam Gemeente Middelburg
Centrale Raad van Beroep

Het eureka moment kwam toen ik zag wie er bij de verzekeringsovereenkomst betrokken waren. In Nederland zijn bij een verzekeringsovereenkomst vier verschillende partijen betrokken. Naast de verzekeraar zijn dit de verzekeringsnemer, de verzekerde en de uitkeringsgerechtigde (ook wel begunstigde genoemd). De verzekerde, verzekeringnemer en uitkeringsgerechtigde kunnen dezelfde persoon (of rechtspersoon) zijn. Het Burgerlijk Wetboek omschrijft de rechten en plichten van de betrokkenen. Bron Wikipedia.

In mijn geval blijk ik de verzekerde, de verzekeringsnemer en de uitkeringsgerechtigde te zijn en niet zoals De gemeenten Edam Volendam en de Gemeente Middelburg mij bestempelde als Nugger – Nugger staat voor Niet – Uitkeringsgerechtigde!!

Entiteit X is X2O oftewel X + Y en het grondrecht recht

Jarenlang ben ik dus aan mijn lot overgelaten omdat de gemeente en verzekeraars mij en bloc lieten valken en mij recente polisvoorwaarden en wettelijke verplichtingen voorhielden die helemaal niet blijken te kloppen ten aanzien van de grondbeginselen van de polis en polisvoorwaarden…en dan nog maar niet te praten naar het zoeken van werk omdat mijn talent niet in het hokje oftewel in de jurisprudentie is terug te vinden bij het zoeken naar werk. De opvolger van de AAW wet is de Wajong geworden. Maar deze wet discrimineert en moet vervangen worden. Daarnaast moeten particuliere AOV verzekeraars een belastinggarantie afgeven bik de belastingdienst omdat oude aov polissen een verzekerde arbeidsongeschikt heidsrente hebben, die in een andere code thuishoren. Tevens moet de belastingdienst nieuwe jurisprudentie toevoegen over de mate van arbeidsongeschikt beroepsziekte en als ze ander werk gaan doen dit ook vermeld staat bij opmerkingen. Tevens moeten boekhoudkantoren samen met hun klanten de aangifte codes voor de belastingdienst bespreken zodat zij akkoord kunnen geven. Wie controleert Wie zullen we maar zeggen!

IederIN betekent IederIN

Dit online blog voegt misschien iets toe aan wat jullie al weten over mij. Ik, de auteur die zoekt naar de waarheid achter het waarom, ik ben ook gewoon maar een mens van vlees en bloed die van de natuur houdt , nieuwsgierig is, scherp kan observeren en een die zichzelf bijna alles zelf aanleerde. Ik geef mezelf altijd opdrachten die horen nu bij mijn studie om de werking en structuur van overeenkomsten, polissen en voorwaarden te begrijpen. Leonardo Da Vinci bleef ook altijd in verwondering kijken naar zijn omgeving, naar mensen en de blauwe hemel en niet alleen vanwege de zon, de maan en de sterren. Maar ook omdat er meer is tussen hemel en aarde.

De zon heeft nooit één schaduw gezien.

Vertrouwen daar gaat het om. De Overheid is er voor ons..waarschuwingsplicht en zorgplicht.

Nou veel liefs van Unesco en Tot snel… Silvia alias Truus van Gogh

Once Upon A Time

Once upon a time…..Ik doe en denk zoals CoCo Chanel..en TruusvanGogh…er komt een X een omslag. History is always written by the winners. When two cultures clash, the loser is obliterated, and the winner writes the history books-books which glorify their own cause and disparage the conquered foe. As Napoleon once said, ‘What is history, but a fable agreed upon? Dan Brown.

Minimalisme

Mijn werk gaat over het recept: betekenis en zingeving, over op Eigen Kracht Werk aan je Toekomst kracht van binnen uit.

Voor mij al jaren de natuurlijker weg van wens naar werkelijkheid… het Art for Change in Return project.
Inzet: The Turning Table 🎶 door een Aanpak met Andere Ogen. Vraag jij jezelf wel eens af: Is het zinsvol wat ik doe?

Peperzaadjes als Medicijnbag Tips make you move als het te heet onder je … wordt.

True Story ‘s will never Die

decentorindecentproposel

Mijn werk is een story to tell….een verhaallijn over de “zichtbare wereld” om ons heen, die bepalend is voor het wel of geen hebben van succes.#straatfotografie

geboeiddoorhartenlongen

Als deuren niet opengaan binnen het Sociale Domein dan was het niet mijn deur maar wel mijn taak om het uit te zoeken.
Ik vraag mijzelf altijd af waarom deuren niet open gaan? Transparant zijn is de basis van de grondwet art.1

raadvanbestuuramc

Dat is de vraag die jezelf moet afvragen volgens het principe ##myownresearch

Ik onderzocht ook waarom deze deur niet voor me openging? #heldvanberoep #hetzwitsersezakmes

Vervolgens kom ik elke keer weer bij een nieuwe deur.. en wanneer de geschiedenis zich herhaalt….#arewecrazylivinglifethroughalens en gebeurt dat jaar in jaar uit.. dan kun je er een patroon in herkennen en het dus ook voorspellen.

De Marcels van Dam’s van Toen zijn de rechtsen van nu.. corrigeer me als ik het verkeerd heb 🥲

Werk dat je dus inzicht geeft in hoe de grondwet art 1. de wet Gelijkewetbehandeling in een democratische “Rechtstaat “ !!

Mijn verhaal is jarenlang online en offline opgetekend en in 2017 en verstuurd naar de Overheid en de Koning.

Tip van Harry Kuiper.. mijn held Imagine..

Door het verhaal te koppelen #decentorindecentproposal aan het boek De vierde dimensie en het boek van JK Rowling over het leven van Harry Potter ga je leren inzien waarom Big Magic begint op Schiermonnikoog En echt het bestaat.

