Internationale Vrouwendag 2019. Sterke Vrouwen zijn in de Mode en op weg naar de Top!

No Fake news, No Facades and No Blunders

Van zelfreflectie ga je echt niet dood, want wie wordt er niet mee dood geknuppeld … het oordeel vanaf de buitenkant. Wat doe je ermee en hoe ga je er mee om?

Voeg gewoon een Autodidact aan je organisatie toe, want als steeds meer scholen sluiten omdat leerkrachten hun werk wordt ontnomen, dan moeten we gewoon zelf de leerkracht, de dokter of een nieuwe Leonardo DaVinci worden, toch? Corrigeer me als ik her verkeerd zie!

Bye Bye Educatie en Omarm & Verwelkom Op Eigen Kracht mutaties. We weten natuurlijk allemaal dat je kennis krijgt door te studeren, maar dat je pas echt wijs wordt door te observeren en het zelf te ervaren. Daarom had ik op zeer jonge leeftijd al besloten om van mijn kracht mijn beroep (Autodidact) te maken.

Dit doe ik dan ook door de werkelijkheid niet onder stoelen of banken te stoppen. Het uitvergroten van de werkelijkheid is namelijk hard nodig omdat veel instanties anders weglopen van de feiten! De belangrijkste feiten worden namelijk doorgaans niet op papier vastgelegd maar door de stilte zacht in de wandelgangen ingefluisterd en dat de vooruitgang niet om snelheid, maar om richting en tijd gaat.

Toekomst

De rol van zelfsturend leren zal in de toekomst verder worden doorontwikkeld in diverse trainingen om Op Eigen Kracht aan aan je Toekomst te werken!

Gisteren heb ik weer bijzonder gesprekken gehad met twee vakvrouwen. Ze zijn slim, ze onderzoeken haar ervaringen en dat wijst uit dat besluitvormingen prestaties verbetert.

“Leer van elkaar, probeer verschillende dingen uit en maak het tot je dagelijkse routine”

“Do it yourself ”

Bohn hase metacognitie art

Metacognitie is de zuivere kennis oftewel het inzicht in het eigen leerproces en hoe je dit kunt toepassen in de praktijk. Hierbij een interview dat kort geleden van mij is afgenomen door Madalon de Jong Stagiere bij OEK, onderdeel van De Regenbooggroep

Wie ben je en wat doe je? 

 

Ik ben Silvia Koning-Lindeboom, ik ben 51 jaar oud, ik ben een trotste moeder van twee dochters, ik ben getrouwd met de leukste man van Nederland én ik ben een Nugger, ofwel een niet-uitkeringsgerechtigde. Ik ben autonoom, en dat wil ik graag blijven. Daar strijd ik tegenwoordig ook voor, ik vind dat iedereen in Nederland zijn autonomie moet terugkrijgen. Op eigen kracht werken aan je toekomst is dé sleutel voor zelfbevrijding.

 

Hoe ben je terecht gekomen bij Op Eigen Kracht?

 

Ik was opzoek naar een baantje voor twee dagen, beschut werk. De gemeente kon mij niks bieden en zei dat ik mijzelf maar moest gaan verkopen, zij hadden niks voor mij. Een kennis zei tegen mij: “Silvia, ik heb een hele leuke baan voor je. Het is een vrijwilligersfunctie, maar jij als ‘beroepsouwehoer’ zou daar prima passen.” Ik ben gaan solliciteren en ik werd aangenomen bij Op Eigen Kracht als projectondersteuner. Ook heb ik als straatfotograaf de ‘handenfoto’ gemaakt. Ik heb meegekeken, meegeluisterd, meegelezen, sfeer geproefd… 

 

Wat neem je mee uit de tijd bij Op Eigen Kracht?

 

Het voornaamste wat ik meeneem is dat ik mijzelf spiegelde. Ik dacht: “Ik heb gelukkig de kracht dat ik heb kunnen overleven met een ziekte.” Ik werd gespiegeld doordat ik zag dat er zoveel loos is in Nederland, er is zoveel armoede en ik vroeg mij af wat voor toegevoegde waarde ik daarbij kon inleveren en waar ik mijzelf kon inzetten. Om dat te kunnen doen werd ik getipt om mee te doen aan een Werk Aan Je Toekomst training. Ik heb daar ontzettend mooie mensen leren kennen en dat heeft mij uiteindelijk getriggerd om door te zetten met mijn project. 

 

Zou je me iets meer kunnen vertellen over zo’n Werk Aan Je Toekomst training? Hoe ziet zo’n bijeenkomst er uit?

 

Zo’n Werk Aan Je Toekomst training ziet er zo uit dat je vier keer voor een dagdeel naar een training gaat. Daar staat een train(st)er en die legt je uit wat je kunt doen, dat je eigenlijk moet geloven in jezelf, steeds kleine stapjes moet gaan nemen en door moet blijven gaan met focussen op je uiteindelijke doel. Dat heeft mijn ogen geopend, aangezien mijn medecursisten in een soort van verlamming zaten omdat ze bijna allemaal in de schuldsanering zaten. Dat spiegelde mij heel erg, want die druk had ik niet en die hadden zij wel. 

 

Wat deed dat met jou, dat je dat zag?

 

Het maakte mij verdrietig, en het maakte me tegelijk ook krachtig omdat ik dacht dat ik ze kon helpen. Ik kan op mijn eigen kracht helpen om hun in hun eigen kracht te zetten, door ze in zichzelf te laten geloven. 

 

Je bent kunstenares. Heeft Werk Aan Je Toekomst je gemotiveerd om verder te gaan met je kunst?

 

Ja, absoluut! Ik zag in dat De Regenboog Groep ook een plekje had voor mij, dat was als een warme deken. Doordat ik serieus ben genomen en doordat er mensen zijn geweest die zich in hebben gezet voor mij, hebben zij mij geholpen. Bij het ondernemerschap tel je niet meer mee omdat je geen product meer hebt om aan te bieden, bij de gemeente kom ik niet verder omdat ik niet belangrijk genoeg ben, maar bij De Regenboog Groep kreeg ik een kans! En doordat ik mijzelf inzette en elke week hielp daar waar nodig was ontdekte ik dat ik dat fantastisch vond. 

 

Zou je me iets meer kunnen vertellen over je kunst? 

 

Vrijdag 18 januari was de opening van mijn expositie bij het Scip aan de Keizersgracht. ‘De wereld is glashard’, daarom is alles wat ik heb gemaakt op oude afgedankte glazen en flessen gemaakt. Daar heb ik de kleuren van de regenboog gebruikt en ik heb dat gedaan op thema’s van muziek, op titels van muziek. Dat inspireerde mij heel erg. Daarna ben ik op hout gaan tekenen en schilderen, omdat mijn meisjesnaam Lindeboom is en ik dacht aan de Werk Aan Je Toekomst training omdat daar wordt gezegd “zie jezelf als een boom.”Dat ging ik inzetten en gebruiken. Ik maak mijn kunst op hout met botenlak, je ziet jezelf er altijd in terug.

 

Dat betekent het thema ‘de wereld is glashard’ voor jou? 

 

Alles is tegenwoordig op het individualisme gebaseerd en als je niet meetelt in de wereld van de status ben je oud en afgedankt. Ik vind dat niet kunnen. Je moet het met elkaar doen en een aandeel in elkaar hebben. 

 

Is er iets dat je wil meegeven aan iemand die er over nadenkt om een Op Eigen Kracht of Werk Aan Je Toekomst training wil volgen? 

 

Wat ik heb gezien tijdens mijn ‘vrijwilligerswerk reis’ is dat sommige mensen tegen de maatschappij aan schoppen. Ik ben een keer geweest bij de voedselbank om te werven voor een training. Ik kwam daar aan met mijn oude Landrover en ik werd meteen door iedereen belaagd. “Kom jij ook een voedselpakket halen?!” en ik zei dat ik dat ik dat niet kwam doen maar dat ik kwam helpen, er werd toen gereageerd: “Ja,dat zeggen ze allemaal! Je moet al die mensen met die dure bakken in de gaten houden!” Ik heb daarom ook klompen gemaakt, omdat heel veel mensen tegen de maatschappij aanschoppen maar verder niks doen. Ik vroeg aan diegene of hij mij misschien wilde helpen met werven voor de training, en dat het belangrijk is dat hij gezien wordt. Hij gaf aan dat hij in de problemen zou komen met zijn uitkering. Dat klopt, dat is zo. En ik vind dat het UWV moet hervormen. 

