Artikel in Reaal – Rijkdom zit hem in je gezondheid

Silvia Koning is niet iemand die zomaar opgeeft. De Noord-Hollandse ondernemer is een vechtster. Maar een chronische, ongeneeselijke ziekte dwong haar in 2007 haar goedlopende kledingzaak in Purmerend op te geven. Na veel onderzoeken bleek de boosdoener sarcoïdose: een zeldzame aandoening van de longen. De zwaarste vorm. Nu, 10 jaar later, laat ze zien hoe ze ondanks alles haar passies kan blijven volgen.

13414657_1103398009701266_1570137543_n

De waarheid vastleggen is een must voor verandering

 De tips van Silvia

Handig om te weten

  • Blijf doen

    “Met mijn kledingwinkel heb ik de tijd van mijn leven gehad. Eigen baas zijn, op eigen kracht iets van je leven maken. Dat geeft enorm veel voldoening. Dus de geleidelijke gang richting volledige arbeidsongeschiktheid was z­waar. Voor mij en mijn gezin. Soms moest ik wel 60 keer per jaar naar het ziekenhuis. Ondanks alles ben ik blijven knokken. Blijven doen. Vrijwilligerswerk. Fotografie. Mijn advies: blijf je passies volgen, wat er ook gebeurt. Dat geeft je energie.”

  • Sluit als ondernemer altijd een AOV af

    “Het was mijn vader die me op mijn hart drukte: sluit een arbeidsongeschiktheids­verzekering af als je gaat ondernemen. Hij zat in de verzekeringen, dus hij wist waar hij over praatte. Kende de verhalen. Ondernemers zijn optimisten. Ze gaan ervanuit dat ze met hard werken alles kunnen overwinnen. Maar met je gezondheid werkt dat niet zo. Je weet nooit wat je overkomt. Dus als je slim bent, neem je daar geen risico’s mee.”

  • Zorg dat je kan blijven wonen

    “Spullen zijn maar spullen, je kunt altijd wel af met minder. Maar zorg dat je kunt blijven wonen, want een dak boven je hoofd is de basis van alles. Ik heb me verzekerd voor een bedrag dat het mogelijk maakt om mijn hypotheek te blijven betalen. Zeg je verzekeraar dus wat je wilt verzekeren en vraag hem om advies. Zie het als een netto uitkering waarvan je je huis kunt blijven betalen.”

  • Financier je AOV mee

    “Het zal je maar gebeuren dat je na jaren hard werken als zelfstandig ondernemer op straat staat. Je hebt geen recht op een uitkering. Het gebeurt. Maar dit kun je voorkomen. Als je een lening afsluit bij de bank, financier dan de premie van je arbeidsongeschiktheids­verzekering mee. Ja, je betaalt een beetje meer, maar je krijgt er zekerheid voor terug. Rijkdom zit niet in geld. Het zit in je gezondheid.”

Het verhaal van Silvia

                                      Rijkdom zit niet in geld. Het zit in je gezondheid.

                                Auteur Bas de Rue – Tappan Communicatie voor Reaal

Schermafbeelding 2018-04-04 om 14.39.31

 

YOU TUBE ADVIES: Doe iets…het kan ook jou overkomen!

De waarheid blijkt glashard!

Loket Levensvragen
Iedereen heeft wel eens vragen over zingeving, tegenslagen, geluk en liefde. Vaak kom je daar met vrienden en familie wel uit.

Geboeid door Hart & Longen

Wie naar de buitenkant kijkt droomt. Wie naar onze binnenkant vraagt ontwaakt!

Tijd van Kwetsbaarheid.
Maar wat als een lichaam hebt dat zo complex is en dat de ziekte je hebt het gevoel kan geven dat je de controle over je leven kwijt begint te raken.
Spanningen rond mri, bloed of echo uitslagen, gemeenteambtenaren die maar blijven liegen en bedriegen, spanningen over weer een nieuwe uitslag,
Veranderingen in je lichaam en onzekerheid over de toekomst.

Wat als dit jouw cirkel is?

Wat zou jij dan doen Marco?
De waarheid – Oud & Afgedankt.
#hartekind #sarcoidose #qracht500

Schermafbeelding 2018-04-02 om 17.36.54.png

“Ik ga inmiddels getekend door het leven”

De afgelopen weken stonden weer in het teken van Kopzorgen! Intimidatie, psychische terreur, doofpotacties, geestelijk lijden, machtsmisbruik en vernedering van mijn voornamelijk PVV stemmende gemeente. Keihard en nietsontziend. Een verziekte organisatie cultuur zou je het gewoon kunnen zeggen.
[capion id=”attachment_58045″ align=”aligncenter” width=”459″]Schermafbeelding 2018-04-02 om 18.18.47.png Draai er niet om heen!!![/caption]
oordeel niet over een strijd die je zelf niet hebt geleden..jpg
Schermafbeelding 2018-03-31 om 18.54.35

Spiegel jezelf eens gemeente Edam Volendam…het levert gouden inzichten op!

                 “Ondernemend en betrokken…plakken ze op hun auto’s…..”
Op 30 november 2017 melde ik me bij het gemeente loket Breed Sociaal Loket. Geen enkel idee waarom ze voor deze naam hebben gekozen. Je zou het eerder Het Breed A-Sociaal Pakket kunnen noemen. Maar goed dit terzijde….!
Ik sprak met meneer Bos en vroeg hem wat het nieuwe traject wordt aangezien dochter Emma Koning op 24 maart 18 jaar wordt en haar indicatie omgezet moet gaan worden (omdat deze op 23 maart afloopt volgens het de gemeente)  Begeleiding Maatwerk Voorziening.
Geen enkel probleem hoor mevrouw antwoordt de aardige ingevlogen meneer Bos. Hier heb ik voor u een formulier en als u dit invult komt het helemaal goed. Ik vul netjes het formulier in en stuur het terug naar de Gemeente. Op 7 december krijg ik dan ook een brief met de ontvangstbevestiging en schrijven dat ze mijn aanvraag van 6 december 2017 in behandeling nemen en mijn aanvraag zo spoedig mogelijk een beslissing nemen op mijn aanvraag! Dit is al vreemd want er bestond als een bestaande indicatie…..!
Ik citeer letterlijk uit de brief van de gemeente: Indien blijkt dat het niet mogelijk is uw aanvraag binnen acht weken af te handelen, ontvangt u hiervoor een schriftelijk bericht. Ik bel begin januari 2018 maar weer eens met het Breed Sociaal Loket en vraag naar meneer Bos …hij moest even denken …wie ik ook al weer was en toen ik hem vertelde dat ik hem destijds mijn visite kaartje had gegeven wist hij het weer en vertelde mij dat ze er druk mee bezig maar dat hijzelf het fijne er niet van wist. Ik vertelde hem dat de tijd dringt…maar hij verzekerde mij dat het goed kwam. In februari belde ik weer met de gemeente en kreeg ene Carolien aan de telefoon.
Ze waren er bijna uit en zou ik heel snel iets van ze horen. Als wat er kwam…..geen reactie…geen brief….Op 6 maart 2018 belde mevr. Roos en wilde toch graag een keuken tafelsprek.
Mevrouw Roos is volgens Marije Eillebrecht is een warme persoonlijkheid.
Een no-nonsense stijl van leidinggeven. Zij biedt een luisterend oor, houdt van eenvoud en is wars van bureaucratie. Een plezier om voor en mee te werken.
Het gesprek vond plaats op 12 maart 2018 in Kwadijk. Ze bedankte ons en vertelde ons dat er veel ouders met kinderen met ADHD een budget aanvragen en stuurde ons de volgende dag via SMS met een foto van een artikel in de trouw…Goed artikel streef ze!
Schermafbeelding 2018-03-31 om 20.28.44
Inmiddels zijn er ruim 15 weken verstreken, 1003 duizend kopzorgen verder,  is de indicatie datum verlopen en is er nog geen enkele melding, berichtgeving vanuit de gemeente binnen gekomen……!

“Echt goed kijken en luisteren is een al een kunst. Het recht om te blijven leven is een hele opgave”

Houd moed schreef mevrouw Roos na een paar mails…..!
Zo werken ze bij de Gemeente! Kwaliteit bieden aan kwetsbare kinderen is niet in hun belang. Dit is nog maar voorbeeld, ik heb er nog een wel een aantal in de pocket, leerlingen vervoer, SVB, medicijnvergoedingen, waar je bijna zelfmoord van zou gaan plegen!!! Dit geen 1 april grap maar gewoon een van de dagelijkse dingen waar ik als #proudmom elke dag mee te maken heb.
Zalig Paas
With Love Silvia

Happinez.2018.8 Boek “De Kracht van moordvrouw Harry”

Op woensdag vlieg ik als projectondersteuner mee bij Op Eigen Kracht, onderdeel van de De Regenbooggroep in Amsterdam dat ondersteunt wordt door Delta Lloyd Foundation. Inmiddels weet ik dat er een autodidactisch talent en een onvermoeibare scherpzinnigheid voor nodig is om het allemaal zo gewoon te laten doen klinken voor het werk van een straatfotograaf die een missie heeft: Een eerlijke economie en een sterke samenleving.

Kom niet in de schulden na je 18de.

Schermafbeelding 2018-01-25 om 20.34.24

Ieder mens is de moeite waard, dus ook voor mensen die niet de juiste diploma’s bezitten, anders zijn en/of sociale uitsluiting ervaren. De Regenboog Groep stimuleert nu alleen nog mensen in Amsterdam om zelf vorm en inhoud aan hun leven te geven aan hun bestaan. Maar mijn droom is een Gelukkig Nederland voor iedereen. Waarin mensen met rijkdom en mensen met (sociale) armoede, zeldzame en/of chronische ziekten en mensen met hartafwijkingen met elkaar samen leven en werken. Een betrokkenheid met vrijheid & zelfredzaamheid na je 18de.