Soms moet je met de Hamer slaan Mariet …Als Topvrouwen bij de SER.

De natuurlijke weg en wens naar werkelijkheid lopen in dit verhaal dan ook het Toeval dwars door elkaar, net als in het leven zelf. Mijn werklijn is altijd dan ook altijd participerend en gaat over autonomie, zelfredzaamheid, zelfregie en zelfzorg.. dus over het verzekerde kapitaal. Jezelf

https://www.uu.nl/sites/default/files/rebo-montaigne-algoritmes_en_grondrechten.pdf

Algoritmes en grondrechten.

Het boek biedt zo een actueel en systematisch overzicht van grondrechtelijke knelpunten in relatie tot een van de meest urgente maatschappelijke uitdagingen van dit moment. Dit maakt het boek relevant voor iedereen die zich vanuit juridisch of technologisch perspectief bezighoudt met digitalisering en recht, zowel in de wetenschap als in de (rechts)praktijk

Toevalligheden speelden dus altijd een belangrijke rol in mijn leven. Jarenlang zag ik ze niet totdat ik op de bus stond te wachten op de Coogsingel in Purmerend ( 11 januari 2019) toen ik het gesprek had over mijn Expositie Hout van Mij – De wereld is glasharT bij het Scip en daar dus een poster zag hangen over de kracht van algoritmen. Afgedrukt en opgetekend vanuit het Mediacollege in ❌❌❌.

Inspiratie bestaat, maar zij kan ons pas vinden als we werken. Pablo Picasso & TruusvanGogh

Zo kwam ik er na jaren van onderzoek dus achter dat door het volgen van algoritmes ook het boek van @Hans Peter Roel De Vierde Dimensie en het boek van Paul Auster tegen en werden mijn voorspellingen waarheid. Dus wat wij mensen moeten leren is hoe je Big Data kunt gebruiken in je eigen ontwikkeling en of beroep, wij moeten anderen gaan leren om algoritmisch te denken en of te spiegelen.

This devil cares prada #miljoenennota

In deze boeken leer je dat Toeval niet bestaat maar je moet wel de code weten hoe je dit kunt uitrollen om het vervolgens ook weer gericht verder te sturen.

ietstastsbaars

De ware ontdekkingsreis werd zo een speurtocht naar nieuwe bouwstenen, door alles waar te nemen met andere ogen.

Harry Kuiper van Reaal zei dat ik met mijn Intellectuele Kapitaal …kunst met een Boodschap moest gaan maken.. dan zou hij er voor zorgen dat alles uiteindelijk goed komt..

Reaal is nu trouwens Movir…geworden nu mag ik het samen met Sebastiaan Er is maar een Nederlander zoals .. zorg goed voor jezelf gaan rooien. Ook een topper trouwens.
Er is maar een Nederlander zoals jij- Zorg goed voor jezelf! #ditissilvia #ditiscas #disissebas

Nu zijn we bezig om eerst ( de hiaten in de participatie wetgeving te corrigeren en de hiaten in de particuliere aov te repareren ) om zo het tij te keren om vervolgens het project Aanpak met Andere Ogen door de inzet van een schone Lei verder door te kunnen ontwikkelen.

Me before You @

Dit is hart nodig om onze kinderen kunnen leren hoe door inclusief samen te kunnen werken ze kunnen worden wie ze willen zijn. Zij zijn de toekomst en onze AOW…..

Mijn boekjes die ik las bij Dr. Rossi.. mijn heldin
God is woman #arianna grande 🎶
AFM De Witte Waakhond

De Maatschappij zijn wij.. oftewel: #ik oké. #jij oké. #zij oké. #wij oké. Oftewel Art 1 Grondwet Rechtstaat.

Open your eye my dear melancholie 🇳🇱

MET DE OPBRENGST STEUNEN WE DE NEDERLANDS DEMOCRAAT EN ALLE ANDERE 9 GOEDE DOELEN OP HET GEBIED VAN ONDERWIJS, WERK, GEZONDHEID EN BEWEGING vanuit de TruusvanGogh foundation

De Toekomst ❌❌❌ #thenewyorker

Liefs van mij.. Silvia Alias TruusvanGogh

Ibiza 2021 & De Magie

De composities van Straatfotografie, een unieke levensstijl.

“What’s on the menu today my dear Paloma”? Magical ♥️

Mijn voorbeeld in fotografie is Ansel Adams, hij heeft heel wat geciteerd dat de moeite waard is om te lezen en ook om te onthouden. Hij zegt in feite dat een goede foto er één is die de aandacht van toeschouwers kan trekken en hun emoties naar boven kan halen. En dit klopt als een bus…!!

Ibiza Airport

Go with the flow trip Ibiza

Vorige week landde ik weer eens op mijn favoriete vakantie eiland en tevens thuisbasis Ibiza. En ohh wat voelde dit goed. Na een vlucht van 2 uur en 15 minuten met Transavia via Rotterdam AirPort, wachtte Juan van Manel Cars ons alweer op.

Op weg richting Villa Figuera, gelegen in de heuvels van Es Cubells is het weer goed gestemd. Wat een prachtig huis met zwembad en uitzicht op zee. Tevens is de enorme tuin een lust voor het oog. Een grote woonkamer met leefkeuken, met 3 grote slaapkamers en 3 badkamers maakten het verblijf met zes mensen zeer comfortabel. Ook de veranda met lange tafel, wat een heerlijke hangplek. De temperatuur elke dag zo rond de 24 graden. Topweer dus.. in deze tijd.

Villa Figuera Es Cubells
Villa Figuera in Es Cubells

Elke dag verse vijgen eten bij het ontbijt en limoenen plukken voor in de Corona Cerveza . En….voor de mooiste stranden hoeven we niet lang te rijden, Cala d’ Hort met zijn magische rots Es Vedra, de witte zandstranden, vers kristalhelder water en Ibiza’s beste paella restaurants liggen op maar 5 minuten rijden. En de bloemen en planten zijn adembenemend mooi.