Je hoeft geen dure opleidingen te doen die je uiteindelijk terug moet betalen waardoor mensen in de schulden komen. Als ik verder wilde op de fotografie academie dan zou die studie twintigduizend euro zijn, dat heb ik niet. Maar zo’n opleiding maakt je ook niet persé een goede fotograaf. Ik ben pas een goede fotograaf als ik een boodschap kan overbrengen. Je moet je nooit laten weerhouden door mensen die een hogere positie hebben. Het zijn allemaal mensen van de straat. Iedereen is gelijk. Het maakt niet uit, als je gelukkig bent met jezelf dan komt het wel goed. Maar men moet je wel een kans geven, en dat gebeurt tegenwoordig steeds minder. 

 

Zijn er nog onbesproken zaken? 

 

Ik had het foldertje meegenomen van de beroepsouwehoer, en dat ben ik uiteindelijk wel gebleken. Ik moest wel eerder stoppen op locatie bij Op Eigen Kracht omdat ik geen auto meer had. Er is na 51 jaar heel lang doorzeuren een hartspierziekte geconstateerd, NCCM. Zonder auto moest ik heel lang reizen om bij De Regenboog Groep terecht te komen. Vanaf toen ben ik die creatieve handjes blijven houden en ga ik nu online door met het verspreiden van de boodschap van Op Eigen Kracht. Dat is wat ik wil, de verbinding aangaan met elkaar en daarbij mensen ook motiveren om een Op Eigen Kracht training aan te gaan.  

Je hoeft het echt niet in je EENDJE te doen, maar geef nooit op! Leg je autobiografische verhaal vast in een online dagboek. Dan ben je nooit meer alleen. Zie dit als een artistiek proces!

With Love Silvia

Amsterdam “Gebruik de straat als informatiebron”! ❌❌❌

Smile Dear, Thank God you have it in You!

Oud & bijna Afgedankt!

Ik had alles: een leuke man, een eigen kledingzaak, twee kids, genoeg geld, vrienden, een groot huis en een #Landrover. Als we zelf niet op tijd hadden ingegrepen zou hier op een bijzondere wijze een einde aan zijn gekomen.

“Tien jaar lang was ik diep ongelukkig van binnen.” Ik had toch alles, een leuke man, een villa aan de goudkust van Purmerend, een fantastische onderneming en een kast vol prachtige kleding. Het was een leven waar veel mensen van dromen, maar voor mij was dit het toch niet. Vroeger kon ik door mijn werk vrouwen en ook mannen door kleding in hun kracht zetten, prive was ik op een gegeven moment helemaal bekaf. In het weekend zat ik steeds vaker thuis, ik sukkelde maar door op zware medicatie en ziekenhuisbezoeken en nam, volledig geïsoleerd, in mijn eigen tijd, een kijkje in de dossiers van zorg en welzijn. Een sociaal leven had ik inmiddels niet meer, ik vond het moeilijk om anderen de feiten te laten zien, maar de afhankelijkheid kwam daardoor steeds dichterbij. De angst om mijn autonomie kwijt te raken, verlamde mij tot op het bot.

Ik Vertrek zonder Verdriet

Doordat ik een aandoening heb die mijn lichaam aanvalt en een dochter heb met bovengebruikelijke zorg, moet ik elke dag keuzes maken. Op een ochtend in 2018 hoorde ik, dat ik ook een erfelijke hartafwijking blijk te hebben, ookeen die niet te genezen is. Middags kreeg ik het weer eens voor de zoveelste keer met de zorgverzekeraar aan de stok omdat ze macht boven zorg stellen. Het hebben van een chronische afwijking/en of ziekte gaat over voornamelijk een machtstrijd tussen hoe de zorg nu geregeld is en welzijn. Daardoor werden we genoodzaakt om een nieuw toekomst plan op te stellen en besloten we om te verhuizen. Veel mensen hebben of hadden er geen begrip voor, zo gaat dat in een omgeving waar iedereen bezig met een ander behalve met zichzelf. Daar moet je wel op voorbereid zijn. Toen Wim, mijn man mij op een dag vertelde dat hij een afspraak had gemaakt met de makelaar net toen ik met mijn spiegelreflex kunst in bewegings project bezig was voor meer zelfbeschikking in Nederland dacht ik geen moment na! Ik had zelf ook wel gevoeld dat we nu de stap moesten zetten omdat we het anders niet meer zouden doen.

Houd je bek

Bij de ziekte van Besnier Boeck of te wel Sarcoidose en NCCM werkt het immumsysteen niet goed,waardoor moeheid, concentratieverlies en ontstekingen en gramulomen ontstaan. Er waren maanden bij dat ik als een kip zonder kop dingen deed en vaak via de tredes van de trap omhoog kroop om maar niet op te geven. Toegeven aan mijn beperking dat het echt niet goed met mij ging, kon ik niet. Totdat ik, 2015, in het ziekenhuisbed, voor het oog van haar collega’s een verpleegster een mega uitbrander gaf. ‘Nu is het genoeg,’ zei ik, ik ben klaar met de fouten van een ander en de medicatie van de dokter.’ Luistert niemand meer naar de patient? Gelijke behandeling is gewoon een recht. Door deze ontwapening probeerde ik bij dr.Rossi mijn ziekte te accepteren, maar dat lukte in het begin niet.

Elke ochtend als ik wakker word, hoop ik nog steeds dat het over is. Maar dat is een utopie. Ermee leren leven blijkt nu gewoon topsport. Soms betekent het drie dagen niks doen om 1 dag fulltime te kunnen werken omdat ik anders teveel druk voel en het lichaam zichzelf op blaast … maar dat heb ik er inmiddels voor over.”

Spiegelen op Ibiza

“Door mijn ziekte kreeg ik ook de vrijheid om te worden wie ik echt wilde zijn. Een andere, gelukkige vrouw. Na periode van teveel ellende, besloot ik om mijn situatie als een kracht in te zetten. Ik blogte en fotografeerde er op los wat ik al lang wilde, maar nooit durfde vanwege de kritiek op frequentie en taalvoutjes.

Big Magic

Al heel wat jaren kom ik op Ibiza. Een eiland waar ik “ blijf zoals je bent” heb leren herkennen” en ben daar ontzettend dankbaar voor, mede door de mensen die ik daar door de jaren heen heb leren kennen. Ik heb geen lichaam zoals anderen, het is anders, te groot en te onhandig.

Maatschappelijk betrokken

Maar na een paar maanden nadat ik bijna alles was kwijt geraakt, en ik me als vrijwilliger bleef inzetten zonder persoonlijk einddoel, kon het me ineens niet meer schelen wat anderen van me dachten, ik wilde nooit meer terug naar wie ik was. Die gouden kooi wil ik nooit meer in.”

Wilskracht

Hoe goed het nu ook met me gaat, ik heb wel dat zieke lijf. De enige manier om daarmee om te gaan, is bewuste keuzes te maken. Om te zorgen dat ik me zo goed mogelijk voel, is het ook heel belangrijk om dingen die ik niet wil niet meer mijn leven binnen te laten. En dat gaat me goed af.

Nieuwe keuzes

Ongemerkt loopt mijn leven nu weer vol met nieuwe mensen en activiteiten waar ik indirect zelf voor gekozen heb. Ik vecht tegen dingen die door eenzijdigheid worden aangedaan. Dat klinkt egoïstisch en dat is het misschien ook wel, maar als iedereen wat menselijker wordt, wordt de wereld volgens mij veel gezonder dan wanneer we elkaar niet verder helpen en fake nieuws verspreiden ten koste van hunzelf.”

Dat vind ik!

Topdokters advies! Protocollen zijn er om af te wijkenRichtlijnen voor in de la en tijd bepaald de patient!!!!Advies van Toppers is realistisch vooruitdenken.

Dit is mijn laatste blog totdat ik verhuisd ben!

With Love Silvia

Een Zorgintensief mens heeft recht op eerlijke Zorg en Geluk!

Ieder mens heeft recht op een gelukkig leven. Dat staat ook in het mensenrechtenverdrag. Maar de realiteit is anders. Er kan van alles gebeuren waardoor geluk door een zeldzame aandoening en hartafwijking in de knel komt. Zorgverzekeraars blijken zorg in periodieke handelingen, geheime codes en in minuten te kunnen analyseren. Terwijl het in werkelijkheid totaal anders blijkt te werken! Niet- artsen blijken akkoord verklaringen te beoordelen of te herbeoordelen, maar juist juristen. Dat is een kwalijke zaak.. waar veel mensen zich niet van bewust zijn.

Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden zijn vorig jaar samen verder gegaan als één bedrijf onder de naam Nationale-Nederlanden maar opereren ook vanuit CZ. Vreemde situatie vind je ook niet.. gezien de privacy Persoons Gegevens!