Gewoon een Nederland waar iedereen zich thuis kan voelen als hij, zij of gender neutraal maar iets doet met het hart.  Niemand hoeft zicht in deze mooie wereld verloren te voelen. Samen met het SCIP, dat onderdeel is van De Regenbooggroep ben ik bezig om een Expositie & een Happinez boekje te maken voor een Beter Nederland. Een Expositie op de Keizersgracht waar je op een eenvoudige nieuwe dingen leert. Je jezelf nuttig kunt maken. De ervaringen van een ander ziet. Leert hoe jij je leven wilt leiden door Gewoon te doen. Goed is bij ons gewoon. Hier lees je een kort verhaal van een relaxed konijn om je te inspireren anders naar precies het zelfde te laten kijken. Veel plezier met lezen en tot wederhoor.

Vlieg jij met ons mee mee naar de Regenboog?

IMG_0700

Art is “Fly to London’ with me!

Het verhaal Doe iets! Het is maar hoe je kijkt!

‘Moordvrouw Harry” is gewoon een modegek en fan van fashion zoals Frogbox, die naast heel hard werken om in vrijheid te blijven leven, maar na het krijgen van kinderen te maken krijgt met mysterieuze aandoeningen. Ontstekingen, operaties, stress, parasieten, onzekerheid, depressies en eenzijdigheid teisteren haar leven ruim 10 jaar, waardoor zij zichzelf steeds meer opsluit in haar droompaleis. Ze gaat de strijd aan tegen de gevestigde orde om te overleven vanwege manipulatie van de werkelijkheid en heeft af en toe zelfs moordneigingen. Ze besluit alles vast te leggen door middel van fotografie. Ze begint met tekenen, schilderen en houdt een dagboek bij om haar hoofd leeg te maken. Eens per week gaat ze op advies van haar geliefde dokter eropuit en op aanraden de doktersassistente bezoekt ze wekelijks Dr. Rossi. Dr Rossi is een toverheks van 76 jaren jong die haar leert spiegelen.

Op haar 48 tigste verjaardag vliegt “moordvrouw Harry” voor de zoveelste keer uit naar het hart van het magische eiland Ibiza. Ze heeft rust, ruimte, warmte & inspiratie nodig. Daar strandde ook twee tortelduifjes Toth & Emaraude met een hulpvraag en een boodschap. Ze hebben pech met de auto zodat ze hun boodschap niet op tijd kunnen posten. “Moordvrouw Harry” schiet meteen te hulp, belt een garage, maakt foto’s van de locatie, zet dit online, omdat ze in Ibiza geen huisnummers kennen, binnen no time is het probleem opgelost en konden de twee tortelduifjes weer op pad met het verspreiden van hun geluks boodschap. Als dank voor de snelle hulp kreeg “moordvrouw Harry” zelf ook een belangrijke boodschap mee. Doe iets! Het is maar hoe je kijkt! Before you passe away en vertelde haar hoe je anders kunt leren, denken, voelen en doen..anders had ze namelijk niet lang meer te leven. Deze boodschap sloeg dan ook in als een bom!

IMG_8308.JPG

Dit oog straalt vrede uit.

Magische boodschap

De paar simpele boodschappen blijken haar leven voorgoed te doen veranderen. Zo wordt ze na jaren van worstelen, uit haar lichamelijk & geestelijk lijden verlost en wanneer ze er achter komt waar de ziektebronnen vandaan blijken te komen en begint ze aan een nieuw leven. Ze focust zich op haar doel en missie en doet dit samen met haar adviesraad door te focussen op een beter leven voor iedereen. Geen melkkoe of plof kip acties….maar met Doet iets acties. Ze deelt haar tips dan ook met anderen en dagelijks  verspreid ze er een aantal online via sociale media zoals Instagram en Facebook. Zo vaak als kan en gaat door met haar plan voor een sterke samenleving en onafhankelijkheid voor iedereen.

Ze wordt  gevolgd door een dobberend eendje die haar aanspoort te gaan golfen in een Little Black Dress van LaPeek , om zo haar echte hart te leren spelen. Met een speciaal Werk aan je Toekomst team en een adviesraad gaat ze op pad en leert ze alles over de ondergrondse gangen van de witte boorden criminaliteit, de historie van mensen, ze leert alles over boswachters en de vele slangenkuilen. Dit verklaart dan ook haar jarenlange fobie voor slangen. Ze leert haar echte vrienden kennen, en weet inmiddels alles over normen en waarden, ongelijkheid en een niet participerende overheid.

Tot Maandag

Dan wordt door een Tot Maandag telg met …geïntroduceerd bij De Regenbooggroep in Amsterdam en ziet daar met lede ogen het verdriet van anderen aan. Leed dat veelal gaat over onzekerheid en schuldgevoelens vanwege schulden en/of door afwijzing. Ze rijdt dan ook het hele land door met haar geliefde #landrover om de kracht van de mens vast te leggen. En tenslotte moet “moordvrouw Harry” het nog opnemen tegen de aartsvijand , een levensgevaarlijke ambtenaar die haar hulpvraag aanhoort maar haar niet verplicht is te helpen. Is dit een Luxe positie of houdt hij haar bewust buitenspel? Zij weet inmiddels dat dit geen toeval kan zijn.. Deze gemeenteambtenaar vertelde haar een tijd terug dat zij zichzelf maar moest gaan verkopen. Ben je gek geworden riep ze hem nog na! Ik ben toch geen h..r !

Dit advies verscheurde haar hart en liet diepe blauwe plekken na. Ze besprak dit voorval met toverheks Rossi en haar adviesraad die haar verzekerde dat het goed met haar zou komen. Er werd druk overleg gevoerd en werd de Koning en zelfs Jet Bussemaker per brief en mail ingelicht. Ze creëerde een geheim IP adres waar elk ruimdenkend mens een plekje in kan veroveren en dat maakte van haar een tovenaarsdochter. Haar vader was haar beste raadgever en haar moeder dreef haar aan om ondanks alles toch door te blijven zetten….! Ze kreeg wat donaties om “Hout van mij” in ruil voor een fotosessie om haar project tot leven te kunnen brengen en gaat samen met Bureau Rechtshulp kijken om samenhangende problemen voor te leggen aan juridisch geschoolde cliënten. Samen wordt gezocht naar oplossingen en wordt gekeken hoe problemen in het vervolg voorkomen kunnen worden.

Ooit een relaxed konijn gezien?

Hoe Moordvrouw Harry een super relaxed konijn werd kun je binnenkort leren zien door een Expositie & een “Hout van mij” boekje. Een boekje dat mede mogelijk is gemaakt door de Slak der Wijzen en is een leuk avontuur voor jong en oud arm of rijk. Ziek of niet ziek.  Het leest dan ook makkelijk weg, en wie eenmaal kennis heeft gemaakt met haar en haar omgeving gaat vanzelf in beweging komen en gelukkiger leven.

Doet iets! Het is maar hoe je kijkt! was goed voor mij maar ik maakte het jou! Geluk en rijkdom zit hem in Doe iets! Het is maar hoe je kijkt! Happinez is Handmade

Schermafbeelding 2018-01-14 om 12.37.43

Wat kost het boekje en voor wie is het bedoeld?

  • Voor alle leden van De Regenboogroep is het bezoekje en boekje gratis
  • Voor alle scholen is een bezoekje en boekje een gift van de rector!
  • Voor mensen met een Zeldzame Zieken of Hartafwijking, die getekent zijn voor het leven is het bezoekje en boekje gratis

IMG_3001

*Voor de Overheid: Is dit een minimale donatie van 1 miljoen euro compensatie door het wegvallen van de elke vorm van sociale zekerheid

*Voor de Gemeente: Graag een bijdrage voor een nieuw te starten WMO traject: Werk Op Eigen Kracht aan je toekomst

*Voor de Banken : Graag de volledige bijdrage van 25.000 voor Duurzaamheid en Maatschappelijk Betrokkenheid – Samen een aandeel in elkaar

*Voor Zzpers kost dit boekje 19,95

*Voor verzekeringsmaatschappijen *Graag een bijdrage naar draagkracht

*Voor Mensen in de Quote 500: *Graag een 1% van uw vermogen

Take my advice cause in the and you realy got nothing to choose.

Hout van mij “Succes Verzekerd” Het is maar hoe je kijkt!

Silvia Lindeboom Sinds 1967

IMG_8076 2

Man Made Fibers Changed my life, I hope yours as well.

“HART voor de zaak” Een gesprek van grote waarde.

Participeren doe je samen, maar hoe kunnen we de transitie naar een eerlijke economie sneller verbeteren? Gewoon door een basisinkomen voor iedereen en werken OP EIGEN KRACHT.

Ervaringsdeskundigheid bij zelfstandig ondernemerschap is voor mij een groot goed. Want wie het klappen van de zweep kent, kan ook mensen en bedrijven die nog niet zo ver zijn… dan ook anders naar zichzelf laten kijken. Overal zie je marketing reclames opduiken van bedrijven die zeggen dat ze anders zijn….en anders denken…Geloof me… niets is minder waar. Integendeel zelfs…! Mijn houten juweeltje en Quote van het jaar is dan ook DON’T TELL ME – SHOW ME. 

IMG_7105

What have you done OP EGEN KRACHT?

IMG_7103.jpg

“Hout van mij” Amuse plankje met een boodschap ” Hart voor de zaak, de tijd dringt”

Mijn naam duikt steeds vaker op behalve op diploma’s!  I don’t tell you I will show you!

Chronisch zieken en/of oudere werkelozen worden door de overheid & bedrijfsleven etnisch bekritiseert! Toen ik ging googlen op etnisch stuitte ik op deze gegevens: Een etniciteit is een sociaal culturele indentiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen aan elkaar verbindt. Vaak denk je bij etnisch aan huidskleuren of culturen. Maar in dit blog gaat het over chronisch zieke ondernemers en oudere werkeloze maar wel met een “HART voor de zaak”.