Vijgenboom

Es Cubells ligt ook niet ver van de beroemde stranden van Cala Jondal en Salinas. Voor de dagelijkse boodschappen is er een supermarkt om de hoek ‘Mestre’ met een goed assortiment aan streekproducten.

Al jaren schrijf ik over de big magic van eilanden, maar sinds ik het boek heb gelezen van hoogleraar ALASTAIR BONNETT Sociale Geografie aan Newcastle University…denk ik er ook weer anders over. Een eiland schept zijn eigen mensen. Maar wat als de mensen hun eigen eiland scheppen, naar eigen beeld en gelijkenis? Je houdt je hart vast zo schrijft hij. Hij publiceerde eerder Van de kaart, Beyond The Map, Nieuwe kaarten van de wereld, What is Geography? en How to Argue.

Maar mijn magie van eilanden gaat over het OOG hebben voor detail. Over schoonheid en kracht, over vrijheid en creativiteit. Ik zag dit jaren geleden als een nieuwe kans toen ik mijzelf weer opnieuw moest uitvinden. Door te focussen op een nieuwe input aan mijn leven ben ik ogen gaan tekenen, want het leven is voortdurend bezig ons een spiegel voor te houden, dus ons wakker te schudden. Wanneer we niet bereid zijn te zien wat het leven probeert ons te laten zien, zal het de intensiteit opvoeren totdat we willen zien wat we moeten zien. Op deze manier is het leven mijn grootste bondgenoot geworden.

Alziend Oog

Door te leven met de dag en in het moment. Gewoon door de mooie dingen in het leven vast te leggen door middel van Straatfotografie en erover te gaan bloggen. Geluk kun je delen… denk ik altijd maar dan komen er vanzelf mooie nieuwe dingen op je pad. En dat dit waar is weet ik inmiddels.

Oog hebben voor detail #ziedemensenzijnkracht
Doe iets ! Het is maar hoe je kijkt zet aan tot anders leren kijken naar precies hetzelfde.

Ik ben dan ook altijd op stap met mijn camera om leuke composities te maken door het oog van mijn lens, zo ook resort 7pines. 7Pines Resort Ibiza ligt in een dennenbos op de kliffen van de westkust van Ibiza tussen Cala Conta en Cala Codolar. Met vrij uitzicht op de Middellandse Zee en het magische rotseiland Es Vedrà, is het een werkelijk unieke locatie op het witte eiland en een uitstekend uitkijkpunt om te genieten van een onvergetelijke zonsondergang.

7 pines

https://7pines.com/en/ibiza
Table with a view

La Torre…Een hip hotel voor volwassenen. Altijd leuk om daar te lunchen, en de toetjes zijn daar zo verschrikkelijk lekker….mede door de heerlijke loungebankjes met uitzicht op zee geven je het ultieme vakantie gevoel. Zeg nou zelf!

Toetjes bij La Torre

In het hart van Ibiza vind je het plaatsje Santa Gertrudis. Een leuk plein waar de akoestiek heel erg fijn klinkt. De leuke terrasjes, en winkeltjes sieren samen met de bougainville het aanzicht en bezoek ook eens het mooie kerkje.

There must be Angels in Santa Gertrudis

Voor mij een is een bezoek aan een lieve vriendin.. altijd een gevoel van thuiskomen. Een bed for Friends in San Mateo in combinatie met een middagje RACO IBIZA.

Bed for Friends
God bless Ibiza
http://racoibiza.com/

Verscholen in de heuvels, vlakbij het centrum van Sant Gertrudis ligt de gekste winkel van Ibiza…. SLUIZ. Een unieke ervaring van hedendaagse kunstenaars die kleur geven aan het leven door unieke kunst, fashion en lifestyle gadgets.

SLUIZ
https://www.sluiz.com/

Lichtjes in de bomen, prachtige lichtblauwe tafels, heerlijke cocktails en veel vegan food..dat is waar La Paloma in Ibiza zo uniek om is. Reserveren is een must… maar eigenlijk geldt dit voor elk restaurant in Ibiza.

https://palomaibiza.com/

Amante Ibiza.. is de plek om te trouwen. Amante ligt in een prachtige baai en is perfect voor iedereen die wil ontspannen in een luxe strandomgeving. Gelegen op een klif met uitzicht op de baai van Sol den Serra. De kleuren van de zee zijn adembenemend mooi. Mijn favoriete gastvrouw Veronica is al jaren mede het vaste gezicht van Amante. En altijd vrolijk en geïnteresseerd. Het eten is top en de ambiance voortreffelijk. En op de achtergrond klinkt een heerlijk lounge muziekje.

Het Coronavirus hakte er bij iedereen flink in… maar wat ik ervan heb geleerd is dat ik maar een leven heb en daar alles uit wil halen wat er in zit.

Be Strange & Stay Strange

Ik denk als een koningin, voel me een koningin en ben getrouwd met een Koning…Ik ben een koningin die niet bang is om te falen. Falen is een stap vooruit volgens
Oprah Winfrey

Nou dit was het weer voor deze keer en ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren door sprekende beelden.

Liefs Silvia alias TruusvanGogh

Wereld Oesterdag 2021

Goedemorgen, het is vandaag 5 augustus 2021 en staat mijn dag in het teken van het beschilderen van weer een nieuwe serie Zeeuwse oesters afkomstig van de Oesterij in Yerseke. Deze serie gaat naar een club antroposofen die logeren in B&B Montancourt Middelburg.

Be a Voice not a Echo

Antroposofie

Antroposofie is een spirituele filosofie en occulte wetenschap gebaseerd op de leer van Rudolf Steiner, die het bestaan postuleert van een geestelijke wereld die toegankelijk zou zijn via innerlijke ontwikkeling. Deze innerlijke ontwikkeling is gericht op versterking van het bewustzijn.

Waarom doe je wat je doet en voor wie?