Doordat er zoveel gegevens aan de verzekeraar overhandigd moeten worden, zijn wij van mening dat het medisch beroepsgeheim systematisch wordt uitgehold.

Om de kosten in de gezondheidszorg onder controle te houden, voeren de verzekeraars steeds meer eenzijdige controles uit bij chronisch zieken. Hierbij wordt zonder dat wij hier zelf toestemming voor geven door iedereen in onze dossiers gekeken. En dat is een flinke inbreuk op de privacy en in tegenstrijd met de wet.

Zo bundelen verzekeraars daardoor nog meer van onze medische gevens “zonder toestemming van de patient”,delen ze deze kennis en ervaring onder elkaar en als je het als patient niet mee eens bent, worden je gevens ook nog eens met de juridische afdeling gedeeld om “redelijkerwijs” de patient ook nog eens slechter van dienst te kunnen zijn.

Als er iets zou veranderen zouden mensen hier persoonlijk bericht van hebben ontvangen! Dit gebeurd naar mijn weten niet en zou daar zou ik persoonlijk ook geen toestemming voor hebben gegeven.

NN schrijft:

U ontvangt per merk en per product een persoonlijk bericht als er iets veranderd. Dit betekent dat u van ons meerdere e-mails of brieven krijgt om u goed te informeren per product.

Vraag op de website van NN

Verandert de kwaliteit van de dienstverlening als Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden samengaan?
Zij zeggen Nee, wij zeggen Wel… nieuwe regelementen waar de juristen weer lekker aan hebben zitten sleutelen voor een mooi uurloon en bonus waarschijnlijk.
Ja want, ze bundelen hun kennis, hun ervaring en hun expertise om zo nog beter aan de veranderingen binnen de zorg door te voeren in plaats van zorg op maat te verlenen. Ze verbeteren de kwaliteit van hun eigen omstandigheden en zien de client /patient als een product om de dienstverlening nog slechter in de praktijk uit te kunnen voeren!
Regelementen worden zomaar elk jaar in het voordeel van de zorgverzekeraar gewijzigd en in het nadeel van de client en moet de client het ook nog maar eens zelf uit zien te vissen. Klachten van de zorgverzekeraar zie ik nergens als veelgestelde vragen komen.. alleen dat wel een klacht in mogen indienen. Zo zo!

NN Group zegt ook van alle betrokken toezichthouders toestemming te hebben gekregen om Delta Lloyd over te nemen maar heeft de client hier geen inzage maar hij is toch ook verplicht om elk jaar 385,00 euro aan eigen bijdrage moet betalen?

Ik was klant bij Delta Lloyd. Mag Nationale-Nederlanden zo maar mijn persoonsgegevens gebruiken zonder mijn toestemming?

Omdat ik een overeenkomst had met Delta Lloyd en omdat Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden samen zijn gegaan als één bedrijf mag Nationale-Nederlanden klaarblijkelijk zomaar mijn persoonsgegevens gebruiken. Maar wie bepaald dit en waarom hebben wij hier geen toestemmingsformulier voor moeten invullen?

Show Me, Don’ Tell Me.’

Dit blijkt dus een geheime gedragscode voor naleving van privacy-voorschriften door banken en verzekeraars.

Ik noem dit geen eerlijke zorg maar eenzijdige zorg waar de patient gewoon te aller tijde de dupe van is, naast alle andere zorgen om te blijven leven.

Wij voelen ons namelijk al een tijdje aardig voor aap gezet! Hugo de Jonge.

De straat, het Labratorium voor experimenten.

Mijn leven – gewoon een veelomvattend kunstwerk!

Het is vandaag dinsdag 20 februari 2019. Ik sta moe op..dit is geen nieuws… het overkomt me elke dag, maar geen paniek hoor.. ik kan wel wat hebben. Ik lijk een beetje op een oude diesel….. langzame start… maar blijft gaan..! Voor hoelang? God zal het weten! Ik heb nou eenmaal een raar hart dat op een spons lijkt en ontspoorde longen die gewoon ff meer de tijd nodig hebben om te ventileren.

Maar goed.. na een goed en stevig ontbijt met heerlijke koffie bekijk ik mijn foto’s die ik zondag geschoten heb tijdens mijn reis naar het mooie Middelburg.

De stad van Vrijheit in ’t land van belofte.

Wim en ik hebben de uitnodiging van de familie Geluk… om een nieuwe burenborrel bij te wonen met liefde aangenomen. Dit werd gehouden in de galerie van de familie van Berkel & Art.

Ik had geen enkel idee wat ik me hierbij kon voorstellen maar het was een onvergetelijke middag. Hoe klein Nederland is blijkt maar weer uit de gemeenschappelijke kennisen die we ook hier in het verre Middelburg blijken te hebben.

Ik heb mijn brein opnieuw moeten voeden en bedraden zodat het meer geneigd is tot positieve gedachten en gevoelens.

Op experimentele wijze probeer ik mijn nieuwe werk tastbaar te maken en heb ik dan ook twee van mijn favoriete handgemaakte tafeltjes meegenomen, als mensen mij vragen wat voor werk of ik doe!

Levenskunstenaar zijn is volgens mij geen werk maar meer een streven van zingeving en bezieling. Ik hoop gewoon op een beetje meer betovering terug te brengen in een wereld die gewoonweg glashart blijkt te zijn.

Mijn blik op de weg voor Vrijheid door Creativiteit zorgt altijd voor een open ongedwongen en informele sfeer.

Ik gebruik het ook als ijsbreker bij nieuwe B&B gasten en zet dit ook op een speelse manier in, om zo op een unieke manier met elkaar kennis te laten maken. Mensen zijn door de details op de kamer vaak nieuwsgierig naar het verhaal dat bij een kunstwerk hoort.

Geen wonder dat ik dit zo ook weer schrijf, want deze eigenzinnige levenskunstenaar maakt dan ook veel mee. Ik zie en reis veel, en daardoor ontstaan nieuwe kansen en met simpele gesprekken ga ik bijzondere uitdagingen aan en lok ik dingen uit die gaan over de feiten van het leven.

Oog hebben voor detail is een must voor een levenskunstenaar. Kunstenaars zien vaak wat vele anderen ontgaan en tonen andere perspectieven dan die ze al kennen.
Ik wil laten zien dat onvermoede details een nieuwe wereld voor mensen kunnen openen. Goed kijken en luisteren begint met je ogen openen, dit maakt je opmerkzamer, in je werk, je prive en daarbuiten.

Het opnieuw laten stromen van kunstzinnig bezig zijn staat voor ons dan ook indirect in verband met het door laten stromen van ons vermogen om ook in de rest van ons leven slagvaardig en moedig de dingen te doen die we werkelijk willen….. en dat is … Zo lang mogelijk autonoom willen blijven zijn, of te wel Participeren 2.0.

Fijne dag..en wie weer tot snel in Middelburg, waar we mee willen gaan doen met de kunst en cultuurroute.

Tot snel Silvia

Onderwijs & Bedrijfsleven: Leren ondernemen doe je met ogen open!

“Be Raw ~ Be Open ~ Be Real”

Ga je dat echt eten?

Keep Yourself Alive

– With love Freddy

“Good Words Good Thoughts Good Deeds” Qracht500

Je kunt als politiek wel overal op willen bezuinigen en tegenaan schoppen maar dat levert juist schulden en armoede in de hand.

Laat jongeren Op Eigen Kracht aan een gezonde toekomst werken. Het is eenvoudiger dan je denkt.

Waarom 20.000 euro aan een particuliere school uitgeven terwijl kinderen het makkelijk zelf kunnen regelen via een MBO School.

Krijgen kinderen op een particuliere scholen dan beter les of anders op geleide leerkrachten, of is het beleid gewoon sterk en scherp afgesteld? Volgens mij is het antwoord het laatste.

Praktijk leren is de toekomst!

Een geniale leerling is een leerling die een eigen aandeel creeert binnen de Nederlandse Op Eigen Kracht Cuisine. Want zo zeggen Jonnie en Therese Boer: de buik is de baas van de hersenen!

Waar voed jij je gedachtegoed mee? En ga je dat echt eten?

Laat je je lot bepalen door een ander, sterf van verdriet of werk je liever op Eigen Kracht vanuit nieuwsgierig zijn naar meer persoonlijke ontwikkeling en onafhankelijkheid.

Hoe dan?

Zorg dan dat je anders denkt, anders doet en anders kijkt! Zorg voor eenvoud, waarom 10 stages lopen als je er ook 3 kunt doen. Denk voorruit met een visie en een doel. Waarom doe je wat je doet, voor wie en waarom?