Schermafbeelding 2017-12-12 om 14.07.18

Alles draait hier in dit kikkerlandje om cijfers en om macht…en dat moet en kan anders. Werk Op Eigen Kracht met online manager en een vangnet voor als het misgaat. Dankbaar ben ik dan ook dat ik door Mayke Overgaauw en Ingrid van Dam bestuursleden van de Sarcoidose Belangen Vereniging weer ben benaderd om iets meer te vertellen over ZZpers met Sarcoidose.  Het werd een mooi en bijzonder gesprek. In mijn eentje ben ik maar een druppel maar met elkaar kunnen we een orkaan vormen met alle nederlanders die duurzaam willen werken – leven …. dus ondernemen. Gewoon een aandeel in elkaar maar dan zonder de #graaicultuur #aandeelhouders en #zielentreiteraars. Bedrijven die links lullen en rechts vullen hebben gewoon een masker met bitcoin tekens voor ogen of hebben een gespleten persoonlijkheid. Je moet mensen hun trots niet afpakken….Laat ze leven, luister naar ze en ondersteun ze daar waar nodig is.

Schermafbeelding 2017-12-12 om 14.10.18.pngSchermafbeelding 2017-12-12 om 14.10.07.png

Chronisch ziek zijn is gewoon al keihard werken. ” Rijkdom zit hem niet in geld. Het zit in je gezondheid”.  Mensen hebben in de nieuwe manier van ondernemend participeren  meer flexibiliteit & ondersteuning nodig. Gewoon eigen baas blijven door Op Eigen Kracht iets van je leven maken. Zo moeilijk is het niet…maar als je steeds wordt tegengewerkt en afgewezen omdat er geen HBO op je voorhoofd staat getatoeëerd… verlamd dit mensen en vreet het “vuile energie”. Het is maar hoe je kijkt!

Bedenk hoe je met je zaak omgaat gaat als het minder gaat! Lees hier waarom. De werkelijke waarde benoemen is namelijk beste vraag voor ondernemers. Wat heb jij nodig om aan de slag te blijven? Ik ben gelukkig nog steeds heel erg blij met mijn eigen adviesraad en hoop ooit op eerherstel van Rutte III.

Zie je zelf als een windmolen….voordat je aan de longmonitor komt te hangen. Fijnstof is slecht voor je gezondheid maar een goudmijn voor de medische wetenschap/maffia.

IMG_7102

“Hout van mij Amuse plankje met een boodschap…LAAT ME LEVEN

Doe iets! Het is maar hoe je kijkt!

Succes Verzekerd!

2018 In…Zicht! “Geboeid door Hart & Longen”

Oh hemeltje lief wat gaat de tijd toch snel en gebeuren er allemaal bijzondere dingen….! Van de week ontving ik de HAPPINEZ…Het mindset magazine waar ik ontzettend gek op ben. Het heeft mij mede leren spiegelen om naar binnen te keren en mijn krachten weer te laten stralen. Vorig jaar kreeg ik al te horen van een B&B gast uit India die mij na een lang en boeiend gesprek vertelde dat ik “mijn  cadeautje” nu maar eens moest gaan uitpakken”….en dat ik lief en zacht voor mezelf moest zijn omdat Saturnus lief is voor mensen die moedig zijn…..!

Schermafbeelding 2017-11-13 om 16.17.04

Always trust your innervoice…..everbody has one…!

Gewoon genoeg op jezelf vertrouwen om dit dan ook te laten gebeuren…! En ja het gebeurde…..Er komen dan ook steeds minder onverwachte stresssituaties op mijn af en krijg ik steeds meer vaste grond onder mijn voeten. Er staat dan ook de pot met geld aan het einde van de REGENBOOG…. Bizar toch…..! Toeval bestaat niet!

 

IMG_6819

Gelukkig verhuist Uranus komende zomer van het dynamische teken Ram naar het kalme teken Stier. Daarmee komt gelukkig een einde aan de jaren waarin Uranus in Ram voor een collectieve negatieve spiraal  zorgde. Nu kan ik me meer richten op de mijn tweede natuur Creatief verder ontwikkelen en mijn Ying Yang gevoel blijven volgen. Uranus heeft me dus een flink aantal jaren in zijn machtige greep gehad. Best raar eigenlijk…Onzekerheid over mijn gezondheid en die van Emma,  het opgeven mijn werk gaf me een gevoel van machteloosheid en onvrede over welke koers ik nu moest gaan varen. Ik was stuurloos….! Maar inmiddels weet ik dat ik lichamelijk en geestelijk weer ruimte in mijn hart, hoofd en longen heb gekregen. Dit geeft me de rust en vrijheid om me te richten op een maatschappelijke toekomst door de houten juweeltjes met een boodschap. Niet meer gejaagd door het leven maar gewoon in de go with the flow van mijn dagelijkse leven. Gelukkig heb ik nog een aantal dromen en zijn er nog wat doelen te behalen…maar nu zonder druk of stress…!Gewoon omdat ik rechtvaardigheid bovenaan mijn lijst heb staan.

Wat een rijkdom! Mijn onderbewustzijn blijkt dus super gevoelig en is afgestemd op wat er in de buitenwereld gebeurt. Misschien ontvang ik nog meer inzichten waarmee ik anderen kan helpen op het levenspad. Veel mensen worstelen met #zielentreiteraars en raken verlamd door angst….! Het is een rare wereld…maar als je deze angst overwint en niet meer bang bent voor wat anderen van je vinden…..kun je de hele wereld aan!

Komende woensdag ga ik dan ook mee doen aan een training van 4 weken: WERK AAN JE TOEKOMST in HUIS van WIJK De Havelaar. Ik wil doen waar ik waarschijnlijk altijd al goed in was..maar ik kan alleen maar iets op het podium vertellen als het al verwerkt is. Mijn rauwe werkelijkheid zet ik om in Kunst met een boodschap “Hout van mij”.

Het She is online Hart gaat nog meer stralen…in 2018.

            GEBOEID door HART & LONGEN “Handmade “HOUT VAN MIJ”

                                                    With love from IBIZA

Schermafbeelding 2017-12-05 om 17.47.06.png

Hart & Longziekten gaan verder dan alleen het Hart & Longen, daar ben ik inmiddels ervaringsdeskundige in. Longziekten ontstaan van prikkels van buiten, In Nederland leiden ongeveer 10.000 mensen aan Sarcoidose. De ziekte ontstaat door prikkels zowel van buiten als van binnenuit via de bloedbaan. In alle gevallen leidt het to minder zuurstof waardoor dit weer zijn weerslag heeft op het hele lichaam.  Het Hart is de motor van het lichaam. Alles functioneert met zuurstof. Dus als je zuurstof tekort komt moet je hart harder werken en gaat je hartspier verdikken…die groter wordt..!

Fijnstoffen zoals Man Made Fibers en tabak zijn voor ieder mens sluipmoordenaars. Kinderen van 15 -16 jaar die jaren lang spijkerbroeken moeten zandstralen zijn ten dode opgeschreven….! Sta eens meer stil bij alles wat je inademt.

Doe iets! Het is maar hoe je kijkt!

Ik wens iedereen dan ook een gezond en hartverwarmend 2018 toe! ” Hout van mij”

With Love Silvia

 

 

Wat zijn de psychische en economische gevolgen van zelfstandig ondernemerschap bij Sarcoidose?

Ik voel me soms zo verdomd eenzaam Willem.…Ik wilde ook Maxi maal meedraaien!  Laat me Leven! ” HOUT VAN MIJ”

DSC02292

Koning Willem Alexander is ook bekend met Sarcoidose

Expositie/ Manifest voor meer aandacht Zelfredzaamheid Nuggers in Nederland bij zeldzame ziekten!

Ik vind het een goed streven dat Vluchtelingen en mensen die in de financiele problemen zijn geraakt een toekomst kunnen opbouwen..maar vind het scheef gaan wanneer ondernemers met een zeldzame ziekte door geen enkele instantie worden geholpen om mee te kunnen draaien in de maatschappij.

Ik, Silvia (50) leef nu ruim 10 jaar lang erkend met een zeldzame ziekte #Sarcoidose,  ben moeder van twee dochters. Laura (19) waarvan dochter Emma (17) ook eenzeldzame aandoening heeft. Emma moet een levenslang leven met een  X chromosoom met alle gevolgen vandien.

DSC02407

Zo heb ik mijzelf jaren gevoeld….Als je longen niet goed functioneren leef je in een glazen huisje….en zoek je continu ruimte & gezonde lucht.  Inspired By Gucci

Sarcoidose een ongeneeslijke, zeldzame grillige ziekte met een nog onbekend verloop. Emma mist een X chromosoom waardoor alles in het lichaam anders is aangelegd/ functioneert. Al een aantal jaren lang leg ik ons leven via dit blog en als zelfstandig ondernemers. Al geruime tijd leg ik onze ziektebeelden vast op camera. Aan de buitenkant is er niets aan ons te zien, maar aan de binnenkant functioneert alles anders en zijn zorg, stress en verantwoordelijkheden elke dag nodig en aanwezig.

                                            Menselijke Overheid..Doe iets! 

Het is een ontwikkeling die heel hard nodig is omdat veel publieke uitvoeringsinstanties al zien dat veel gezonde Nederlanders nu al in zware financiele problemen zitten. Maar een zelfstandige die zich 20 jaar geleden gelukkig particulier verzekerde…wordt nu door niemand geholpen. Dit vind ik geen eerlijke economie. Een cultuur en gedragsomslag is dan ook hard nodig.

Schermafbeelding 2017-10-13 om 09.56.55

  # Maatschappijwij

Kijk en luister eens naar de video van Floor Ziegler

 

Sarcoidose is een zeldzame ziekte met ongekende oorzaak waarbij, door “onbekende” oorzaken ontstekingen ontstaan. Dat betekent voor mij veel onderzoeken en medicatie: kortademigheid in longen, pijn spieren, gewrichten en gramulomen in mijn longen. Veel ziekenhuisafspraken, medicatie, intraveneus infuus, pillen en de vele gezichten…..!