Een antroposofische visie is een andere visie door het oog van de kracht van het brein. Het verschil met de reguliere zorg is dat antroposofische geneeskunde niet alleen kijkt naar de chemie van het lichaam, maar ook naar ‘het leven, de ziel en de geest’.

Zeeland

De antroposofie is een levensbeschouwing die begin twintigste eeuw door de Oostenrijker Rudolf Steiner is ontwikkeld. (Bron:Wikipedia)

Big Magic Imagine

Wijsheid via Dr.Rossi

Persoonlijk komt mijn wijsheid vanuit mijn eigen ervaringen door eenzijdigheid in onze westerse wereld. Ik vocht jarenlang voor Rechtvaardigheid totdat ik in 2014 een depressie belandde. Maar mijn vraag hoe kom ik hieruit?

Omdat marktwerking, differentiatie en disruptie de wereld aanstuurt kun je daar in mee blijven gaan, maar je kunt je er ook van los leren maken. Dat heb ik persoonlijk geleerd van psychotherapeut dr.Rossi. Zij leerde mij spiegelen. Eerst van mijzelf… en nu spiegel ik anderen door kunst. Met het oog als inzet door een Aanpak met Andere Ogen.

Denktijd

Gelukkig heb ik denktijd gecreëerd, dit deed ik door me regelmatig terug te trekken op Ibiza en in de natuur. Iedereen is een wetenschapper, maak eens van je Eigen ervaringen een verhaal lijn, lees het dan terug en dan zie je je Eigen antroposofische gedachtegoed. Het is eigenlijk gewoon jezelf spiegelen waardoor je gedwongen wordt naar binnen te keren. Geloof me, het levert je gouden inzichten op!

Dit noemen ze Magie.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Gezien deze gedachte ben je als mens een wezen dat zich telkens in een andere ontwikkelingsfase bevindt. Oftewel je ontwikkeld zo je eigen IKIGAI.

Toeval bestaat niet

Dan kom je er achter dat toeval niet bestaat. Dat het voorbestemd is en dat je je kunt laten leiden naar je doel. Geluk …! Geluk is onafhankelijkheid en autonomie . Ieder mens gaat op een geven moment op zoek naar de waarde van het leven. In welk leven zit ik, is dit mijn leven of is dit het leven waarin ik zit omdat ik een ander de kans gaf om te groeien ten koste van mijn eigen waarde. Ieder mens is een parel zo denk ik! Maar blijf altijd baas over je eigen leven.

Uniciteit

“Vertrouwen op je individuele uniciteit daagt je uit om jezelf open te stellen.” —James Broughton

Maak eens een overzicht van wat jij hebt gedaan Op Eigen Kracht! Bekijk dan een deze levensweg. Voel je je daar dan prettig of onprettig bij? Dit is dan het punt waarop je nog kunt gaan inzetten.

Laat je nooit opslurpen door de hebzucht van een ander. Ieder mens is een parel… dus Be you!

Nou ik ga weer verder werken en wens iedereen een mooie inspirerende dag… waar je ook bent.

Liefs Silvia alias TruusvanGogh

Het is Tijd voor Reflectie

Wie ben je en wie wil je zijn? Of te wel wat is de zin van het leven en zelfgeleide evolutie?

We need more Red Hot Chilly Mama’s art Model Philip

Elke begin is moeilijk, maar als je gaat voor Gelijkwaardigheid op basis van sex, leeftijd en beroep….(onze grondwet )zul je moeten doorzetten. Toegeven is een zwaktebod en kost je klauwen met geld. Onze wereld is prachtig maar verre van volmaakt. Ondanks alle technische en wetenschappelijke groei slagen we er maar niet in om de mens in harmonie met zichzelf en zijn omgeving op te bouwen. Onrecht moet je altijd aanvechten. Het is de realiteit dat hele groepen binnen Nederland nog altijd zonder rechten zitten maar wel de plichten vervullen.

Onvolmaakte Oplossingen

Veel gemeenten en artsen worstelen met symptoom bestrijders;aan de wettelijke oorzaken van de problemen kijken ze niet. Daar wordt geen geld mee verdient. Ze vragen zich niet af: waarom, waarheen en waarvoor ze het doen. Uitgaande van die gedachten blijven we problemen creëren.

Sla me niet over – Sla bestek

Anders denken begint bij nadenken, onderzoeken en anders te durven denken en te kijken naar precies hetzelfde. Dit is vooral in deze tijd heel erg belangrijk omdat de overheid tijd steelt / rekt van zelfstandigen en chronisch zieke/ kwetsbare (zelfstandigen). Dit hebben ze zelf niet meer in de gaten omdat zij gewoon door betaald, extra uitbetaald of een dividend uitgekeerd krijgen. Maar de zelfstandige ( de ondernemers die het meeste geld in de staatskas) stoppen worden zo dubbel belast en gestraft en volgens mij klopt dit niet op basis van Gelijkwaardigheid.

Een voorbeeld van WAAROM?

Ik belde laatst naar de gemeente omdat er volgens mij een fout zit in de WMO verordening. Het duurde zeker een half uur voor dat de persoon die er over ging eindelijk te pakken kreeg toen ik vroeg om een onderbouwing. De onderbouwing bleek niet te kloppen, door jaar en datum. Tja was haar antwoord… daar zal ik u morgen over terug moeten bellen.

Conclusie: de gemeente maakt een fout, ik spoor hem op en vraag om een onderbouwing en ik betaal de telefoonkosten en de tijd krijg ik niet vergoed terwijl zij gewoon doorbetaald worden, vakantiegeld krijgen, pensioen opbouwen…! Das toch raar!! Ik melde dit bij de telefoniste en zei vertelde dat ik maar een klacht moest indienen. En las op de website van de gemeente deze voorbeelden.. maar wat ik bedoel staat er niet bij: tijd stelen van zelfstandigen!