School of Art

Leen of investeer als school, organisaties in elementen van levenskunstenaars om op een andere manier nieuwe smaken, talent en dingen te ontwikkelen. Werk vanuit de drie eenheid: Denken Voelen en Doen.

De Taak, De Prikkel en Pracht.

Zo kun je alleen een gezonde cultuur in stand houden. Een cultuur die past bij Nederland met beschaafde normen en waarden, ongeacht uit welk nest we vandaan zijn komen. Rijk of arm. Iedereen heeft dezelfe kansen bij gelijke rechten om te leven in een harmonische democratie.

Word gewoon op eigen kracht een interlectueel. Lees niet alleen het fake news, de dikke letters van je buurman. Neem niet klakkeloos aan wat ze aan de buitenkant op hun webpagina schrijven maar onderzoek de feiten en leg dit vast.

Alleen als je dit gedaan hebt moet je volgens mij geeerd worden door de overheid- gemeente als trotse Nederlander ! Er is maar Een Nederlander zoals jij! Zorg goed voor jezelf.

She is online zet zich al jaren in als erkend leerbedrijf voor een functionerend monument voor levende legendes.

Ik, Silvia Koning ben een mensen mens. En zie mezelf dan ook als chef Kok voor een gezondwerkend hart!

Fijn weekend en liefs van The Kikker voor Vrijheid.

We are the Real Bohemian Dutchies of the World.

Veranderen om jezelf te blijven

“Het zijn niet de sterkste soorten die overleven en ook niet de meest intelligente volgens Charles Darwin. Het is het soort dat beste reageert op veranderingen door zorg voor welzijn”.

– The man in the Mirror –

De zorg en welzijnswereld veranderen in een rap tempo. De overheid is niet meer degene die regeert het is het geld dat regeert! Deze regering mag toekijken en onderzoeken als het fout gaat! Maar dan wel van ons belastinggeld! Mooier kunnen ze het niet maken! Wel duurder en ingewikkelder.

De vraag om te participeren is door de overheid opgelegd maar er is geen rechtvaardig vangnet voor als het even tegenzit. Dit betekent dat ondernemend Nederland eens goed moet kijken waar ze in godsnaam mee bezig zijn. Doen ze echt goede dingen voor de burgers? Wat kan er anders, slimmer en mooier? Zijn er zaken die anderen ook kunnen helpen of misschien wel makkelijker gedaan of geregeld kunnen worden. Ja die zijn er maar dan moet de Overheid hier wel voor gaan openstaan.

Door mijn Op Eigen Kracht Werk aan je Toekomst training bij de Regenbooggroep ben ik mijn Kunstproject : De wereld is glashart en Hout van mij als verbindingselement gestart en heb ik er voor gekozen om dit vanuit zelfreflectie voor armoede/ maar merendeel vanuit Sociale armoede door te laten doorgroeien.

Iedere Nederlander wil betrouwbare partners en persoonlijke service vanuit gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid en niet vanuit afkomst, of intelligentie leeftijd of eenzijdigbeleid.

Serve People Not to Titles

Samen een aandeel in elkaar is elkaar iets gunnen door iets te doen! Doe iets! Het is maar hoe je kijkt is voor mij de steutel voor zorg en welzijn waar het ook voor bedoeld is! Juist voor organisaties die niet perse uit zijn op meer winst door mensen te bejegenen, maar juist om hun historie ( vanuit welk principe zijn ze gestart) door te laten groeien op een humane manier!

Hoe Moordvrouw Harry een relaxed konijn en een maneblusser werd komt door de Slak der wijze dat omgezet is een expositie wat een leuk avontuur is voor jong en oud, rijk of arm, gezond of niet gezond. Het kijkt makkelijk weg. En wie eenmaal kennis heeft gemaakt met haar en haar familie en hechte vrienden gaat vanzelf gelukkiger leven.

#photo Prikkelpracht

Moordvrouw Harry is een doodgewone vrouw die naast heel hard werken om in vrijheid te blijven leven maar na het krijgen van kinderen, te maken krijgt met mystereuze ziekten. Ontstekingen, stress, depressies en eenzijdigheid teisteren haar leven waardoor zij zichzelf steeds meer opsluit in haar droomhuisje. Ze gaat vechten tegen de gevestigde orde, ze gaat fotograferen, tekenen , schilderen, al luisterd naar de lyrics en houdt een dagboek bij om haar hoofd leeg te krijgen. En bezoekt elke week op advies van de dokter een toverheks van 76 jaren jong die haar leerde te spiegelen.

Op haar 48 tigste verjaardag vliegt moordvrouw Harry voor de zoveelste keer uit, naar het hart van het magische eiland Ibiza. Ze heeft rust, ruimte en kleur nodig. Daar strandde ook twee tortelduifjes met een hulpvraag en een boodschap. Ze hebben pech met de auto zodat ze hun boodschap niet op tijd kunnen posten. Moordvrouw Harry schiet meteen te hulp, belt een garage, maakt foto’s van de locatie, zet dit online omdat ze in Ibiza geen huisnummers kennen, en binnen no time was het probleem opgelost en konden de twee tortelduiven weer op pad met het verspreiden van hun Boodschap Doe iets! Als dank voor haar efficiente hulp kreeg moordvrouw Harry ook een boodschap mee. Doe iets! Het is maar hoe je kijkt en vertelde moordvrouw Harry hoe je anders kunt leren denken anders omdat anders snel dood zou gaan.

Twee boodschappen die haar hele leven voorgoed veranderde. Ze wordt naar jaren uit haar lijden verlost wanneer ze er achter komt waar haar ziektebronnen vandaan komen en gooit ze het roer helemaal om . Ze krijgt goede tips om alles naast haar te zetten in plaats van tegenover haar te plaatsen en gaat gewoon doen. Ze wordt online gevolgd door een dobberend eendje die haar aanspoort te gaan golfen in een LBD ( little black dress om zo haar echte hart te kunnen laten spreken. Met een speciaal Werk aan je toekomst team en een adviesraad op de achtergrond gaat ze op pad en leert ze alles over historie, vrijheid, haar vrienden, participeren en de slangenkuil. Ze wordt door een Tot Maandag tel met de naam Soester…geïntroduceerd bij de Regenbooggroep in Amsterdam en ziet daar met lede ogen het verdriet aan van anderen. Veelal gaat dit over onzekerheid en schuldgevoel door schulden. En tenslotte moet moordvrouw Harry het nog opnemen tegen de aartsvijand Marco, een levensgevaarlijke ambtenaar die haar niet wil helpen bij het vinden van een baan. Zij weet inmiddels dat dit geen Louter toeval is.. Marco had namelijk tegen haar gezegd dat zij zichzelf maar moest gaan verkopen….! Deze uitspraak raakte haar te diep in haar hart en dit maakte van haar een tovenaarsdochter. Haar vader was haar beste raadgever en haar moeder dreef haar tot blijven doorzetten.

Liefs Truusvangogh de Dagwacht voor Hartelijke Nederlanders!

Art : Om Arm Me

Inspired by Vincent van Gogh and De Nachtwacht!

BLUE MONDAY : Free yourself First – Samen Sterk zonder Stigma’s

Vandaag is het maandag 21 januari of te wel Blue Monday genaamd!

Cartoon Credits: Carloz Perez Euquador voor de Hartstichting

Blijdschap en verdriet liggen dan ook heel dicht bij elkaar. Het is dan ook niet vreemd dat tijdens zorg veel wordt gehuild en bij welzijn veel wordt geproost!

Bestel nu alvast onze nieuwe Bottega Gold Truusvangogh Model B

Zie je mij, ik zie jouw wel!

Op 30 jarige leeftijd werd ik als proudmom het diepe in gegooid. Het krijgen van kinderen werd de grootste verantwoordelijkheid ooit! Naast deze zorgen probeerde ik ook de zakenvrouw te blijven en probeerde vrouwen door middel van Styling boven zichzelf uit te laten stijgen! In mijn vak als handelaar in confectie hebben we dan ook veel gelachen om de vetrollen, de handtasjes, de te grote, te kleine of helemaal geen borsten of van de strings die achterste voren werden gedragen. Of gewoon door stoere mannen die s’morgens panty’s voor hun vriendinnen kochten om doodleuk s’middags weer met hun vrouw de deur binnen te stappen om weer een nieuwe outfit te komen shoppen… ik kan zo nog wel uren doorschrijven… “Stof genoeg dus” maar dat bleek ook mijn ziektebronnen te worden.( man made fibers ).