IMG_7945

DSC01484.JPG

Man made fibers bleken mijn grootste vijand.

 

Chest_X-ray_of_sarcoidosis_nodules.png

Longen van een Sarcoidose patient

IMG_2751

De kracht van kleding is ons masker…..!

Klassiek Turnersyndroom is een zeldzame chromosomale afwijking. Het komt alleen voor bij meisjes. Turnersyndroom wordt veroorzaakt door non-disjunctie van de hormonen die het geslacht bepalen. De medische gevolgen zijn groot. Omdat aan alle organen afwijkingen zijn geconstateerd. Zoals vernauwing van de aorta, afwijking aan de hartkleppen, lymfoedeem, beperkte lymfevaten, botweefsel problemen, slechte circulatie van oestrogeen door het lichaam, hoefijzer nier, afwijking van de baarmoeder. Beperkt lymfevaten in handen en voeten, nageldysplasie, groeihormoon medicatie, andere oor anatomie, motorische problematiek zoals autistisch spectrum…!

 

EMOTIONEEL 

Bij mij (Silvia) is deze ziekte pas in 2007 ontdekt en Emma is er mee geboren en heeft het voor het leven en onderging in 2013 een open- hart operatie. Inmiddels is de oorzaak ( fijnstof) Man Made Fibers gevonden en heb ik een groot gedeelte van mijn longcapaciteit weer terug.  Emma heeft een nieuwe mechanische hartklep en een nieuwe vaatprothese, zit haar leven lang aan de bloedverdunners en medische zorg vast..elke klein wondje kan fatale gevolgen hebben. 850 keer al bezochten wij al het ziekenhuis en het einde is nog lang niet in zicht.

Schermafbeelding 2017-10-09 om 12.44.04

Foto 1 en 2 voor diagnose Man Made Fibers –  Foto 3 Het vermijden van rokers en Man Made Fibers

Schermafbeelding 2017-10-13 om 09.56.55.png

Zelfstandige Financiele Zelfredzaamheid en terugkeer in de maatschappij

Ik kreeg tijdens het opheffen van onze ondernemingen na lang zoeken hulp van MKB Santos en mocht van de Vriendenloterij een basiscursus fotografie doen om mijn leven… Dat is veel..vast te kunnen leggen.. Mijn beroep: handelaar in confectie kan en mag ik nooit meer uitoefenen, vanwege (fijnstof) en moet ik stress zoveel mogelijk zien te vermijden. Wim mijn partner regelt alle huishoudelijk taken en heeft de begeleidingszorgtaken voor zijn rekening genomen. Door de onvoorspelbaarheid van deze twee ziektebeelden kunnen wij zoals velen…niet vast voor een baas werken en hebben uit nood naast ons huis een B&B gebouwd moeten bouwen om te “overleven”. Maar volgens de gedragscodes van de overheid komen we voor niet een regeling in aanmerking.

Schermafbeelding 2017-09-22 om 09.40.46

HETWERKT.ONLINE – Op eigen kracht aan het werk.

We zijn al ruim twee jaar aan het solliciteren maar krijgen overal te horen dat we niet in het Profiel passen!!! Te oud, te duur, geen juiste opleiding, niet flexibel genoeg, enz enz maar voornamelijk geen enkele reactie terug. Als je fout bent val je in project 600 en worden er miljoenen beschikbaar gesteld en als je wil blijven participeren dan moet je eerst alles wat je hebt opgebouwd..ook wat mijn ouders en opa en oma na de oorlog hebben opgebouwd eerst terug geven aan de overheid om dan wel bij de CLUB zoals de meneer van het UWV tegen mij heeft gezegd te horen….! Een keuringsdienst van asowaarde dus!

We bedachten een plan waar iedereen wel in past….een Bookingsplatform voor mensen die participerend en zelfredzaam willen ondernemen. Flexibel en zelfstandig kunnen werken. Een Bookingsplatform zonder graaicultuur en winstoogmerk. Verbinden door vertrouwen. We hoopten op steun te krijgen vanuit onze eigen gemeente, vanuit onze eigen rabobank in Purmerend en via onze verzekeraar maar tot op heden helaas geen enkele medewerking nadat we onze ervaringsverhalen en plan hebben persoonlijk met ze hebben gedeeld. Zelf kunnen we geen lening ervoor los krijgen. Medische Stempels……..! De bank heeft relatief weinig last van emoties, ( bron Tijdschrift voor sociale vraagstukken nr 3 blz 39). Niet willers en Niet kunners dus…!

DSC02344

Rabobank – Gemeente – UWV – SVB  – Uitzendbureau’s

                                                         HETWERKT.ONLINE

VOOR WIE? Voor mensen die tijdelijk weinig te besteden hebben en/of financiele druk ervaren door zorg of andere zaken. DOEL Bevorderen van financiele zelfredzaamheid,versterken van eigenwaarde, verminderen van sociaal isolement,vergroten van kennis en het stimuleren van maatschappelijke participatie.

FullSizeRender

Vrijwilligerswerk

Naast onze zorgen zet ik me al jarenlang vrijwillig in voor een ander.  Stichting Hartekind, Patiënten Vereniging Aangeboren Hartafwijking en werk ik als projectondersteuner voor de Regenbooggroep/ Op eigen kracht omdat ik graag pro-atief wil zijn. Wat kan ik nog meer doen….vraag ik mezelf de laatste tijd af? Toen een bekende fotograaf laatst tegen mij: maak een fotoserie over je leven en ga hiermee exposeren! De opbrengst hiervan zet je in voor het goede doel.

ZIE DE MENS

Ik wil dan ook heel graag een baan  bijvoorbeeld ambassadeur of gastspeker en met mijn fotoserie gaan exposeren. Mijn eigen kunstwerken wil ik gaan inzetten om mensen in beweging te laten komen. Wat zijn de psychische en economische gevolgen van zelfstandig ondernemerschap?

Door deze onbevangenheid wil ik de rauwe werkelijkheid aan de wereld laten zien en hoe ik mijn levenservaringen heb omgezet in kracht. Van Noodgreep naar Noodzaak dus. We willen nu graag aanspraak maken op een eerlijke kans.  Ik hoop door deze manier op meer steun omdat we nu door de regels en bureaucratie aan de ketting worden gelegd en door de medische stempels overal tussen het wal en het schip dreigen raken. Emma is niet altijd blij met dit project. Om de eerlijkheid erin te houden, hadden we namelijk samen met Emma besloten dat er op willekeurige, soms onaangekondigde momenten foto’s zijn gemaakt.

Het komt echt niet vanzelf goed als jullie niks doen…..!

IMG_0851

Letterlijk en figuurlijk ga ik getekenT door het leven.

Dit is een nog maar een kort Verslag van zeventien jaar participerend ondernemen met veel medische zorg heel veel prive zorgkosten! Ik hoop dat er meer mensen, ziekenhuizen, tijdschriften, bedrijfsleven en overheid dit sociale vraagstuk aandacht gaan geven. Wat als het jouw overkomt? Wat zou je dan willen dat er gebeurt?

Doe iets! With Love Silvia Koning

 

We gaan in Beweging komen!

In Nederland groeit het platform werken op eigen kracht van Silvia Koning & Marjon Schermer snel. De twee gedreven zelfstandige vrouwen willen dan ook graag nog beter gezien gaan worden.

Hoe vind je als inwoner in een grote stad of kleine plaats snel een betrouwbare zelfstandig ondernemer die niet onder druk van een baas of je meteen de hoofdprijs laat betalen? Silvia Koning zag zo’n 10 jaar geleden dit probleem teveel in haar eigen omgeving en is na jaren van onderzoek samen met Marjon Schermer HETWERKT.ONLINE gestart.

HETWERKT.ONLINE is een open samenwerkingsverband zonder winstoogmerk met als doel maatschappelijke verandering te versnellen door het samenbrengen en verbinden van mensen en hun werkzaamheden voor een eerlijke economie.

De website om makkelijk online een Zper te boeken bouwen we zelf op basis van bestaande tools. Binnen een halfjaar willen we 500 klanten binnenhalen zo dat we Media Code /onze programmeur kunnen betalen die professionele software maakt zodat het platform ook op de smartphone beschikbaar is.

1467358_10152424378838065_1914045087_n-1Ons Gedachtegoed is DOE IETS! HET IS MAAR HOE JE KIJKT! verandert de denkwereld. Blijven hangen in eensegment vervult niet meer. We gaan in beweging komen. Veel mensen willen geen hypereconomie meer en zien het nut er niet van in. Waarom zouden we nog langer zo willen werken? Zoals onze ouders, in dienst van wat en voor wie?HETWERKT.ONLINE is een beweging van onderaf die niet gestuurd wordt door geld maar door enthousiasme en inspiratie.

Schermafbeelding 2017-07-14 om 20.17.11
DSC01479.jpg

 

DSC01385.JPGDSC01392.jpg

 

DSC01486.jpg

Vertrouwen opbouwen

De grootste uitdaging nu is dat banken, verzekeraars en gemeente ons vertrouwen geven, zegt Marjon. Daarom hebben we een paar tussenstappen ingebouwd.

Zeker is het spannend om te zien of het concept ook aanslaat. “Daarom hebben we heel zorgvuldig een ervaren webbouwer gezocht die de markt goed kent.

Onderzoek

Een belangrijk leerpunt uit Nederland was bijvoorbeeld dat je juist niet moet adverteren met standaard reclame materiaal,  vertelt Silvia “Mensen waarderen dat we kleinschalig en erg persoonlijk werken. Met zo’n professionele folder bereiken we onze doelgroep niet. Nu onderzoeken we met de ervaring van onze “Doe iets” campagne wat in Nederland het beste werkt.