• onjuiste behandeling wat betreft omgangsvormen en fatsoen

• onjuiste of onvolledige manier waarop informatie wordt verstrekt

• niet nakomen van gemaakte afspraken of gedane toezeggingen

• niet binnen een redelijke termijn beantwoorden van brieven

• niet bereid zijn om gemaakte fouten te herstellen.

Daarom is het zo belangrijk dat we dit punt gaan agenderen. Zo kunnen, heel realistisch nieuwe lijnen worden uitgezet door een gelijkwaardige werk en leefomstandigheden filosofie in te zetten. Tijd is geld. Op mijn onderzoeken is deze wijsheid gebouwd. Het vereiste veel moed, om door te zetten, feiten vast te leggen en in beroep te gaan… maar het recht zal pas zegevieren als mijn waarom schriftelijk zal worden onderbouwd.

Ik zou nooit voor de volle 100% achter dit blog staan als ik alle adviezen en de ervaringen zelf niet had opgedaan. Laat dit een ondersteuning zijn voor hen die nieuwe besluiten gaan nemen. Als politiek Den Haag en de Rechtspraak ook de noodzaak gaan inzien om iets te doen aan dit probleem in de maatschappij neem dan deze wijsheid aan. Denk na, durf anders te kijken naar precies hetzelfde.

Brieven verstuurd naar de Koning en de voorzitter van de tweede kamer in 2017

Contact met Tweede Kamerleden

Heeft u een politieke vraag of opmerking? Klik om verder te gaan:

Brief schrijven….

Jarenlang stuurde ik brieven naar kamerleden, fracties, ministerie’s en staatssecretarissen, verzekeraars, gemeenten, participatie leden, overheid… nooit nooit nooit kwam er maar een rechtvaardig of gelijkwaardig reactie op! Zo werkt Nederland! … en dat moet echt anders! Een eerlijk Nederland dat is waar ik voor sta! Tegenmacht wordt nog steeds tegengewerkt!

Ieder mens is een parel ! Hout van mij is de spiegel dat aanzet tot anders kijken naar precies hetzelfde

Binnenkort meer nieuws.. over de verandering!

Heilige boontjes … het is tijd voor Rechtvaardigheid
Zorg voor Gezond brood op de plank!

Binnenkort meer nieuws! Want lieve Mark Rutte .. uw gedrag tot er toe ook naar mij!

28 december 2018 – aangetekend verstuurd.. nooit nooit nooit iets over gehoord!

Liefs van mij en TruusvanGogh

VrouwMagazine #blootgeven

Afgelopen donderdag 1 oktober 2020 was het dan zover… het filmpje van mij “TruusvanGogh” online in de Vrouw magazine bij de Telegraaf. Trotser kun je me op dit moment niet maken. De boodschap in dit interview gaat niet om mijn persoonlijkheid maar hoe anderen reageren op “een persoonlijkheid”. En dat kan ieder mens zijn!

https://www.telegraaf.nl/video/775100589/silvia-53-aan-de-buitenkant-is-niets-te-zien?utm_campaign=seeding-vrouw&utm_medium=social&utm_source=facebook&fbclid=IwAR2JXc0DHzpJTp4DFl22VTT9EfsH7gt83n0xZiuTev57nUFp9L6fq5tkmkE

Jezelf zijn in deze tijd is een lastige opdracht.. er is altijd wel iemand die een mening of een oordeel heeft over iemand of wat je doet. Als #Proudmom & ex- handelaar in confectie werd ik na jaren van strijden voor erkenning afgekeurd voor mijn werk. Ik was zelfstandige en kon geen gebruik maken van een sociaal vangnet vanuit de overheid. Ik wilde geen geld van de overheid, maar wel wat hulp om een ander beschut werkpad te kiezen. Dat pad moest ik zelf aanleggen want de overheid had geen boodschap aan mij. Op veel vragen en mails is tot op heden nog nooit een antwoord terug gekomen. Uiteindelijk kregen we toch hulp van de Rabobank. Maar dan in het regelen van onze hypotheek.

Bron Rabo&Co

#Blootgeven

Toen ik een oproep in de Vrouw las over #blootgeven, twijfelde ik dan ook geen moment en melde mij aan bij de redactie. Lizette de redacteur nam het volgende interview bij mij af: Waarom heb jij je aangemeld voor deze rubriek?

“Ik lees VROUW heel graag en vaak en door zelf op de foto te gaan en over mezelf te vertellen zou ik graag willen afrekenen met alle vooroordelen die mensen over elkaar hebben. Het maakt niet uit wie je bent, hoe je eruitziet of waar je vandaan komt. Iedereen heeft hetzelfde geluk nodig om een fijn leven te leiden, maar daar moet je zelf mee aan de slag. Ik zeg altijd: het is maar hoe je kijkt. Tevens een mooi nummer van Marco Borsato. Zijn nummers zijn heel belangrijk in mijn leven.”

Wat hebben mensen voor vooroordelen over jou?

“In 2007 werd ik erg ziek: sarcoïdose. Een longziekte. Daarnaast heb ik ook een hartziekte. Niemand ziet aan me dat ik niet gezond ben. Een voorbeeld daarvan is dat ik een parkeerkaart heb voor invaliden. Als ik op zo’n plek parkeer, krijg ik negen van de tien keer commentaar. ‘Mevrouw, u weet dat u daar niet mag staan?’ of ‘Kan ik ook zo’n kaart kopen?’ Heel pijnlijk. Elke keer moet ik me dan ‘blootgeven’ – verantwoorden. Wat ik dan zeg is ‘Neemt u mijn longen maar, dan mag u in mijn plaats’. Dan schrikken ze zich rot en staat vaak het schaamrood op hun kaken.”

Waarom geef jij jouw lijf een 9,5?