In 2007 kreeg ik de diagnose #Longfibrose maar in 2008 na diverse second opinions bleek het uiteindelijk #Sarcoidose te zijn. Mijn voornaamste klachten waren extreme moeheid, geen lucht, en ontstekingen in het hele lichaam. Dit bleek een goudmijn voor de zorg, zorgverleners en zorgverzekeraars! Niemand luisterde naar mijn verhaal maar besteden dat waar ze het meeste aan konden verdienen.

My own Researcher “de Lijdensweg voor Economisch Herstel”

Ik sloeg al mijn informatie ( van 20 jaar) op en voor het project #myownreserach dat in gang is gezet vanuit het AMC en starte een kunst in bewegings Project met Truusvangogh als hoofdverpleegkundige interventie Doe iets! Het is maar hoe je kijkt!

Zij is nu een metafor die wortelt in het troebele water binnen verdraaide organisaties en zorgt voor meer begrip tussen rijkdom en sociale Armoede.

Straatfotografie, Art & Muziek als Therapy

Truus van Gogh is geen persoon maar is wel een voorbeeld om te zien wat zorgen met mensen doet!

Truus van Gogh is verbonden net geluk & verdriet! Het is het zout & de pepermolen van het leven. Het geeft je leven weer smaak! Ik bestudeerde zorg als wetenschapper en richte mij op zorg en welzijn. Voor mijn proefschrift onderzocht ik alle feiten bij ziekte en zorg! En kwam als snel bij de Financiële Gevolgen terecht.

Sociale Verbinder

Omdat mijn onderzoek bij de Gemeente Edam Volendam weinig draagvlak kreeg richte ik me op de psychologische en sociale aspecten van zorg en welzijn en kwam via Maandag bij de Regenbooggroep terecht! Straatfotografie als een manier van kijken naar de werkelijkheid en kunst als sociale verbinder. Dit zijn namelijk twee belangrijke tools voor anders kijken naar de mens en zijn omgeving.

Als je de situatie bespreekbaar maakt of er een feit bij verteld gaat de lading er van af en wordt de handleiding vaak makkelijker en efficienter.

Bloedmaan! Are we crazy living lies through a lens

Muziek

Muziek werd een uitlaatklep en al rijdend naar ziekenhuizen kwamen de er nieuwe ideeen tot stand. Als je blij bent luister je naar de muziek en als je verdrietig bent luister je naar de lyrics. Het werd de rode draad voor herstel! En ben ik nu onafhankelijk begeleider voor mensen die moeite hebben met bedrijven die de paarse krokodill methode nog gebruiken!

Dromen verwezenlijken

Hoe doe je dat? Dat betekent alle kansen en kaarten aanpakken doe je aangereikt krijgt. Geloof in jezelf en ga ervoor. Laat je nooit afleiden door andere mensen. Focus op je doel en herhaal dit .. ook al is het voor de 1000 ste keer!

Ik ben net Florence Nightingale, maar dan een vrouw met een snor boven haar lippen die geboeid is door Hart & Longen.

Laat me leven

Wil de vrijheid voor werk op eigen kracht levend blijven, dan moet je voortstrijden met de geest van aller tijden – Silvia Koning.

Zorg & welzijn is een Vak

Het werk van Silvia Koning alias TruusvanGogh als de Dagwacht heeft Succes als de mensen tijdens de opening van de Expositie aan haar lippen hangen, dat ziet ook de directeur van het Scip. Als je alles wetenschappelijk kunt onderbouwen ben je een goede statisticus. Als je heen missie power hebt kun je ook nooit een stigma doorbreken!

De dag voor een nieuw manier van Arbeid

Als we nu niets doen dreigen de kosten in zorg en welzijn naar ongekende hoogte!

Ik denk, als we werken via een rijksplatform die we op dit moment in de steigers aan het zetten zijn dat we alle stigma over boord kunnen gooien er iedereen in de toekomst er op vooruitgaat! Niemand is perfect waarom rekent u dan dan wel op een stelende manier van Teerbezit af Minster President.

We zijn niet allemaal kaaskoppen, maar juist geweldige mensen met een Hart van Goud!

Je kunt overal komen als je niet doof en blind word de feiten van elke dag.

Ga je dat echt eten ? is de Titel van mijn Boek dat begin volgend jaar gaat uitkomen onder de naam MoordvrouwHarry

Fijne dag allemaal!

With Love Silvia

Vlieg je met ons mee?

Wij zijn op zoek naar jou! “Straatfotografie is intelligentie die de mensen blij maakt”

“Creativiteit is intelligentie die plezier werkelijkheid maakt”

Onze droom mensen zo veel mogelijk het gevoel geven dat ze menswaardig zijn. Gewoon het Japanse geheim voor een gelukkig leven!

#straatfotografie Lokatie Passenger Terminal First Art Fair Amsterdam!

Niet alleen voor mensen bij #DeRegenboogGroep in #Amsterdam maar ook mensen die het soms Op Eigen Kracht niet alleen redden. Maak werk van kansen die kunnen doen slagen, denk groter als je kunt profiteren van een breder sociaal netwerk. Werk aan je Toekomst begint in Amsterdam!

#straatfotografie

Lokatie #Scip Keizersgracht 252 Amsterdam

Gaat er iets mis in je leven (je verliest je baan, je gaat scheiden en moet je huis uit), dan kun je terugvallen op een vangnet en echte vrienden!

Zo maak je je werk zichtbaar! #hetwerktonline

Straatfotografie

#jobsopmaat hout van jou! Niet perse om het perfecte resultaat maar wel om wie je bent en hoe je je opstelt tegenover je toekomstige klanten. Klus Klik Klaar!

Het netwerk fungeert als vangnet in goede en minder goede tijden. Mensen zonder zo’n vangnet zijn op zichzelf aangewezen. Het risico neemt dan toe dat ze afglijden naar armoede, eenzaamheid en zelfs psychiatrische klachten of verslavingsproblematiek. Deze mensen hebben ook recht op hulp.

Wij willen er zijn voor die mensen. Vooral voor mensen in (sociale) armoede.#fnv

Proost Limited Edition Bottega Truus van Gogh Ik hou van Holland

Straatfotografie

Truus van Gogh Limited Edition Bottega Gold ( on demand)

De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter.

Bij De Regenboog Groep dromen we van een wereld waarin iedereen voldoende geld heeft om zijn of haar dromen waar te kunnen maken. In de realiteit werken we met het idee dat armere mensen altijd een plek moeten kunnen hebben in de stad. Dat de stad sociaal blijft voor mensen met minder geld, voor eenzame mensen, voor mensen zonder dak boven hun hoofd.

Ontmoetingen tussen arm en rijk vinden niet langer automatisch plaats die moet je omarmen als het kan.

Wij willen mensen verbinden door iets het doen voor jou!

Een gezond hart heeft #koudgeperste olijfolie nodig volgens het #umc en te vertrouwen op goede rode wijn, goed gemalen koffie en Chinese thee. Natuurlijk willen we ook een vitamine E olie voor de littekens en rimpels om onze huid op een natuurlijke manier verzorgen!

Inkijkexemplaren zijn te zien tot 29 maart bij het Scip in Amsterdam. Bel gewoon even aan als je wilt kijken.. want het is winter en de kachel met toch blijven branden!

De Qracht500 is te koop vanaf 7,00 euro via de website

maar u kunt hem ook pers 50 stuks bestellen en dan rekenen we geen verzendkosten! Kom ik het persoonlijk bij u bezorgen! Vermeld dan even mijn naam erbij. Truusvangogh

De overheid besteedt steeds minder geld aan sociale doelen en vraagt meer maatschappelijke inzet van burgers. Dat ondervinden we dagelijks!

Des te meer ook voor kwetsbare mensen die al moeite genoeg hebben het eigen hoofd boven water te houden. De de kosten van alledag stijgen en mensen moeten meer werken om rond te komen. Een warm hart voor een ander kost tijd en geld. Van beiden is minder beschikbaar.

Wij motiveren en mobiliseren mensen om zich in te zetten voor een kwetsbare stadsgenoot.

Menswaardigheid Statue of Mindf*ck

#straatfotografie Lokatie Scip Keizersgrachr 252 Amsterdam

Met structureel minder geld voor sociale voorzieningen en een toenemende druk op de welvaart van de bevolking, neemt het risico toe dat mensen in sociale armoede tussen wal en schip belanden. Daarmee komt ook een menswaardig bestaan onder druk te staan.

Wij vinden dat iedereen recht heeft op een menswaardig bestaan!

Want wie goed zit, schrikt niet op!

Je voelt je thuis daar waar je wordt begrepen!