Het wordt een hele klus, geeft Marjon toe.  Dus we moeten nog scherper onze USP’s formuleren.”

Tegelijk is dat ook een kans, denkt ze. “Mensen kennen het concept zoals booking.com , en zullen waarschijnlijk daardoor eerder bereid zijn om mee te doen.”

With Love

Silvia & Marjon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sarcoidose heeft mijn leven gered!

Ja ja…dit leest misschien een beetje gek.. maar toch is het echt waar. Er komt een keer een dag dat je realiseert dat door  ziekte de wereld om je heen ineens voorgoed verandert is. Eigenlijk ben ik verlost van veel innerlijke kwellingen. Ik weet dat toeval niet bestaat en dat mensen niet voor niets op je pad komen en soms ook weer gaan. Ruim 17 jaar lang heb ik gevangen zitten in een lichaam dat elke dag ook een stukje van mijn eigenwaarde op at, ik een vreemdganger werd in mijn eigen omgeving en ik mijn eigen lichaam soms niet meer herkende. Ik steeds meer tijd en energie nodig om de dingen nog te kunnen doen waar ik zo van hield of voor wilde knokken….! Maar hoe voorkom je dat een chronische ziekte je leven echt om zeep helpt als niemand het aan de buitenkant kan zien? Dit was een proces van jaren…! Anticiperen, organiseren, filosoferen, doorzetten, omdenken, nadenken, overdenken en loslaten zijn dan ook de belangrijkste kernwoorden die me door de jaren heen hebben leren schakelen en hebben omgevormd. Dingen anders doen door een keuze te maken: WAT WIL IK…….!! GEWOON AFSPRAKEN MAKEN MET MEZELF en DE FOCUS daarop. Dit was dan ook voor mij de allerbelangrijkste levensles om te kunnen overleven.

Schermafbeelding 2017-07-10 om 16.39.32.png

De impact van het onzichtbare

De kracht van mijn kennis door ervaring heeft me nog meer inzicht gegeven in de focus voor de toekomst en mijn ziekte heeft voor een cognitieve verandering gezorgd. Het roer om! Wat blijft is de chronische pijn in spieren en gewrichten in 101 varianten. Doktoren kunnen alleen nog beoordelen wat ze zien op scans, foto’s, bloed, geschiedenis, en de persoonlijke staat van mij per dag……want ik ben en blijf degene die het lichaam elke dag voelt en meemaakt en echt niemand anders….!

Doe iets!

Mijn eetpatroon heb ik dermate verandert en drink wekelijks een goed glas AALDERING WIJN… dat mijn bloed weer beter laat stromen. Mijn lichaam & geest hebben al aardig wat aardverschuivingen doorstaan maar het heeft uiteindelijk ook mijn leven gered en weer rechtgezet. De kracht van mijn positiviteit, creativiteit en anders denken blijkt inmiddels een gave. Daar ben ik enorm trots op. Alle meningen van anderen kan ik waarderen maar ook weer rustig zonder er iets mee te doen naast me neer leggen…dat was vroeger wel anders. Ik denk dat er geen ziekte is waarbij een diversiteit aan klachten kunnen op treden als bij Sarcoidose.

ONLINE

Inmiddels ben ik online verbonden met de wereld en kan door middel van mijn blogs & fotografie mensen met elkaar verbinden. De kracht van kwetsbaarheid is je nooit te schamen voor wat je doet. Fouten maken doet namelijk iedereen.

Verbinden is nu dan ook dat wat ik het allerliefste doe…een bijdrage leveren aan het geluk van anderen. Verbinding is het mooiste woord wat er bestaat maar weet ook dat Sarcoidose zo’n complexe aandoening is met extra hindernissen dat mijn doel soms even moet wijken voor wat extra persoonlijke ruimte.

1467358_10152424378838065_1914045087_n-1.jpg

Cartoon Carlos Perez

Mijn doel is nu om talent in ieder mens naar boven te halen en ze te laten verbinden met het platform voor zelfstandige professionals…HETWERKT.ONLINE. Op eigen kracht kun je namelijk veel meer bereiken en je wordt er ook nog eens een gelukkiger mens door. Valkuilen zijn er natuurlijk altijd…maar hebzucht van mensen moet je kunnen doorbreken. Werken vanuit kracht is namelijk veel mooier dan werken vanuit macht. Als je wil delen kun je je pas vermenigvuldigden. Ontdek eens de samenhang tussen gevoel en gedachten en ze zult zien dat er iets in je gaat veranderen. DOE IETS! werkt….voor iedereen. Mindset 2.0 Het is maar hoe je kijkt!

img_3205

Mijn focus voor de komende 20 jaar ligt op de kracht van de mens. Ontwikkeling door kunst in beweging. Het is van ieders belang om gezond en gelukkig te zijn. Het moeilijke van de mens is dat niets ons zegt welke keuzes we moeten maken. Dat is de verantwoordelijkheid waar je elke dat mee te maken hebt. Ik maak tegenwoordig elke dag bewuste keuzes. Wie ik ook ben, welke beperkingen ik ook heb, elke dag begin ik opnieuw met Denken – Voelen – Doen.  Ik kan dit zo fantastisch vinden, want ík doe het. En ik kan het verschrikkelijk vinden als andere mensen steeds iets beloven maar dit blijven uitstellen of maar niet doen. Waarom zeggen ze het  en voor wie….Je houdt alleen maar jezelf in de mailing. Het is nu eenmaal het lot van een ander mens zijn. Waar veel mensen tegenwoordig tegenaan lopen is te weinig ruimte, overprikkeling, tijdsdruk en teveel keus. Maar datgene wat het meest belangrijk is… wat doet met je leven en waarom wordt vaak niet zo hoog ingeschat en daardoor worden fundamentele zaken veelal vermeden.

Ik zie mijn leven nu weer als een uitnodiging en mag de weg weer op met mijn Discovery. Discover Yourself 4×4 heeft mij weer vertrouwen geven in mijn functioneren en mijn eigen gedachtegoed en wil dan ook zoveel mogelijk vrijwilligerswerk blijven doen. Van A naar Beter .nl maar dan wel in een veilige auto.

With Love Silvia

 

Ken je mij, Wie ken je dan..? Ik ben een SpiegelReflex Goeroe!

Gisteren heb ik op Uitnodiging van ” Thee Koningin” Annemarie van der Bunt van SUEZ THEE een presentatie gegeven over mijzelf in OPEN COFFEE HEEL EUROPA. 

Annemarie is een geweldige Thee Sommelier. Ze geeft workshops en lezingen over verschillende theesoorten en heeft gaandeweg al een heel netwerk aan klanten & goodwill in Nederland opgebouwd. Alle theeën die Suez Thee verkoopt bevatten geen kunstmatige toevoegingen en doen iets met je!  En wanneer je aan Annemarie vraagt of ze een pakket t.w.v bijvoorbeeld 50,00 wil samenstellen en meteen wil opsturen naar een relatie van mij dan regelt ze gewoon alles….! De ontvangers hebben het er dan nog steeds over. Ook voor Annemarie staat persoonlijke aandacht, creativiteit & gezond bezig zijn met lichaam en geest voorop! It’s always Suez Tea Time!

Schermafbeelding 2017-05-18 om 15.19.39.png

It’s always Suez Teatime!

Mijn Missie Statement is duurzaam maatschappelijk & betrokken en wil mensen op basis van inspirerende foto’s samen met wat info anders naar zichzelf laten kijken.

Het leven loopt zoals het loopt en gewoon doen is het begin van alles. Richt je wereld in naar je eigen omstandigheden. Alles wat ik persoonlijk doe en meemaak…leg ik mijn focus op. Het gaat tenslotte allemaal om en over Prikkels & Beleving. Wat doet het met mij en met anderen.  Ik, als Autodidact heb ruimte nodig om te kunnen ontwikkelen en die zie en vindt ik op straat. Overal waar ik naar toe ga reist mijn camera met me mee en leg de momenten vast. Veel mensen die ik tijdens mijn studie aan de Fotoacademie heb leren kennen richten zich op mensen of maken een serie foto’s maar ik …ik ben een echte straatfotograaf ik richt me op wie of wat mijn aandacht trekt.

Creatieve vrijheid zorgt voor ontwikkeling

Mijn geest en gezondheid hebben ruimte nodig om als straatfotograaf en creatief levenskunstenaar in leven te blijven…anders stik ik.  Ik heb al meer dan 50 duizend foto’s geschoten en achter elke foto zit wel een bijzonder verhaal. Sommige mensen vragen of er een beste foto bij zit en dan zeg ik ja. Deze zwart wit foto van mijn dochter waar onzekerheid over leven en dood elkaar in een fractie van een seconde raken.

IMG_1547DSC01746

Ik denk dat mijn belangrijkste eigenschap levenscompassie is, waar gedreven en bevlogenheid een redding zijn geweest. Mijzelf en anderen continu scherp houden zijn voor mij belangrijke competenties geworden en observeren de kracht!

What you see is what you get!

Mijn werkwijze is: mijn gevoel & gewoon doen. Ik heb nog nooit in mijn leven met een plan gewerkt. Mijn houvast is mijn kennis, eigenwaarde en vertrouwen. Die zijn op waarheden gebaseerd. Mijn Rijkdom ( het is maar hoe je kijkt) is dan ook opgebouwd op eigen kracht en geloof in mezelf! Geloof is volgens mij het gedachtegoed van je geweten… niet meer en niets minder! Het is maar hoe je kijkt!

Voordat ik aan de Fotoacademie mocht studeren was ik een tijd lang zoekende nadat ik mijn werk niet meer kon doen en raakte er regelmatig door van slag. Ik wilde iets doen maar wat! Maar toen ik de basis over de camera beter leerde kennen wilde ik alleen nog maar buiten zijn …mooie mensen en dingen leren kennen…alles vast leggen en zoveel mogelijk reizen. Het liefst naar een eiland omdat dit mijn hart heeft gestolen en beter is voor mijn gezondheid. Door het oog van mijn camera neem ik vaak een kijkje in andermans leven. Ik ben eerlijk gezegd eigenlijk een SPIEGEL REFLEX GOEROE.