“Mijn dochter heeft op haar dertiende een openhartoperatie ondergaan. Het litteken wat ze daaraan heeft overgehouden loopt verticaal over haar borst naar beneden. Zij is voor haar leven getekend, maar zeurt daar nooit over. En dan moet ik gaan zitten zeuren over een pukkel of een vetrandje? Echt niet. Ik ben dankbaar en trots op hoe ik eruitzie.”

Lingerie #Triumpf Fotograaf @stefnagel

Na het stoppen van mijn bedrijf ben ik gaan veel gaan lezen.. en om alle frustraties van de laatste jaren te verwerken ben ik gaan fotograferen, bloggen, tekenen en schilderen als placebo.

“Het enige verschil tussen een gek en ik is dat ik niet gek ben” Dali

Mijn werk gaat inmiddels over de Veranderkracht. Als mensen je afwijzen wat bij mij bijna altijd gebeurd dan betrek ik ze in mijn blogs of spiegelreflexkunst – het middel voor geweldloze communicatie. Dit geeft mij en anderen een andere kijk op het onderwerp…dan door boos te worden of gefrustreerd te raken.

Niets van gelogen

Ik wil Lid zijn van iets wat er echt toe doet!

Ik bankier al jaren bij de Rabobank .. de eerste jaren met volle tevredenheid.. dat kon ook omdat ik toen geld kwam brengen. Ik had een goedlopende kledingzaak dus.. dat liep gesmeerd. Toen ik na het stopzetten van mijn tweede bedrijf een geweldig idee had en me aanmelde voor een donatie voor het opzetten van een platform voor zzpers werd ik door de gemeente en mijn geliefde bank “eigenlijk heel hard uitgelachen” en weer afgewezen. Maar toch was het elke keer weer de bank die mij verleidde weer iets te gaan doen.

1. Door Guerilla Marketing

2. Door Samen een aandeel in elkaar hastags

3. Door lef te hebben ( Rabo & Co)

Punt 1, 2 en 3 ben ik verder gaan uitrollen en heb dan ook de nodige acties achter mijn naam staan. Dit heeft me geen windeieren gelegd. Hoe ik bepaalde zaken voor elkaar heb gekregen lees je allemaal terug in een van mijn blogs. Welke ik t.z.t ga bundelen tot een boek met de titek: Van zwak en begaafd naar hoog en opgeleid. Alle mensen in mijn cirkel komen er in voor. Leuke en minder leuke mensen kan ik je nu al verklappen…

Ik Vertrek

Toen ik in Zeeland kwam wonen merkte ik dat de coöperatie Rabobank gelukkig nog springlevend blijkt te zjjn en wat blijkt: meer dan ooit kunnen zij samen problemen oplossen, schrijven ze. Ik lees het blad dan ook altijd met heel veel plezier.

#sameneenaandeelinelkaar

Op de achterkant van de Rabo & Co staat een puzzel. YMBOSIE blijken de sleutelletters voor deze puzzel. Zou dit de juiste sleutel zijn voor een nieuwe samen werking zijn met een Lindeboom. Want goede gezonde bomen wisselen via hun wortels voedingsstoffen en informatie met elkaar uit.

HeelHolland Gezond Wortels van #Dekkerenzn

Niet alleen een ondergrondse maar ook een bovengrondse samenwerking maakt individuele bomen ( zie jezelf als een boom) sterker. Zo werkt het coöperatieve denken met coöperatieve banken. Door ons duurzaam onderling te verbinden #sameneenaandeelinelkaar versterkt dit ons mondiale netwerk binnen en/of buiten Rabobank Nederland.

Het antwoord op de puzzel is Symbiose – het langdurig samenleven van twee of meer organisme van verschillende soorten waarbij de samenleving voor ten minste een van de organismen gunstig of zelfs noodzakelijk is. De verschillende partners heten symbionten. De grootste partner is de gastheer of gastvrouw. Als het met één symbiont niet goed gaat, dan is het goed mogelijk dat dat voor de andere symbiont schadelijk is.

Elke dag denk ik na over de zin van het leven? Doe iets! Het is maar hoe je kijkt! is dan ook een soort uitwisselingsprogramma om de kloof tussen arm en rijk te verkleinen.

Ik ben al in gesprek geweest met J. van Kampen van het Subsidieloket Zeeuwse Bibliotheek en hoop binnenkort met mijn flessenpostplan in de Rabo & Co te komen staan. Want zo schrijft Selma Osman in de Rabo & Co: de gouden tip voor die op de arbeidsmarkt vooruit wil: heb lef.

Jaren geleden was er een moment in mijn leven dat ik dacht wat kan ik nog? Ik heb geen vak geleerd.. ik heb mezelf alles aangeleerd..maar na een tijdje realiseerde ik dat ik dit pad gewoon moet blijven volgen… praten met mensen met over wat ik wil en hardop de lucht in slingeren van waar ik naartoe wil.

Van de straat af gezien zijn we allemaal even kwetsbaar #deregenboogroep

Zo dit was het voor nu en tot de volgende keer.

Liefs Silvia.

Free yourself First – Loving you was a losing game

Vanavond ga ik voor het eerst met veel zin naar het songfestival kijken.

Waarom? Durven dromen is durven doen!

Omdat de historie achter Duncan Laurence mij aanspreekt. Deze magische persoonlijkheid.. is vanuit werken op eigen kracht tot dit unieke resultaat gekomen. De Toekomst..dus.

Met zijn waanzinnige stem en zijn doorzettingsvermogen hebben hem, met de tips en tools van de juiste mensen gebracht naar zijn persoonlijke hoogtepunt.

Doe iets! Het brein is maakbaar.

Vorige week kwam ik in gesprek met iemand die totaal niet wist wat hij wilde in het leven.. ik denk dat dit de grootste armoede tot geluk en persoonlijke ontwikkeling is in het leven. Jezelf spiegelen x op x spiegelen is volgens het beste medium voor vertrouwen en het streven naar een mooi leven.

Denken Voelen en Doen zijn de werkwoorden voor succes. Je hoeft echt heen hoogopgeleide te zijn want iets met je handen kunnen is misschien nog wel de grootste gave.