With Love Silvia

Ambassadeur voor een gezond ❤️werkend Nederland! Samen Sterk zonder Stigma

Draag uit! Help Truusvangogh door mee te groeien en geef eens een mooi cadeau met een boodschap #houtvanmij een aan jezelf, door aan manager, je baas, je familie, vrienden of collega’s (geen zorgen: ze mogen ook nee zeggen)

#eenaandeelinelkaar begint pas echt hier!

Alleen op deze manier kan ZORG goedkoper!

Zonder zelfkennis geen wijsheid en kracht zei dr.Rossi vorig jaar nog elke week tegen mij!

Hoe kan het misgaan in de zorg?

Deze witte Waakhond staat voor een Gezond Hart Werkend Eerlijk Nederland

Volg je hart Gebruik je hoofd Trinidos Bank

Kind .. zei ze: Zelfkennis is de sleutel het vermogen om je eigen denkwijze, de mogelijkheden en de onmogelijkheden van de eigen geest en van het eigen lichaam te kunnen inschatten en daar rationele conclusies uit te trekken. Het wordt ook wel ‘intra-persoonlijke intelligentie’ genoemd! Met al jouw kennis en ervaringen zouden economen en wetenschappers je cum laude laten slagen!

A wise girls knows her limits. A smart girl knows that’s oshe has none! Handmade art Chair Hout van mij!

Ik moet je bekennen ze heeft altijd gelijk! En sinds een paar weken geloof ik ook! Helaas wil ze niet herkenbaar in beeld maar woont op de Sterrenlaan ergens in Noord Holland. Gelukkig heb ik haar wel vast mogen leggen voor mijn fotoserie Zie de mens en zijn werk.

GA JE DAT ETEN? Kunst als medicijn

Ruim twee jaar geleden kwam ik bij onze gemeenteraad in Edam Volendam terecht omdat ik door het landelijke CDA werd voorgedragen als kandidaat raadslid binnen onze eigen gemeente. Inmiddels weet ik waarom veel Volendammers op de PVV stemmen en waarom Yolante het niet redde in haar relatie met Jan Smit. ” #gastendoekjeszijneenpijnlijkpunt

Volendammers geven namelijk niks weg werd er ook glashard tegen me gezegd tijdens een van mijn werkbezoeken vanuit de zorgcirkel.

Eerst snapte ik de boodschap niet maar naar mijn bezoek aan een geweldige blinde vrouw die ik hielp met zelfredzaamheid en boodschappen doen leerde ik de boodschap pas echt goed begrijpen. Ik had er even #Denktijd voor nodig!

Ik heb er in het begin best wel last van gehad maar hoe langer ik nu met de gemeente samenwerk als vrijwillige coordinator en belangenbehartiger begrijp ik ze inmiddels wel.

Geen passende baan want je bent een helikopter viewer was de opmerking van het hoofd van de Samenleving. Mooiere evaluatie had hij me niet kunnen geven.

Binnen het team van het breed sociaal domein en vanuit de receptie zagen de kracht van al mijn kennis over het hoofd en konden mij dan ook geen passende antwoorden op de vraag: Hoe dan?

Want hoe kun je een toekenningsbesluit maken als je zelf niet de juiste kennis of specialisme in huis hebt die soms over soms zeer kwetsbare kinderen met een zeldzame systeemziekten gaan. Gelukkig hebben we Stichting Mee die alle data opslaat en delen we al een tijdje de correspondentie met onze huisarts en het team van myownresearch aangestuurd vanuit het nieuwe UMC.

De patiënt als onderzoeker werd in een keer een droombaan

Ga Paarse krodillen uitroeien zei de directie van #ftm ( follow the money) en ga les geven aan mensen die in armoede leven zeiden ze op de recruitment afdeling van uitzendorganisatie TotMaandag.

Doe iets! Het is maar hoe je kijkt, werd mijn slogun dat aanzet tot omdenken.. een beweging die jaren geleden al is ingezet door de gemeente Amsterdam en Inez van Oord. Bij deze beweging heb ik me dan ook vrijwillig aan gesloten en werk ik dan ook nu al zo ruim 3 jaar.

Autonomie betekent zelfbeschikking

Autonomie begint dan ook door eerst te snijden in de digitale Anatomie van zorgverzekeraars! En zou ik de politiek aanraden om een onafhankelijke partij zoals de #patientenfederatie in de Tweede Kamer te krijgen om nieuwe zorg op maat wetten in te voeren. De Tweede Kamer is niet voor niets de landelijke volksvertegenwoordiging van Nederland en hebben de taak om nieuwe wetten te maken en zij kunnen ook de regering controleren of de professionals hun werk goed doen.

Nu is de patientenfederatie nog een koepelorganisatie van patientenorganisaties. Maar als ze zich sterk willen maken voor eerlijke zorg die mensen nodig hebben raad ik Mark Rutte aan om dit voor te stellen aan alle burgers van Nederland via een referendum #rozekikkers.

Zorg is geen markt. Een ziekenhuis als bedrijf is als een bank zonder centen!

Het is de hoogste tijd om de duurste publieke voorziening een drastisch te gaan hervormen. Zodat we niet meer afhankelijk zijn van privaat zuidas geld of van de macht van de zorgverzekeraars.

De overheid is namelijk aansprakelijk voor Dood door Schuld wanneer er in een rechtstaat die bestuurd wordt door macht door machtshebbers die alleen op data en winstbejag uit zijn.

Corrigeer me als de rechter zegt dat dit niet zo is! David ziet namelijk alles!

Er gaat iets gebeuren binnenkort maar daar kan ik nog niets over zeggen helaas want God ziet Alles zeggen ze in Ibiza! Het is nog waar ook! ”

If you can’t beat them join them” we will!

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en een einde aan alle illusies!

With Love Harry Truus en Silvia

Ons Zorgtribunaal = Een hart leven

” THIS TIME WE DO THINGS DIFFERENT” Doe iets! Het is maar hoe je kijkt!

Blijven we leven in een zorgelijk klimaat waar de “goedbedoelde bobo’s” de wet bepalen, lezingen geven en labels kantoren met het geld spelen van de Kwetsbare burgers? Of gaan we elkaar nu eens met respect behandelingen en zorg leveren waar de zorg ook voor bedoeld is! Stop met uitspraken zoals: we moeten streng zijn want in het verleden….! Dubieuze zorgkantoortjes…. !

Zorgverzekeraars geven per jaar 30 miljoen uit aan reclame, maar als je de beste zorgverzekeraar bent hoef je toch geen reclame te maken? Of zie ik het verkeerd!! Geef dit geld terug aan mensen die echte zorg nodig hebben!

Zie de mens!!! Rakker.. ik kijk gewoon anders naar de mens dan jij!

Paarse krokodillen serie breidt uit!!!

Stop met stigmatiseren!

De waakhond drijft de mens vaak tot wanhoop

Verzekeraars bepalen steeds vaker het bestaansrecht van de burgers in Nederland. Zorgverzekeraars als beheersers van premiegelden krijgen zonder steun van onze Politiek meer en meer macht en bepalen dus wie er mag blijven leven en wie langzaam dood mag gaan bloeden. 

Handen af van kwetsbare mensen.

Zorg dat je zichtbaar en transparant blijft!

Art #zorgvoorelkaar

Voor je het weet maken ze gehakt van je! #straatfotografie

Meer keuze vrijheid was volgens de media misschien wel de belangrijkste belofte bij de introductie van marktwerking in de zorg. Geloof me.. niets blijkt minder waar. De zorg had nooit geprivatiseerd mogen worden…!

Waar blijft de waakhond?

Is er ook een waakhond die naar de Qracht500 van de mens kijk!

Deze zorgverzekeringwet deugt niet en op onze Privacy lijken we al helemaal geen grip meer op te hebben. Het lijkt het meer en meer kartelvorming.  J. Zwarts van De bond van Overheidszaken weigert dan ook al meer dan 12 jaar mee te doen aan het zorgstelsel volgens ftm.nl  en zijn de rechters dit dan ook volledig met hem eens.

Wist jij dat:

Onze zorg miljarden worden verdeeld onder negen Concerns. 

  1. Achmea
  2. VGZ
  3. CZ
  4. Menzis
  5. DSW
  6. ONVC
  7. Zorg en Zekerheid
  8. ASR
  9. ENO

Daaronder hangen allemaal labels. Labels zoals Nationale Nederlanden, Unive, Ohra FBTO, Ditzo enz enz. Deze labels hebben allemaal een eigen klantenservice, maar zijn zelf geen risicodrager. Deze worden gedragen door de negen bovenstaande concerns.

De zorg voor het menselijk leven en geluk, en niet de vernietiging, is het eerste en enige doel van goed bestuur.