Mijn werkwijze is observeren en kilometers maken…zowel offline als offline en zorgen dat mijn hoofd leeg is zodat ik nieuwe prikkels en belevingen op een bijzondere manier kan vastleggen.  Ik kan mensen en dingen in hun kracht zetten door een reflex. Ik werk het liefste met een SONY HIBRIDE CIBERSHOT  HX 300 met 50 x Optimal zoom met een Carl Zeiss lens. 2.8 – 6,3 /4,3 – 215. Deze camera bied voor mij veel voordelen.

Ik leef elke dag alsof het mijn laatste dag is!

Ik kan van elke dag genieten als ik tijdens het fotograferen de volgels hoor zingen en weer een blog mag gaan schrijven en mijn foto’s online weer kan gaan inzetten. Ik ben altijd op zoek naar mensen en verbindend bezig te zijn…maar dan wel met gepaste afstand.

Ik ontmoet dan ook veel mooie mensen en krijg inspiratie van ondernemende mensen die alles op eigen kracht… vanuit de uitdaging & overtuiging alles doen, lekker eigenzinnig zijn, en zich kunnen openstellen voor persoonlijke aandacht. Persoonlijke aandacht maakt gewoon alles mooier. Ik ben fan van Patricia Steur. Haar heb ik persoonlijk mogen ontmoeten tijdens een workshop in het Museum Hilversum en bewonder haar enorm. Ze is bescheiden gedreven met een missie net zo als die van Jimmy Nelson. BEFORE WE PASS AWAY!

Vanuit deze inspiratie bronnen is mijn gedachtegoed focus… DOE IETS! ontstaan. Je bent namelijk wat je doet. Mijn stijl van fotograferen speelt zich meestal buiten af op de dag. Ik hou niet van duisternis fotografie. Het vak van straatfotograaf lijkt eenzaam maar ik noem het een geweldig solitair bestaan. It’s a way of live geworden. Ik blijf graag met mensen in contact door interacties….dit maakt het leven voor beiden veel leuker. Het is maar hoe je kijkt!

Mijn missie is een Doe Iets..! Gedachtegoed Collectief….!Mensen die duurzaam voor zichzelf zorgen. Het heeft een duidelijke boodschap die iedereen op een eigen manier en stijl kan invullen. Als je mensen laat zien wat je doet…geloven ze je pas!DSC08843DSC08898DSC08847

13444280_1103398436367890_307721474_n

Ik zie ik zie wat jij niet ziet!

 

Ben jij klaar voor een volgende stap in ontwikkeling? Geduld en volharding zorgen voor een lange adem.

 

 

Geef je leven een inhoud Doe iets!

“De honger voor een uitdaging moet groter zijn dan de angst om iets niet te doen” 

 

With Love Silvia

Van Noodgreep naar Noodzaak!

Vandaag ben ik na mijn infuussessie in Nieuwegein thuis achter mijn pc gedoken en heb ik mijn brief klaar gemaakt voor de aanvraag voor een persoonlijk gesprek met mevrouw Bussemaker. Dit doe ik omdat ik haar graag mijn kunstwerk project: Door Kunst in Beweging wil laten zien. Als twee mensen binnen een familie zo kwetsbaar zijn, welke betekenis kan ons leven voor de toekomst dan zijn. Wat ga ik doen met de tijd die me rest, maar dan niet meer als individuele ondernemer maar mer als coach om mensen de regie over hun eigen leven te laten behouden, DMO dus !Ik kan heel makkelijk moedeloos worden van mijn eigen gedachtegoed, maar iedereen die mij kent weet dat ik dit natuurlijk niet doe! Ik heb al mijn ervaringen omgezet in een nieuw project en wil dit mevrouw Bussemaker graag persoonlijk laten zien en dus ook persoonlijk toelichten!

Arbeid vanuit Beperking!

IMG_8695.JPG

Het is maar hoe je kijkt!


Beste Mevr Bussemaker,

Op 30 januari 2017 heb ik de Rijksoverheid een email gestuurd voor een aanvraag voor een persoonlijk gesprek met u. Op 31 januari 2017 heb ik van mevr.Knops ( van de persvoorlichting) een email terug ontvangen waarin zij mij vraagt een motivering aan te geven met dit nummer als kenmerk E 0000000( privecode).

Inleiding

De reden voor een persoonlijk gesprek met u is dat u vindt dat er meer vrouwen een rol van betekenis moeten krijgen. Maar Wat als… jezelf 10 jaar geleden te horen krijgt dat je lijdt aan een zeldzame ziekte Besnier Boeck en een dochter van inmiddels 17 jaar hebt die geboren blijkt te zijn met Turner Syndroom & Pdd Nos? Als je een X chromosoom mist en aan alle organen afwijkingen hebt, ben je je hele leven veroordeeld tot zorg, speciaal onderwijs, instanties en zorgverzekeraars. Groeien gaat niet vanzelf, pubertijd komt niet vanzelf, vrouwelijkheid komt niet vanzelf en door extreme lymfoedeem aan handen en voeten door beperkte lymfevaten bezoeken wij meer artsen, instanties dan vrienden of familie.

Goed moment

Wij willen totaal niet zielig gevonden worden maar nu we vorig jaar te weten zijn gekomen waardoor dat ik ziek ben geworden (man made fibers), heb ik mijn werk als onderneemster in confectie voor 100 % moeten opgeven. Gelukkig vallen er nu veel puzzelstukjes in elkaar en gaat het heel goed met mij. Afgelopen oktober 2016 heb ik van de longarts te horen gekregen dat mijn longen nog nooit zo schoon zijn geweest. Het blijft een systeemziekte maar ik kan er nu goed mee omgaan. Toen ik de arts vroeg wat kan ik nu nog doen zei hij tegen mij: Silvia: er is altijd een keuze!

Arbeid vanuit een beperking

Stilzitten zit niet in mijn aard en door alle ervaringen in de zorg, onderwijs en ondernemerschap en de bijbehorende problematiek bezit ik inmiddels over ontzettend veel kennis, ervaring, passie, gedrevenheid en creativiteit, betrokkenheid en bezieling. Ik ben eigenlijk een gedachtegoed en een regisseur.

Ik ben een dochter van een verzekeringsagent en mijn vader zij altijd tegen mij: Verzeker jezelf goed want als vrouw ben je dubbel zo kwetsbaar. Deze wijze raad heb ik altijd opgevolgd en ben hem daar nog steeds heel dankbaar voor. Ook weet ik waarom er zo weinig vrouwen aan de top komen Moederschap is gif voor een carriere!  

Inspiratie

Het motto wat u mee heeft gekregen vanuit huis Doe iets… met je leven, met je talenten en haal eruit wat erin zit die heb ik ook van huis mee gekregen en dat heb ik ook altijd gedaan. En de ommekeer kwam vandaar dat het nu tijd is voor verandering. Tijd om voornamelijk vrouwen beter te begeleiden bij economische zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Ik ben een echte autodidact. Anderszijn; is jezelf durven zijn en dat ben ik. Ik zie het tegenwoordig als een geschenk en wilt dit vol vertrouwen in te zetten om vrouwen en andere mensen die onzeker zijn ervan te overtuigen dat ze meer in zichzelf moeten geloven.

Inspiratiebron en nieuw doel in mijn leven.

Ik ben in de ogen veel mensen een multatulie, omdat ik altijd tegen de stroom in zwem, wantoestanden in de zorg, onderwijs, en ondernemerschap aan de kaak stel door altijd de dialoog aan te gaan wanneer ik ergens meer van wil weten of meer uitleg over wil. Ik doe ook niet mee aan collectieve verdwazing. Dit gedachte goed maakt me creatief en strijdvaardig. Je moet goed luisteren naar mensen maar er vooral ook iets mee doen. Ik weet ook hoe je door de gevestigde orde heen kunt prikken omdat ik mijn hele leven al gestreden tegen de tirannie van de elite.

Op geheel Eigen Wijze heb ik de laatste maanden gewerkt aan een pleidooi kunstproject voor Duurzame Maatschappelijke Ontwikkeling. (On) zichtbaar – Ontwikkeling Verbinding…..Door kunst in Beweging.

Het is een spiegel om vrouwen maar ook mannen op een andere manier naar zichzelf te laten kijken. Er is in Nederland namelijk veel stille en persoonlijke armoede en teveel vrouwen zitten vast in een bepaald denk en/of werk/relatiepatroon. Door deze Kunst in Beweging wil ik mensen laten inzien dat het van groot belang is om zeker als vrouw economische zelfstandig te zijn en te knokken eerlijke marktwerking.

Verantwoordelijkheid nemen & Persoonlijke aandacht maakt alles mooier.

Ik wil graag iets doen wat er echt toe doet. Ik heb gezien wat Maatschappelijke druk met vrouwen en kinderen doet als ze niet gezien of gehoord worden. Maar door altijd mijn eigen wijsheden te volgen heb ik mijzelf en mijn eigen dochter(s) krachtig en intelligent zien te ontwikkelen. Oplossen vanuit beperking en van noodgreep naar noodzaak. Hiermee wil ik graag in de toekomst een voorbeeld zijn voor anderen. De ziel van de mens groeit niet van loon maar van den arbeid die ‘t loon verdient.

Door u persoonlijk uit te nodigen om naar mijn “Door Kunst in Beweging.. project te laten kijken hoop ik op meer draagvlak voor mijn online platvorm waarin we mensen vanuit eigen kracht zelfstandig willen laten groeien en helpen door ontwikkelen. Ik ben een autodidact en een aantal medische stempels en alleen u kan mij helpen om een opening te maken vanuit een ander gedachtegoed.