Veel mensen zijn nog steeds zoekende.. maar kijk eens naar beneden en dan naar boven.. lees eens een kunstkrant en je zie kansen vanaf de straat werkend aan een zonnige toekomst.

Hij lachte en zei: je hebt gelijk.. ik zie alleen maar pracht & praal van de ander! Ik antwoorde: Spiegel jezelf eens! Kijk om je heen en wat heb je tot nu toe gedaan waar je echt gelukkig van wordt?

Ik zei: kies een richting en begin….hij bloosde.. en zei: waarom ook niet! Ik word altijd maar aangestuurd door een ander omdat de ideen uitblijven.

Daar zit hem nou juist het probleem! Kijk terug maar dan naar je zelf.. binneninjezelf zie je de mooiste kansen.. benut ze.. potverdomme! En wenste hem een fijne dag.

Als je altijd maar aan de geneugten van een ander moet voldoen, verlies je jezelf en kun je nooit op eigen benen leren staan.

Het is maar hoe je kijkt! Ik ga weer verder met schilderen en wens iedereen fijn kijk plezier!

L.O.V.E you must share & around yourself with positive people who cares about you.

Silvia

Alleen op deze manier kan ZORG goedkoper!

Zonder zelfkennis geen wijsheid en kracht zei dr.Rossi vorig jaar nog elke week tegen mij!

Hoe kan het misgaan in de zorg?

Deze witte Waakhond staat voor een Gezond Hart Werkend Eerlijk Nederland

Volg je hart Gebruik je hoofd Trinidos Bank

Kind .. zei ze: Zelfkennis is de sleutel het vermogen om je eigen denkwijze, de mogelijkheden en de onmogelijkheden van de eigen geest en van het eigen lichaam te kunnen inschatten en daar rationele conclusies uit te trekken. Het wordt ook wel ‘intra-persoonlijke intelligentie’ genoemd! Met al jouw kennis en ervaringen zouden economen en wetenschappers je cum laude laten slagen!

A wise girls knows her limits. A smart girl knows that’s oshe has none! Handmade art Chair Hout van mij!

Ik moet je bekennen ze heeft altijd gelijk! En sinds een paar weken geloof ik ook! Helaas wil ze niet herkenbaar in beeld maar woont op de Sterrenlaan ergens in Noord Holland. Gelukkig heb ik haar wel vast mogen leggen voor mijn fotoserie Zie de mens en zijn werk.

GA JE DAT ETEN? Kunst als medicijn

Ruim twee jaar geleden kwam ik bij onze gemeenteraad in Edam Volendam terecht omdat ik door het landelijke CDA werd voorgedragen als kandidaat raadslid binnen onze eigen gemeente. Inmiddels weet ik waarom veel Volendammers op de PVV stemmen en waarom Yolante het niet redde in haar relatie met Jan Smit. ” #gastendoekjeszijneenpijnlijkpunt

Volendammers geven namelijk niks weg werd er ook glashard tegen me gezegd tijdens een van mijn werkbezoeken vanuit de zorgcirkel.

Eerst snapte ik de boodschap niet maar naar mijn bezoek aan een geweldige blinde vrouw die ik hielp met zelfredzaamheid en boodschappen doen leerde ik de boodschap pas echt goed begrijpen. Ik had er even #Denktijd voor nodig!

Ik heb er in het begin best wel last van gehad maar hoe langer ik nu met de gemeente samenwerk als vrijwillige coordinator en belangenbehartiger begrijp ik ze inmiddels wel.

Geen passende baan want je bent een helikopter viewer was de opmerking van het hoofd van de Samenleving. Mooiere evaluatie had hij me niet kunnen geven.

Binnen het team van het breed sociaal domein en vanuit de receptie zagen de kracht van al mijn kennis over het hoofd en konden mij dan ook geen passende antwoorden op de vraag: Hoe dan?

Want hoe kun je een toekenningsbesluit maken als je zelf niet de juiste kennis of specialisme in huis hebt die soms over soms zeer kwetsbare kinderen met een zeldzame systeemziekten gaan. Gelukkig hebben we Stichting Mee die alle data opslaat en delen we al een tijdje de correspondentie met onze huisarts en het team van myownresearch aangestuurd vanuit het nieuwe UMC.

De patiënt als onderzoeker werd in een keer een droombaan

Ga Paarse krodillen uitroeien zei de directie van #ftm ( follow the money) en ga les geven aan mensen die in armoede leven zeiden ze op de recruitment afdeling van uitzendorganisatie TotMaandag.

Doe iets! Het is maar hoe je kijkt, werd mijn slogun dat aanzet tot omdenken.. een beweging die jaren geleden al is ingezet door de gemeente Amsterdam en Inez van Oord. Bij deze beweging heb ik me dan ook vrijwillig aan gesloten en werk ik dan ook nu al zo ruim 3 jaar.

Autonomie betekent zelfbeschikking

Autonomie begint dan ook door eerst te snijden in de digitale Anatomie van zorgverzekeraars! En zou ik de politiek aanraden om een onafhankelijke partij zoals de #patientenfederatie in de Tweede Kamer te krijgen om nieuwe zorg op maat wetten in te voeren. De Tweede Kamer is niet voor niets de landelijke volksvertegenwoordiging van Nederland en hebben de taak om nieuwe wetten te maken en zij kunnen ook de regering controleren of de professionals hun werk goed doen.

Nu is de patientenfederatie nog een koepelorganisatie van patientenorganisaties. Maar als ze zich sterk willen maken voor eerlijke zorg die mensen nodig hebben raad ik Mark Rutte aan om dit voor te stellen aan alle burgers van Nederland via een referendum #rozekikkers.

Zorg is geen markt. Een ziekenhuis als bedrijf is als een bank zonder centen!