Juist deze labels – bedrijven drijven de patiënten bijna dagelijks tot wanhoop. Kosten nog moeite worden gespaard om kwetsbare patiënten te treiteren, te manipuleren, te bedriegen, rekken ze tijd en verschuilen ze zich per direct achter het systeem. Ze misbruiken de macht en als er vanuit de patiënt zorgelijke vragen gesteld krijgen, omdat ze hun eigen zaken niet op goed op orde hebben, kom je in ineens in het webnet van de grote concerns terecht. Steeds meer burgers en zorgverleners wantrouwen met recht de zorgverzekeraars die hun zorgtaken binnen dit zorgstelsel goed zouden moeten uitvoeren. 

Als we de klantenservice van zo’n label weer eens aan de telefoon hebben omdat we willen weten of ze alle papieren in goede orde hebben ontvangen….(omdat de akkoord verklaring van mensen met een levenslange beperking elk jaar opnieuw ingediend dient te worden), vertellen ze je keihard dat ze dit niet hebben ontvangen. Hoezo vragen we dan? We hebben er zelfs opnamen van gemaakt…! maar ze blijven stug door antwoorden dat het opnieuw ingediend moet….maar wie betaald mijn tijd dan..vraag ik als moeder en zelfstandig ondernemer..waneer ik ze als ik ze inmiddels al ruim een half uur op mijn eigen kosten aan de telefoon heb….! Tja mevrouw, we begrijpen het heel goed maar we hebben het echt niet ontvangen en om uw zorg ook volgend jaar voort te kunnen zetten hebben we dus echt uw gegevens nodig…! Ik blijf doorzeuren en vraag waarom ik  elk jaar hetzelfde antwoordt…(We hebben het niet ontvangen) krijg..terwijl als jullie post versturen ik dit wel altijd binnen krijg!!

Het stoomt komt weer eens uit mijn oren…gelukkig ben ik als straatfotograaf opgegroeid met feiten vastleggen en dien het dossier dan ook maar weer opnieuw in. Ik besluit ook meteen om maar weer eens een klacht in te dienen en dit de delen mijn adviesraad en monitors. 

De volgende dag krijg ik in een keer een email van de klachtenbemiddelaar waarin staat dat ze inderdaad de aanvraag inderdaad al de volgende dag in goede orde blijken te hebben ontvangen. Als een medewerker van de klantenservice mij weer belt en ik het verhaal vertelt staat hij met zijn mond vol tanden en zegt er volgende week op terug te komen….! Om toch bevestigt te krijgen of mijn aanvraag compleet is krijg ik opeens te horen dat er een bijlage mist….Ik zeg welke? De handelingsbijlage zegt de dame…Ik heb alles precies zo aangeleverd als vorig jaar en op basis van deze stukken hebben wij deze akkoordverklaring ook gekregen….Tja..maar we moeten strenger worden zegt ze…! Dus er zijn wel dingen veranderd zeg ik tegen haar…ze wordt kribbig en kortaf en ik zeg haar dat ik het handelingsplan zal aanleveren. 

Maar waar de zorgverzekeraars niet bij stil staan is dat door de regelmaat van ontstekingen, infecties en anders aandoeningen bij klassiek Turnersyndoom de persoonlijk zorgdraag vaak 24/7 nodig is en veel  langer is dan in het handelingsplans is opgenomen. Hier horen we ze nooit over…..als we dit bij ze neerleggen. Ook als je een zeldzame aandoening blijkt te hebben is het een must op te alle tijden de regie over je eigen leven te behouden. We hebben het hier wel over mensen die ook gewoon in de maatschappij willen functioneren en meedoen….en niet over poppen, robots of andere buitenaardse wezens….! Zorg is tijd nemen, aandacht geven en controle houden….! Waarom moet de macht van verzekeraars altijd gepaard gaan met machtsmisbruik, geestelijke mishandelingen en treitereien. Oftewel kunnen we ons zorgelijke systeem ook op een zorgeloze manier organiseren meneer van Duin (CEO – M.Lamie CFO) W. van Meeren (voorzitter raad van bestuur).  Volgens mij hebben jullie allemaal een moreel ethische verklaring afgelegd om er voor te zorgen dat zorg op een zorgvuldige en integreer manier uitgevoerd dient te worden!!

De verzekeraar denkt nu alleen maar aan winst maar volgens mij draait het ook om mij als patiënt. Een verzekeraar moet ook naar de toekomst kijken om mijn doelen te bereiken…Dat vind ik.

Fijn weekend, ik ga even uitblazen

With Love Silvia
Straatfotograaf – aangemeld bij #myownresearch

Toon je handen.. daar staat precies beschreven wie je bent!

Afgelopen weekend keek ik weer halsreikend uit naar de laatste #Happinez versie van dit jaar en heb ik me weer heerlijk laten betoveren onder het genot van goed gezelschap. In de #Happinez las ik weer eens een mooi artikel over handlezen! Ik moet je bekennen …..dat het klopt wat ze erover schrijven.

Ruim 17 jaar geleden heb ik dit al laten doen bij Isabel Capelli in Amsterdam. Handen blijken de spiegels van je lichaam en eigen innerlijke wijsheid te zijn. Alles wat we over onszelf willen weten staat namelijk al beschreven. Je moet er alleen nog bewust van zien te worden!!

Astrologie gaat meestal over ons sterrenbeeld, maar de planeten die om de zon heen dansen hebben ook invloed op onze handen.

Doe iets! Schijn eens een ander lichtje op jezelf om te kijken wat je nog meer in je mars blijkt te hebben!

Blijf jezelf ontwikkelen was destijds de boodschap van Dr.Rossi en dat heb ik ook gedaan. Ik ontwikkelde mezelf in mijn strijd om als zelfstandige te overleven … niet alleen op het gebied wat mijn werk betrof maar ook hoe het verder ging op het onderzoek naar mijn hart en longen!

Ik zet nog steeds alle angsten opzij in plaats van ze elke dag voor me te houden. Deze mindset energie krijgt meer en meer plaats in mijn brein en gebruik ik de muziek als therapie om negatieve gedachten om te zetten in dromen met een doel.

De natuurlijke weg van wens naar werkelijkheid begon bij mijn hout serie #houtvanmij Doe iets! Het is maar hoe je kijkt! En nu twee jaar later staat er een mooi concept gemaakt door de kracht van mijn bijzondere handen.

Het leven is een grote ontdekkingsreis.

Iedereen leeft op zijn eigen manier en dat vertaald zich weer in een uniek verhaal. Je hoeft echt niet aan jezelf te twijfelen of goeroes te bezoeken… maar kijk om je heen en wordt bewust van wat je allemaal doet of gedaan hebt in je jonge leventje.

Veel mensen kroppen dingen op en raken verstrikt in deze gedachten. Maar als je op je eigen lichaam, geest en wijsheid durft te vertrouwen veranderen je patronen in lijf en leden ook.

Niets in namelijk wat het lijkt aan de buitenkant en als de weg lijkt te stoppen moet je zelf gaan zorgen voor een nieuw pad! Een pad dat ervoor gaat zorgen dat je minimaal 101 wil worden. Zie je zelf als een paradijsvogel die elke dag nieuwe energie zaadjes kan strooien voor een weer een nieuwe levensboom.

De weg naar de essentie van geluk is een spirituele leerweg met processen van ervaringen. Alleen als je je focust op je doel gaat het je lukken! Maar veel mensen stellen geen doelen en leven met de dag.. alleen is deze maatschappij hier nog niet op ingericht! Want als.. je ziek wordt zijn er geen rechten meer! Die vervallen per direct! Gelukkig zijn er bladen zoals #Lijfwacht en #Veerkracht maar dekken niet je toekomst af!

Gelukkig zijn er nog mensen als Dr.Rossi die je daarop attenderen en die je in een paar jaar laten beseffen waar psychotherapie pas echt over gaat en je beseft waar het leven echt over gaat! Voor jou misschien nog de vraag maar voor mij inmiddels een weet!

Wil je ook meer geluk op je eigen werkvloer? Blijf je me dan volgen….!

Want wie vrolijk kwaakt in de morgen, swingt de hele dag!

Het onmogelijke bereiken betekent alleen dat uw baas dit kan gaan toevoegen in zijn dagelijkse werkzaamheden #ziedemens. Want als we samen zorgen voor miljoenen gezonde kikkers in een mooie poel dan teveel plofkippen in een hok die langzaam lam en arm gemaakt worden Nederland.

With Love Silvia alias #truusvangogh

Vintage Vamp van Beroep – Online Crowdfunding voor de Kwetsbaren Op Eigen Kracht Zelfstandig te maken!