Ik heb hoop dat u deze brief aandachtig en persoonlijk leest want ik wil graag meer aandacht voor deze misschien onorthodoxe manier van een maatschappelijk belang.  Ik woon in het prachtige Kwadijk net onder de rook van Amsterdam en hoop dat u even tijd vrij wil maken voor een proudmom met het hart op de juiste plek.

Met vriendelijke groet,

Silvia Koning

 

Visie & Doel

She is online stelt zich ten doel om iedereen maar voornamelijk vrouwen, behulpzaam te zijn bij hun streven naar economische en financiele zelfstandigheid. In elke beperkinf schuit een vrijheid. Al geruime tijd help ik vrouwen met adviezen om er voor te zorgen dat ze de regie over un eigen leven behouden en kunnen behouden. Het doel is om meer mensen uit stille of persoonlijke armoede te halen met of zonder beperking.

Wat kunt u doen: U kunt dit gedachtegoed ondersteunen door lid te worden, dit bericht te delen of door sponsoring in een vorm die u het beste past. Uw steun is meer dan welkom.

Mail of bel:

info@sheisonline of bel gewoon naar 0651494388.

dsc07029

Imagine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Ken je mij? Wie ben ik dan?

Sta jij wel eens Stil bij Persoonlijke Vrijheid?
Een Manifest voor mensen die mensen serieus nemen.
Filosofische Levenskunstenaar met een Vrije geest wordt ik sinds kort ook wel genoemd. Na een leven vol en nog met pijnlijke momenten, te veel verantwoordelijkheden en stressvolle ervaringen weet ik inmiddels dat ik mijzelf vergeten ben in mijn eigen wensen.
Niet alleen de man made fibers hebben me ziek gemaakt maar ook de ontevredenheid, de kortzichtigheid ….en veel eencellige gedachten van mensen die spelen met jouw leven, terwijl er aan velen van hen niets echt iets mankeert wat er echt toe doet! Gezond zijn is namelijk je grootste rijkdom! Veel mensen klagen over te dik of te dun zijn, te blank of te bruin zijn  of andere onbelangrijke materiële zaken.  Je kunt het zo gek niet bedenken…. maar ik kan wel 10 boeken schrijven over onzekerheid van mensen……en de regels van de medische maffia in Nederland.
In het begin kon ik een aantal van deze mensen met al mijn energie nog wel in hun kracht zetten….maar nu kan ik met 100 % zekerheid zeggen dat mijn eigen hartekindmij letterlijk en figuurlijk heeft gered van een wisse dood!  Altijd maar positief zijn en blijven voor anderen… door ze in hun kracht te zetten ….terwijl mijn eigen kind van zestien….dikke vette littekens op haar lijf heeft zitten, nooit klaagt, hard werkt en ook gewoon knokt voor een zelfstandig bestaan in vrijheid.…. omdat ze simpel weg anders aangelegd op deze wereld is gebracht en niets vanzelfsprekend lijkt en blijkt te gaan!
Daardoor hebben wij inmiddels samen een ijzeren discipline opgebouwd voor de kunst van het overleven.”Handwerk met beperkte vrijheid “ en volgens dr. Rossi is er altijd sprake van een samenspel tussen twee factoren: de speelruimte die je hebt en jouw eigen motivatie! 
Sinds ik mijn eigen biografie ben gaan beschrijven ben ik me pas gaan beseffen wie ik echt ben …..en wat ik persoonlijk met al mijn ervaringen nog wil en misschien kan gaan doen. 

Wat kan ik anders? De situatie is gewoon zo. En ik kan niet zomaar stoppen met verder werken aan “onze progressieve gezondheid en ontwikkeling”. Het is maar hoe je kijkt! 

Dit is het heden!

Kom los in de waan van de dag: De groep die aan Collectieve verdwazing doet groeit met de dag en dat is te stoppen als we samen in aktie komen. Mensen die geld verdienen over de rug van de anders aangelegde mensen noem ik gajes.

Dit kan een Toekomst zijn!

Ik ben nu aan het bekijken welke speelruimte er is en/of ik deze levenskunsten kan voortzetten naar een algemeen maatschappelijk belang. Daar heb ik anderen en andere middelen voor nodig. Ik heb van het verleden geleerd dat een mens niet alles kan. En van Elma Zwanenburg, ILD Verpleegkundige uit het Antonius ziekenhuis geleerd, dat dit ook niet hoeft.

DSC_5081.jpg

Alles wat ik maak  is handwerk en is Uniek. 

Al mijn Ideeen…worden een Overtuiging – en merk dat HetWerkt.Online – en volgens de statistieken Slaat het aan  – door persoonlijk Enthousiasme – krijg je Leden – Volgers – en Klanten– klanten betekenen Groei –  dan komt het op Organiseren aan – maar door Structuur kun je verder groeien – een Uniek Systeem neemt het over en kan de Persoonlijke Vrijheid verder groeien als een virus waar geen medicijn tegen te maken is. Waarom niet? Omdat daar geen geld meer in geïnvesteerd gaat worden. Dan lijkt iedereen eerst te verlammen …. ook jij…..volgens Inzes van Oord ….in het magische boek van Als jouw leven een cirkel is? Waar sta je dan? Dan moet je even stil gaan vallen ….Het boekje van Dr. Rossi lezen en begin je gewoon weer opnieuw maar dan als een vrij en blij konijn, die in persoonlijke vrijheid kan werken en jezelf bepaalt waneer, voor wie en met wie je samenwerkt!

Tip: Nieuwe ideeen kun je tegenwoordig namelijk niet laten  afhangen van een persoon. Je moet altijd eerst aan een goede constructie bouwen en dan pas Extreem te gaan Denken….!

Als je alles onder een dak hebt kun je zo rijk worden als je zelf maar wilt….maar heb je wel je eigen persoonlijke vrijheid terug….. !Honger maakt je namelijk creatief en tips makes you move! Het is maar hoe je kijkt.

Conclusie:

Het moet dus altijd een samenspel worden van meerdere factoren: de speelruimte die je krijgt met een motivatie van een ondernemersgeest. Je kunt het ondernemen wel uit de mensen halen, maar de kunst van ondernemen niet uit de mens!  Waarom dit tegenwoordig niet lukt is omdat de speelruimte (persoonlijke vrijheid) van mensen steeds beperkter wordt. En zoals je wel vaker in mijn blogs hebt kunnen lezen …schrijf ik regelmatig dat in elke beperking een vrijheid zit…Het is maar hoe jij kijkt. 

Time for change must come from within!

Een bekend gezegde van Jorge Borges luidt: “De tijden zijn nooit goed geweest” en als je dit goed leest betekent deze uitdrukking dat het anders kan. Ieder mens komt vroeg of laat in noodsituaties. Dan kom het aan op je eigen houding en dus vrijheid aan. Wat wil jij zelf? Wil je echt in “gevangenschap” blijven leven? Gooit dit persoonlijk manifest dan meteen weg!

Wil je dit niet blijf me dan volgen en steun mij .!Mijn motto voor een gezond en gelukkig leven is: “Levenskunst” is willen doen wat je wilt.

Dit duidelijk maken is nu mijn grooste prioriteit.
Mijn groot persoonlijk verantwoordelijkheid gevoel heeft er dus toe geleid dat iedereen met een vrije geest van belang kan zijn voor ieder van ons. 
Duurzaam maatschappelijk inzetbaar kan zijn. Want zonder deze woorden ga je anders namelijk nooit echt gelukkig als mens de eindstreep halen!!
Want hoe kom je anders aan een snelle, veilige en flexibele boot, en wie kan je nu nog leren hoe je moet gaan zeilen om naar een veilige thuishaven te komen. Hoe kun je anders verder…..om er naar te streven om iets persoonlijks achter te laten….!
Iedereen heeft kleur nodig voor inspiratie en gewoon doen is het begin van alles…!

Persoonlijke aandacht maakt gewoon alles mooier!
Wat je nu persoonlijk aandacht geeft is dat wat je later ook weer achter laat…en kun je nooit zeggen Had ik maar!!! Had is namelijk een arme man en gehad een “rijke” vrouw….!
 Je bent toch niet vergeten dat iedereen ooit als meisje is geboren!!!! Mannen zijn voor de voortplanting en kunnen zaaien… en nu wordt het de hoogste tijd voor een revolutie om als vrouw te gaan oogsten !
De beweging is al ingezet
Mijn inspiratie krijg ik van mijn kinderen, mijn partner, van literatuur, een aantal grote meesterwerken en door de magische krachten van een eiland. 
 Door deze bijzondere reizen heb een nog maar een echt verlangen. 

Een verlangen…… waar iedere individu beter van wordt…! Zonder macht van anderen, begrenzing, zinloosheid, geld, Angsten, Agressie, Depressie,  Geldverspilling, Wantrouwen, Uitbuiting, Protocollen en Angst om dood te gaan…..!
Doe iets……..IMAGINE ….All the people living life in peace!
dsc07029
Ik verzamel  al tijden….ideeën, energie en moed. Ik bedenk plannen in de vorm van een beeld in mijn geest, een talent, een vaardigheid. Ik ben nu op een moment gekomen om deze vaardigheden die ik goed onder de knie heb verder te ontwikkelen in een kwaliteit. Ik ontdek echt niets nieuws maar creëer iets van de bestaande wereld. Ontevredenheid is dus…. een begin van een elke persoonlijke verandering. Geluk is Maakbaar. Het is maar hoe je kijkt! Ik weet dat je namelijk nooit genoegen hoeft te nemen met dingen die je niet bevallen. Gelukspaden zijn kleine weggetjes waar je niet voor hoeft te betalen.
Jet Bussemaker is op zoek naar 100 vrouwelijke hoogleraren…ik ben benieuwd of ik ooit nog eens ontdekt wordt! Volgens een aantal overleden meesters ben je pas echt goed als mensen in je geloven..!
Je beter bent dan welke baas of directeur dan ook….! Je authentiek bent en een eigen stem hebt ontwikkeld……en je niet in een kooitje hoeft te leven zoals de dieren in Artis….Dit heet stilstaan bij Vrijheid en gaan voor democratie!
Iedereen heeft namelijk talent maar je moet dit wel willen zien.
It take 2 to tango!
                             Stil staan bij Vrijheid …..Persoonlijke ontwikkeling is een specialisme!