Het is de hoogste tijd om de duurste publieke voorziening een drastisch te gaan hervormen. Zodat we niet meer afhankelijk zijn van privaat zuidas geld of van de macht van de zorgverzekeraars.

De overheid is namelijk aansprakelijk voor Dood door Schuld wanneer er in een rechtstaat die bestuurd wordt door macht door machtshebbers die alleen op data en winstbejag uit zijn.

Corrigeer me als de rechter zegt dat dit niet zo is! David ziet namelijk alles!

Er gaat iets gebeuren binnenkort maar daar kan ik nog niets over zeggen helaas want God ziet Alles zeggen ze in Ibiza! Het is nog waar ook! ”

If you can’t beat them join them” we will!

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en een einde aan alle illusies!

With Love Harry Truus en Silvia

To Be A Wealthy Woman – You Have To Die First!

Werk op eigen kracht aan je toekomst #autodidact

Wil je als democraat een betere en eerlijke wereld? Dan moet je, je eerst afvragen wie het moet doen, voordat je vraagt wat en waarom je het gaat doen!

Patient & Onderzoeker, zelfkennis is het begin van alle wijsheid en het einde van bijna alle illusies!

Hoe overleef je in Nederland als vrouwelijke ondernemer met veel medische zorg?

Afgelopen vrijdag 21 september 2018 was het dan zover..! Eindelijk kreeg ik het antwoord op al mijn vragen! 19 jaar lang liep ik rond als een slak in de woestijn met hulpvragen als:

Waarom dit? Waarom dat? Waarom zus? Waarom zo? Waarom luistert er niemand?

This Arian Eye Set Visionairy Things online. Because Anything is possible! It’s important to re-style your beliefs about what you’re capable to archieving.

Vastgeketend aan mijn eigen Lindeboom was deze ram langzaam dood aan het gaan! Tijdens dit proces maakte ik dit onderstaande schilderij in 2013 op een Mus paneel.Het originele werk is van een groot meester Kunstenaar Hans Kanters!

Fotocredits Straatfotografie Kwadijk

Fotocredits Straatfotografie Watergang

Ik heb gewacht, gezeurd, gesmeekt gevraagd, gevloekt gejankt , gebeden & gespiegeld om onderzoek te doen naar de oorzaak van al het gezondheidsleed! Vrouwelijke ondernemers met een beroepszieke moeten overleven door zelfzorg.

 No Air- Art

Fotocredits Straatfotografie VUmc Amsterdam.

Overal waar ik kwam aanzetten, werd ik raar aangekeken, afgewezen, opzij gezet, weggetreiterd, niet voor vol aangezien en voor kakwijf uitgemaakt. All eye want to say is that they don’t care about us!

Wat dit met mijn eigenwaarde heeft gedaan kan ik aan niemand uitleggen! Om over het onbegrip en het martelen van mijn ziel het nog maar niet te spreken. Dat het pijn deed, heel veel pijn deed…. hebben maar weinig mensen gezien!

Oud & Afgedankt is een nummer van John Ewbank, geschreven voir Marco Borsato uit 1996. Dit nummer draaide ik elke dag en is heden tendage nog zo actueel voor mensen die krachtig maar o zo kwetsbaar zijn. Because When you happy you lissen to the music, when you are down you lissen to the lyrics!

Fotocredits Straatfotografie Amc Amsterdam

Want wat blijkt: na een uitgebreid cardiologisch familie onderzoek op de afdeling Cardiologie van het UMC in Amsterdam is afgelopen vrijdag vast komen te staan dat ik NON – COMPACTIE CARDIOMYOPATHIE, of te wel het NCCM heb!

Dit is een zeldzame afwijking van de hartspier die pas sinds kort door toepassing van nieuwe echografische technieken kon worden herkend. Voor wie niet bekend is met het hart: Cardiomyopathie betekent spierziekte van het hart. Non-Compactie geeft aan dat het hartspierweefsel plaatselijk een losmaziger, niet compacte structuur heeft.

Hierdoor kan de hartspier minder krachtig en minder efficiënt bloed door het lichaam pompen. Door de veranderingen van de structuur gaat de pompfunctie van hart achteruit en dan nog maar niet te spreken over mijn andere #sarcoidose! Dit is een ziekte die mijn longen aantast! Sarcoidose is ook een zeldzame ziekte waarbij door onbekende oorzaak ontstekingen ontstaan. Bij zo’n ontsteking hopen witte bloedcellen zich op met alle gevolgen van dien!

Niemand heeft ooit verbanden willen leggen totdat cardioloog Dr.Konings bedacht tijdens een MRI van Emma haar hart dat er wel eens een verband zou kunnen zijn!

Mijn werk zie je niet, die voel je alleen bij verkeerd bewegen!

De waarde van deze boom blijft het zelfde, alleen de vorm van deze boom is veranderd.

Dit is geen grapje! Dit is rauwe werkelijkheid. Dit is een avontuur op reis.

Dit is vakmanschap en jaren lang onderzoek. Dit is proeven, voelen, ervaren en delen.

Een onvergetelijk moment en misschien wel je allernieuwste mooiste herinnering aan mij!

#hetwerktonline

#geboeiddoorhartenlongen

#sarcoidose

#nccm

Toeval niet bestaat.

Blij ben ik met het feit dat ik nooit opgegeef, dankbaar ben ik dat zij dr Konings fiat heeft gegeven voor een onderzoek, maar dat ik teleurgesteld ben door alle tegenstand die ik heb moeten incasseren is een feit.

Onderhuids heb geleden als mens en tegenwoordig getekent door het leven. Bovenhuids heb ik verafschuwd wat men tegen mij heeft gezegd, maar ik zal het recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen!

Eye want to break free!

Fotocredits Straatfotografie AMC Amsterdam

Het echte Verwerkingsproces is dan ook pas sinds kort ingegaan! Wat zou jij doen als dit jou overkomt?

“On a mission to build a empire EYE leave a legacy” – With Love Proudmom Silvia Koning