Mijn onderzoek begint bij jou! Als je spijt van iets hebt moet je het wel eerst gedaan hebben. Geloof me.. ik heb nog nooit ergens spijt van gehad.

Traumatische ervaringen gaan in je brein zitten!

De vraag is alleen? Werk jij mee aan bureaucratie of kartelvorming dan leg ik dit op een bijzondere manier vast! Bureaucratie creëer je namelijk zelf!

“Je bent namelijk wat je doet”

Dit nieuwe ziekmakende virus uitroeien en dit verder mogen onderzoeken naar de verspreiding ervan, dat is wat ik de komende tijd verder mag gaan onderzoeken. Straatfotografen hebben namelijk een gave: scherp oog voor detail!

Waarom? Gewoon Daarom! Nergens voor nodig!

Jarenlang heb ik “my own research” onderzoek gedaan naar het constitutioneel recht van de mens, maar steeds vaker moeten kwetsbaren mensen, chronisch zieken, ouders van harte- kinderen en mensen met autisme als volleerd onbetaald hbo-professional aan de slag. Zo niet dan grijpt deze Waakhond in!

Doe iets!

Hoeveel van wat we doen onthouden we eigenlijk?

Werken aan het waarom doen we voor een groot deel onbewust en daardoor gaat er een groot deel aan onbewuste informatie aan ons voorbij en laten we ons meeslepen aan de hand van wat zij zeggen of van ons vinden!

Het extranet is een heel ander platform dan op het platform internet!

To be a wealthy woman you have to write and die first

Een Online Crowdfunding voor de kwetsbaren die Op Eigen Kracht aan hun Toekomst willen werken is dan ook het nieuwste fenomeen dat ik aan een scala van subsidiewervingen heb toegevoegd. – Gemeente Edam-Volendam –  Rabobank Waterland – Bond van Verzekeraars – Ministerie van Economische Zaken

PUUR Onderzoek zoals het nodig is!

Een persoonlijke wegwijzer is ontzettend belangrijk omdat we allemaal wel eens op een belangrijk kruispunt in ons leven komen te staan waar we ons de vraag stellen: waar nu heen?

Dit kan eigenlijk alleen maar gestuurd worden vanuit het verleden:

1.Waar kom je vandaan?

2.Wat is werkelijk belangrijk voor je?

3. Welke personen zijn belangrijk voor je?

4.Wat drijft je?

5.Waarvoor ben je bang?

Daarvoor mocht ik afgelopen vrijdag 21 september 2018 op uitnodiging van de voorzitter van de Cliëntenraad op gesprek.

Op zoek naar: vrijwilligersfunctie bij de cliëntenraad in het AMC. De clientenraad van het AMC vertegenwoordigt de AMC patiënten en behartigt hun gemeenschappelijke belangen. Dat doet de raad doorwel gevraagden en ongevraagd adviezen te geven aan de raad van bestuur. De voornaamste taak van de raad is in de gaten houden wat er in het ziekenhuis beter kan.

Van de leden van de cliëntenraad wordt namelijk verwacht dat zij:

  • Interesse hebben in de gezondheidszorg in het algemeen en de academische zorg in het bijzonder;
  • Een kritische open houding hebben;
  • Gemotiveerd zijn om de belangen van patiënten te behartigen op strategisch niveau
  • In staat zijn beleidsstukken te lezen en hierover een visie te vormen;
  • Zich in te kunnen leven in de belangen van patiënten, waarbij voldoende afstand wordt genomen kan worden van persoonlijke belangen
  • Bereid moet zijn om 8 uur per maand te besteden aan het voorbereiden en bijwonen van bijeenkomsten;
  • Goed om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie
  • Woonachtig zijn in de regio Amsterdam

Het werd een mooi interview. ” Het was voor beide partijen waardevol om te leren hoe ik mijn verhaal kon vertellen en dit op een originele manier kon laten zien aan ‘de leek”.

Dat het me nog niets heeft oplevert, is te zwaar gesteld. Ik vond het juist heel interesant om te zien hoe ook deze raadsleden binnen zo’n grote logge organisatie, waar meer transparantie en medezeggenschap een steeds grotere wens is vanuit de overheid, toch niet getolereerd lijkt te worden.

Als je voor een gezondfonds wilt werven moet je altijd eerst zelfonderzoek doen!

Art: Real unicorns have curves but eye prefer loneliness over fake company’s!

Rest natuurlijk de vraag of ik het in dit ziekenhuis weer zou doen? Nee, maar ik raad anderen het wel aan om het ook eens te doen. Ik zou in een ander ziekenhuis wel doen vanwege mijn zeldzame hartafwijking NCCM & Sarcoidose, maar niet meer vanwege de belasting vanuit mijn eigen persoonlijke netwerk. Maar ik had deze ervaring absoluut niet willen missen.

Afwijzing & werkdruk blijken een cruciale factor voor de mens met of zonder stress. Dit geld niet alleen bij modellen, leraren, chronisch zieken, autisten maar je ziet het ook steeds vaker terug bij chirurgen. Ook zei kampen steeds vaker met een burn-out, depressie, afwijzing, echtscheidingen, alcohol en zelfs zelfmoordneigingen.#komuitdiebubbel.

Als wij daar vanuit de maatschappij niets aan doen dan doet de overheid het voor je en geloof me dan kun je in een kartonnen doos onder de brug gaan wonen. Gelukkig denkt Niek van Dijk, emeritus-hoogleraar er ook zo over. Het is dus de hoogste tijd om iets te doen aan het menselijk arbeidsmoraal.

Waarom denken wij zo? Omdat waneer je meerdere malen met de dood of bijna dood te maken hebt gehad met alle consequenties vandien ga je anders naar de mens, zijn werk en het leven kijken! De bureaucratie, het liegen en bedriegen in combinatie met de keiharde regelgeving legt mensen lam.

Daarom pleit ik voor een platform waar iedereen Op Eigen Kracht aan de bak kan maar dan wel met een vangnet voor als het misgaat. Dit vangnet moet door de Overheid aan de Bond van Verzekeraars worden uitgevoerd!

Kunnen werken met wie je wil. Werken waar je maar wil. Mensen helpen om mogelijkheden te zien en aan te grijpen. Dat vind is het mooie aan Op Eigen Kracht.”

Ieder mens kan kunstenaar en wetenschapper worden!

Zelfstandigen met een chronische of systeemziekten worden nu al gedwongen om creatief te ondernemen terwijl de europarlementariërs nergens inzage in zijn vergoedingen hoeven te geven. Dat noem ik niet het goede voorbeeld zijn voor als we een Europa willen zijn. Waarom mogen wij maar 0,19 cent per kilometer declareren terwijl zij 0,50 cent per kilometer declareren. Rijden zij op een ander soort energie of zo?

Wie de een erkent kan de ander niet afwijzen of voortrekken en wij de patiënt als melkkoe worden leeggezogen. Corrigeer me als ik het verkeerd zie Mark Rutte.

Ook zijn ze bij MyOwnReseach al heel wat informatie aan het bundelen, en hebben we in het expertise centrum voor ontwikkelingsstoorzenders vanuit de gemeente Edam Volendam al een mooi begin kunnen maken.

Mijn ervaringen delen in de zorg & welzijn doe ik al jaren!

AUTISTEN

“Vaak lukt het om als autist wel het verschil te maken” om te kijken waar het bloed gezond gaan kan…. , maar hoe je grip kunt krijgen op abnormale mensen en normale mensen is eigenlijk de meest voorkomende hulpvraag! Maar als je deze vraag onder de loep legt is er een groot verschil tussen mensen die niet zijn opgeleid om sociaal met andere mensen om te gaan en mensen die gedwongen worden zichzelf te moeten verkopen!

Allergisch voor inktschijters

Inktschijters duiken steeds vaker op en het aantal Nederlanders dat er mee te maken krijgt, neemt alleen maar toe! Er zijn echter maar een paar hoogleraren die kunnen handelen in de meest gecompliceerde gevallen.

Never a dull moment dus in het HART van Silvia Koning, de enige multidisciplinaire zieke ondernemer in Noord-Holland.

Vechten voor een onafhankelijk werk & gezondheidsplatform.

“I probably do have an obsessive personality’s, but striving for perfection has served me well”

Sometimes You only need to have a few more rejections to cry a little – then she’ll be perfect.” Thx Tom. We are looking Forward to meet you

Niet meedraaien in de maatschappij is van grote invloed op het leven, gestel en brein van ieder mens.

Dat vind ik!

Mede mogelijk gemaakt door de Vrienden van She is online Lifestyle Guide.

#Deregenbooggroep

#Qracht500

#Reaal

#Nationale Nederlanden!

#lekkergeregeld – #waterookgebeurt