13444280_1103398436367890_307721474_n.jpg

Ik…Silvia Koning een autodidact van de 21 eeuw!

             *Als je iets wilt, spant de hele wereld samen om je daarbij te helpen.
               Paulo Coelho
Als je alle blogs van mij gelezen lijkt het erop dat je inmiddels iets meer van Silvia Koning…..dan alleen een buitenkant…. Niets is wat het lijkt namelijk! Ik wil liever niet zo sterven…. als Vivian Maier…..!
Pas als alle stempel met een oordeel van mij af zijn kan ik doorgaan! Waarom blijven leven als iedereen elkaar de dood in jaagt… !Dit kan toch niet de bedoeling zijn van de mensheid!
Mijn grootste trots voor persoonlijke aandacht blijkt dan mijn grootste vijand te zijn!
We are only humans after all!! Of toch niet!
With Love “Een eigenwijze vrouw” met de naam Silvia Lindeboom
Als je maar lang genoeg gewoon blijft …………..!

Doe iets… iets wat er toe doet! Luxury Travel maar dan anders!

Vorige week ben ik begonnen met het verder uitwerken van een zinnetje dat me al een tijdje bezig houdt: Doe iets ….iets wat er toe doet! Het gaat er mij niet om wat ik doe…. maar hoe ik het doe… als het er maar toe doet…. en het goed voelt! Dit na aanleiding van een quote die ik al jaren persoonlijk gebruik en de laatste tijd ook doorgeef aan anderen omdat steeds meer mensen lijden door en aan collectieve verdwazing!!!!

Wat je persoonlijk aandacht geeft, is dat wat je later ook weer achterlaat! De vraag die ik vaak aan mezelf stel…luidt zo: Hoe kunnen dingen anders, breder en persoonlijker worden ingezet? Uit eigen ervaringen weet ik dat het werkt en het je persoonlijk veel voldoening, energie, kracht en vrijheid oplevert. Mijn taak om daar in de toekomst iets meer mee te doen, laat me niet los en is niet zomaar aan komen waaien…..denk ik dan maar zo… Toeval bestaat niet!

Nieuwe manier van leven

Is de manier van leven en geven dan niet goed genoeg voor me zou je zeggen……! Tuurlijk wel maar een stemmetje in mijn hoofd zegt: Nee, het geeft je gewoon weg nog niet genoeg voldoening. Ook omdat veel mensen tegen me zeggen dat ik meer in mijn mars heb. Jouw liefde voor knokken moet je anders gaan gebruiken, breder gaan inzetten zullen we maar zeggen….maar dan zonder stress maar wel met jouw als soort van windmolen en energiebron….. Sparkelen…. dat is wat je “moet” gaan doen!

Tja….toen ik dit zo aan hoorde ben ik er op een andere manier over gaan nadenken….! Waarom heb ik dit niet zelf bedacht…..beetje dom zou Maxima hebben gezegd..! Dus op het zinnetje: Doe iets…iets wat er toe doet….. ben ik me gaan focussen. Hoe kan ik met mijn passie, mijn expertise, mijn talent, mijn kennis, mijn beperking en liefde voor knokken andere mensen helpen om persoonlijk te kunnen groeien? Een andere manier van denken dus…..? Alles wat je persoonlijk aandacht geeft groeit, dus waarom ga ik dit niet vastleggen in een boekje. Een soort van handboekje voor mensen met persoonlijke ambities….!

Blijven dromen

Ik wil dit alvast met jullie te delen en hoop in de toekomst dan ook op steun ….wie dit ook leest!! Ik wil namelijk dat iedereen relaxed door het leven kan gaan ondanks ziekte of beperking. Er is al genoeg ellende in de wereld. Dit is dus een echte droom en een echt doel met een missie die hopelijk gaat uitkomen…..voor iedereen.

Het grootste deel van de tekst voor het boekje heb ik klaar, de rest is nog in wording! Mijn gezondheid gaat goed vooruit en met mijn beperkingen moet ik leren leven en heb daar mijn eigen voorwaarden aangesteld. Ik heb geleerd van dr. Grutters en dr.Rossi dat er in elke beperking een vrijheid zit en dat er altijd een keuze is. Daar ga ik me dus in de toekomst verder op concentreren. Pro-actief bezig zijn zullen we maar zeggen…..!

DSC07029.jpg

Denken, voelen doen met Rossi.

Bijzonder Flashback moment!

Een paar weken kwam er een deskundige bij me op bezoek, hij zag mijn Imagine schilderij hangen. Hij was erg onder de indruk van dit kunstwerkje. Toen ik aan hem vroeg: Ooit een relaxed konijn gezien, antwoordde hij nee….! Ik wel, zei ik. Er staat er een voor u….!  Kunt u hiermee niet mee verder gaan? Schilderen… vroeg ik? Nee…. was daarop mijn antwoordt, dat kan ik niet…..dan moet ik schilderen..dat gaat helaas niet meer na zoveel jaren van stress en lichamelijke armoede. Ik schilder alleen in periodes wanneer ik zelf rust nodig heb…..! Hij vond het prachtig, begreep mijn antwoordt wel….zei hij en ik  bedankte hem voor het compliment. We moesten er uiteindelijk allebei om lachen en vervolgden ons gesprek….Nadat hij weg was schreef ik dit gesprek op in mijn speciale notitie boekje…( hier zet ik altijd mijn onderbuikgevoel dingen in) dan kan ik ze niet vergeten!!!

Schermafbeelding 2016-12-22 om 14.11.11.png

Dit bolletje uit Ibiza gaf me inzicht in het heden…..!

Dr. Rossi

Een paar dagen later besprak ik dit gesprek ook met dr.Rossi en hadden hierover een diepgaand gesprek. Volgens mij kent deze meneer je niet goed… zei Rossi….! Nee, dat denk het ook niet… zei ik tegen haar! Terwijl we verder gingen met ons gesprek ontstond er eigenlijk een idee….Je moet een boekje gaan schrijven zei ze!……..Nee….ik blog al….wie zit er nou nog op mij te wachten, de meeste mensen zijn toch al relaxed??? Doe het gewoon zegt dr. Rossi tegen me. Het is echt een waanzinnig leuk plan. Maar toen ik mijn speciale notitie boekje terug las… dacht ik…. wat kan mij het ook schelen ik begin gewoon. Gewoon doen is toch het begin van alles? Ik weet niet of deze droom ooit nog eens uit komt maar ik ga gewoon door met elke dag een half uurtje te schrijven.

Tijd voor verandering

Eigenlijk is het een win-win situatie voor iedereen, voor mij omdat ik dan mijn kennis verder kan uitwerken, kan overdragen en andere mensen zo een kans biedt omdat ik hen dan meehelp aan persoonlijk succes. Succes Verzekerd zal ik maar zeggen. Een soort van liefde voor knokken doorgeven….om mensen weer in vrijheid te laten werken en leven. Ook is het een meteen een oproep aan mensen om je niet mee te doen aan collectieve verdwazing! Voor je het weet zit je in een wespennest.”Zonder afwijkende meningen komt de maatschappij tot stilstand”, en daar zit niemand op te wachten toch?

Revoltution must come from within.

Mijn onderbuik gevoel voorziet in de toekomst meer persoonlijke armoede en dat moet echt anders. Ik vind dat het tijd wordt voor verandering!  Mensen worden te veel aangestuurd en geleefd, waardoor zelf denken en beslissingen nemen door anderen worden overgenomen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest van Adam & Eva…….! Lees de onderstaande tekst maar eens goed. Mens wat ben je mooi….!

 Songtekst.
Human Rights

You ‘re only human
You ‘re only, You’re only
You’re  only human, human

Maybe you’re  foolish
maybe I’m blind
Thinking I can see through this and see what’s behind
Got no way to prove it so maybe I’m blind
But I’m only human after all, I’m only human after all
Don’t put your blame on me Take a look in the mirror and what do you see
Do you see it clearer or are you deceived in what you believe Cos I’m only human after all, you’re only human after all
Don’t put the blame on me
Don’t put your blame on meSome people got the real problems
Some people out of luck
Some people think I can solve them
Lord heavens above
I’m only human after all, I’m only human after all
Don’t put the blame on me
Don’t put the blame on meDon’t ask my opinion, don’t ask me to lie
Then beg for forgiveness for making you cry, making you cryCos I’m only human after all, I’m only human after all
Don’t put your blame on me, don’t put the blame on meSome people got the real problems
Some people out of luck
Some people think I can solve them
Lord heavens above
I’m only human after all, I’m only human after all
Don’t put the blame on me
Don’t put the blame on me
I’m only human I make mistakes
I’m only human that’s all it takes to put the blame on me
Don’t put your blame on meI’m no prophet or messiah
Should go looking somewhere higherI’m only human after all, I’m only human after all
Don’t put the blame on me, don’t put the blame on me
I’m only human I do what I can
I’m just a girl, I do what I can
Don’t put the blame on me
Don’t put your blame on me

Je moet altijd eerst zelf zaaien voor je kunt oogsten. Elke tegenslag die je overwint, maakt je sterker. Zie je ook een ander leven voor je…..zie het als een luxury reis maar dan anders. Het is maar hoe je kijkt!

Ik wens iedereen dan ook fijne dagen toe en alle goeds voor in 2017,  ik ga verder met schrijven……tot het boekje af is.

Ik volg me hart, gebruik mijn hoofd en ben bewust bezig met leerprocessen.

With Love Silvia